iPhone geheugen vol door "andere"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

iPhone geheugen vol door "andere"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 15:54

Hoi!

Ik krijg sinds 2 dagen maar steeds de melding dat mijn iPhone geheugen vol is.
Kan geen mails meer openen, WhatsApp werkt niet, kan geen foto's meer maken etc..

En nu weet ik dat ik best veel foto's maak, maar als ik naar de opslag kijk nemen de foto's echt maar een mini stukje in beslag van het totale geheugen en is er een heel groot grijs deel dat 'andere' heet.

Ik heb al wat Google-werk gedaan en je kunt apps individueel 'opruimen' en dan wordt hij opgeschoond, maar als ik dan achteraf de app opnieuw wil installeren gaat dat niet meer want nog steeds te weinig geheugen.

Heeft iemand een idee wat die 'andere' dingen dan zijn en hoe ik er vanaf geraak?
Ik heb sowieso al maar heel weinig apps, wat social media dingen, bank app, Netflix etc.. en dan een paar om foto's van mijn camera naar iPhone over te halen en wat om te bewerken.

Ik kan wel weer foto's op pc zetten maar dat is blijkbaar niet eens het probleem.

Dit is een screenshot van de opslag verdeling:

Afbeelding

En de apps die zogezegd het meeste plaats in zouden nemen

Afbeelding

Wil liever geen iCloud geheugen gaan bij kopen, kan iCloud ook niet inschakelen want dan zegt hij 'onvoldoende iCloud geheugen'..
Iemand hier meer verstand van? :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:04

Probeer je geschiedenis en website data van safari is te verwijderen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:07

Batlow schreef:
Probeer je geschiedenis en website data van safari is te verwijderen

Dat heb ik inderdaad ook gedaan toen ik de apps 'opgeruimd' had. Dat heeft wel wat geholpen, er kwamen mails binnen, maar maakte bizar weinig verschil helaas :(

Batlow

Re: iPhone geheugen vol door "andere"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:08

Jij hebt ergens in een app iets verstopt zitten wat veel ‘andere’ inneemt.. wat een raadsel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:10

Mmm ik heb zoiets gehad vanwege mail op ipad. Die bleef ergens steeds mails heenduwen na weggooien met als gevolg dat er 5 gb geheugen volzat met iets waar ik niet bijkwam. Ipad werkte niet meer. Had 100 mb nog over voor werkgeheugen. Heb toen met trillende handen de door mij gestuurde mail naar mezelf gestuurd. Mail app verwijderd en er met behulp van kpn weer opgezet. Nu een fraaie 4gb weer over en leeg

Bij de instellingen hier bleek te staan mail bewaren na weggooien altijd. -O- dus had ie 4 jaar weggegooide mail opgeslagen op een onbereikbare plek
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-02-19 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:11

Ah verdikke ik hou helemaal niet van verstoppertje haha!
Ben wat huiverig om alle apps te gaan opruimen om er dan achter te komen dat ik ze niet meer geïnstalleerd krijg.. De apps op de screenshot heb ik allemaal eergisteren al eens opgeruimd ook

Karuna, maar zou dat dan niet bij 'mail' staan ipv andere? Geen idee hoor, misschien kan ik wel eens proberen in te stellen dat hij mails minder lang bewaart

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:12

Ik heb aanvulling neergezet nog, Wat ik nu heb is mail weggooien definitief na 24 uur na weggooien door mij uit de prullenbak. Hij bewaarde de weggegooide inhoud nog ergens. Misschien doet jou telefoon dat ook?
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-02-19 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:12

Heb je alles wat je nodig hebt in de Cloud? Ik maak regelmatig mijn telefoon en iPad helemaal leeg. Terug naar fabrieksinstellingen. En dan gewoon de Apps weer installeren die je nodig hebt. Dat scheelt vaak enorm.

