Jullie kunnen mij vast helpen. Ik heb vorig jaar mijn school afgerond en heb mijn VZ diploma niv 3 met uitstroom kraamzorg en de theorie van Maatschappelijke zorg behaald. Nu is het uiteindelijk niet wat ik wil, Ik kan slecht tegen de onregelmatig heid (nachten, niet weten wanneer je vrij bent, op wacht gaan, soms veel weekenden achter elkaar). Nu ben ik op zoek naar iets anders. Wat ik wil is werken leren. Ik wil blijven verdienen dus geen voltijd of BOL. Ik zou HBO kunnen gaan doen alleen in de sector dat ik zou willen (Bijv. Jeugdzorg) heb je echt geen deeltijd plekken.
Nu zag ik de studie Social work op HBO, in 5 maanden thuisstudie of avondstudie. Alleen dan heb je helemaal geen praktijkervaring. En met een thuisstudie sta je ook niet heel hoog denk ik.
Nu vind ik het ook prima om SAW4 te doen, alleen kan geen BBLvacatures vinden in de sector die ik leuk vind. Ik heb al wat mailtjes de deur uitgedaan, onder andere BSO met licht verstandelijk beperkten. Ik vind dit een interessante doelgroep, maar wel met kinderen. De begeleiding vind ik veel leuker dan de echte zorg. En bij deze doelgroep heb ik nog kans dat ik daar met mijn vz binnenkom. (Desnoods bijstuderen). Alleen hier is niet heel veel van.
Wat ik zou willen:
-Jeugdzorg, tienermoeders, vluchtelingen, kinderen met een verstandelijke beperking, iets in combi met sport had ik al gezien. Verder leek mij het baby huis in Dordrecht erg leuk, maar dit is helaas best wel een stuk van mij vandaan. Moeder kind centrum zijn momenteel geen vacatures en daar kom je ook niet met je vz binnen dus dan zou er een vacature moeten komen voor werken leren.
Ik vind best veel leuk, zeker met kinderen of jongeren. Maar ik weet gewoon niet wat precies de mogelijkheden zijn. Dus ben eigenlijk een beetje op zoek naar tips!
Welke doelgroep, hoe kom je daar binnen, zijn er bepaalde doelgroepen met weinig zorg (lees ADL enzovoort) waar je met je vz terecht kan? Ik ben natuurlijk bereid weer te gaan studeren 1 dag in de week maar dan wil ik uiteraard wel iets wat ik écht zou willen. De kraamzorg vind ik zeker leuk, het werk. Alleen tja.. de onregelmatigheid

Ik heb verder ook geen bekenden in de ggz oid waardoor je even mee kan lopen en dan viavia binnen kan komen.
Wie o wie?
jeugdzorg zit nu echt slecht in elkaar.
Verloskunde heeft ook die onregelmatigheid natuurlijk...