Alle Apps die op jouw Apple-ID gedownload zijn, kan je altijd weer gratis installeren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:13

Heb je nog een recente kopie van je iPhone?

Check het even, dan zou ik de instellingen herstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:14

Als ik mijn iPhone bekijk , die echt vrij leeg is zit ik zelf al op 30 GB.
Ik heb er dan geen filmpjes op staan , geen FB/Insta/Twitter of social media.
Wel SoundCloud en Spotify wat bij mij de grootste opslagvreters zijn.

32GB opslag is ook niet veel.

Niet gebruikte apps verwijderen kan ook altijd schelen.
Apps die standaard op een iPhone zitten en je niet gebruikt , lekker verwijderen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:15

Oh wauw daar maar eens eerst gauw kijken dan, 4 jaar mails kan al oplopen inderdaad :=

MoniqueT, nee ik heb niks in de cloud, omdat ik daar eerder ook al de melding kreeg dat alles vol was :+ En als ik nu de cloud terug wil inschakelen zegt hij gelijk dat dat niet gaat omdat daar ook onvoldoende geheugen vrij is. Heb wel apps al verwijderd en de nodige terug geïnstalleerd, handmatig om de beurt dan, niet via fabrieksinstellingen. De Facebook app weg doen hielp wel redelijk, maar ik kan via safari geen foto's van Facebook opslaan en dat vind ik zo vervelend dus dat heb ik maar een week volgehouden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:15

Mijn telefoon heeft 8 gb aan geheugen :') ipad ook hihi dat is normaal genoeg.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:15

Ik heb dit ook een keer gehad bij mijn baas, uiteindelijk een aantal apps verwijderd met kaarten erin (maps, landkaarten, navigeerapps). Daarna was 'andere' al een eind leger.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:17

Batlow schreef:
Heb je nog een recente kopie van je iPhone?

Check het even, dan zou ik de instellingen herstellen

Niet heel recent maar die kan ik wel even maken ja, nu je het zegt!

Peanutbutter schreef:
Als ik mijn iPhone bekijk , die echt vrij leeg is zit ik zelf al op 30 GB.
Ik heb er dan geen filmpjes op staan , geen FB/Insta/Twitter of social media.
Wel SoundCloud en Spotify wat bij mij de grootste opslagvreters zijn.

32GB opslag is ook niet veel.

Niet gebruikte apps verwijderen kan ook altijd schelen.
Apps die standaard op een iPhone zitten en je niet gebruikt , lekker verwijderen

Nee klopt ik ben ook verwend geweest met mijn vorige iPhone die 64 had, maarja als ik normaal met 32 zou moeten toe komen zonder die 'andere' vind ik het toch raar. Standaard apps kunnen niet allemaal verwijderd en die wat weg kunnen heb ik al verwijderd inderdaad. iWatch enzo

yeentll schreef:
Ik heb dit ook een keer gehad bij mijn baas, uiteindelijk een aantal apps verwijderd met kaarten erin (maps, landkaarten, navigeerapps). Daarna was 'andere' al een eind leger.

Oh kaarten kan ik wel eens naar kijken inderdaad, maar die gebruik ik best vaak (ik heb het oriëntatievermogen van een kiezelsteen)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:17

karuna schreef:

Oeff daar zou ik dan weer met mijn foto's helemaal niet mee toe komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:19

karuna schreef:

Voor jou is dat misschien normaal genoeg
Voor mij is 30GB normaal genoeg :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:22

Granoek schreef:
Oh wauw daar maar eens eerst gauw kijken dan, 4 jaar mails kan al oplopen inderdaad :=

MoniqueT, nee ik heb niks in de cloud, omdat ik daar eerder ook al de melding kreeg dat alles vol was :+

Dan ga ik er toch vanuit dat juist al je foto's en andere zaken in de iCloud staan? Waar is hij anders vol door?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:25

MoniqueT schreef:
Granoek schreef:

MoniqueT, nee ik heb niks in de cloud, omdat ik daar eerder ook al de melding kreeg dat alles vol was :+

Dan ga ik er toch vanuit dat juist al je foto's en andere zaken in de iCloud staan? Waar is hij anders vol door?

Ja echt geen idee, maar ik denk dat hij enkel foto's om kan zetten als hij ALLES tegelijk om kan zetten, en ik ben eens gaan zoeken, volgens de instellingen heeft hij 1,9GB vrij en zit hij vol door 'documenten'.
Kan deze een verbinding hebben gemaakt met mijn macbook? Heb dit nooit bewust gedaan maar misschien dat hij dit automatisch heeft gedaan?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:26

Je hebt de Netflix app? Weet dat je films kan soort van downloaden zodat je offline kan kijken. Misschien staat er 1 of 2 films? Geen idee hoe of wat verder.

Had met iPhone ook altijd te weinig geheugen. Nu een samsung met meer geheugen:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:27

Iloveiswan schreef:
Je hebt de Netflix app? Weet dat je films kan soort van downloaden zodat je offline kan kijken. Misschien staat er 1 of 2 films? Geen idee hoe of wat verder.

Had met iPhone ook altijd te weinig geheugen. Nu een samsung met meer geheugen:)

Ja klopt, die heb ik daarom ook al verwijderd maar dat veranderde niks helaas..

BigOne

Re: iPhone geheugen vol door "andere"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:30

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:33

bigone schreef:

oh ship WhatsApp heeft veel mediabestanden, misschien is het dat dan..
Safarigeschiedenis heb ik gewist, overbodige apps weg..

Als ik een reservekopie maak, ik zet hem terug naar fabrieksinstellingen en zet dan de kopie terug, neemt hij al die dingen dan niet gewoon terug over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:35

Kijk even bij je snapchat en instagram, die hebben beiden iets op de achtergrond draaien wat mega veel geheugen in beslag kan nemen. Bij Instagram vind je onder je account - instellingen - mobiel data verbruik, dat openen en dan "minder data gebruiken" aanvinken.

Ook met je Whatapp kan je aanvinken dat je alle bestanden en foto's niet op je telefoon wilt opslaan, dat scheelt vaak ook al enorm.

Wat je ook kan doen is via de Imovies een film downloaden, dan maakt je telefoon voor je gaat downloaden gebeugen vrij dat niet in gebruik is, na het verwijderen van dat geheugen kan je de download stoppen (gewoon niet betalen). Dat maakt vaak ook echt mega veel ruimte vrij.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:36

je kan je media per whatsapp bericht ook verwijderen, doe ik ook regelmatig ivm alle groepsapps.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:45

[***] schreef:
Kijk even bij je snapchat en instagram, die hebben beiden iets op de achtergrond draaien wat mega veel geheugen in beslag kan nemen. Bij Instagram vind je onder je account - instellingen - mobiel data verbruik, dat openen en dan "minder data gebruiken" aanvinken.

Ook met je Whatapp kan je aanvinken dat je alle bestanden en foto's niet op je telefoon wilt opslaan, dat scheelt vaak ook al enorm.

Wat je ook kan doen is via de Imovies een film downloaden, dan maakt je telefoon voor je gaat downloaden gebeugen vrij dat niet in gebruik is, na het verwijderen van dat geheugen kan je de download stoppen (gewoon niet betalen). Dat maakt vaak ook echt mega veel ruimte vrij.

Dankjewel! Ik heb dat ding bij Instagram aangevinkt, bij Snapchat kan ik niks doen omdat ik die app niet mee opnieuw geïnstalleerd krijg.
Whatsapp sla ik sowieso al niet automatisch op, maar de staan nog steeds wel in de app dus kan me voorstellen dat dat alsnog geheugen inneemt.

Ik ben nu in WhatsApp bij de media foto's etc.. aan het verwijderen misschien helpt dat ook al. Hij vraagt dan 'verwijderen voor mezelf'