Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:38

Jolien87 schreef:
Waar is bokker Tica gebleven?



Helaas ook op anoniem, dus van Bokt weg. Ik mis wel meer Bokkers, die hebben ook allemaal besloten om hier weg te gaan en alle berichten op anoniem te zetten.

Ik kan ze geen ongelijk geven, maar jammer vind ik het wel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:44

Dilan93 schreef:
Wat ik me wel eens afvraag: zijn mensen de enige zoogdieren met sleutelbeenderen?

Eekhoorns hebben ze ook volgens mij. Je hebt ze nodig voor volledige rotatie van de arm. Ik kan me dus voorstellen dat alle dieren die deze beweging kunnen, ook sleutelbeenderen hebben.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:29

Met dit weer heeft toch bijna iedereen een loopneus door de temperatuur verschillen van binnen en buiten? Hoe snuit je dan subtiel je neus met een mondkapje? :')

Nyaleti

Berichten: 6304
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:57

Wat moet je doen als je op een smalle weg of weg met een betonnen rand rijdt en er een ambulance / politie langs moet met sirene en zwaailichten aan? Of voor een stoplicht staat te wachten waarbij je ook niet opzij kan?
Van de week paar keer voorbij horen komen maar telkens wat verderop. Viel me op dat nergens veilig ruimte voor ze kan maken.. ja of vol op de rem en even in de berm zetten maar dat is ook niet veilig als er van alles achter je rijdt :=

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:18

het verkeer achter je hoort te anticiperen op het feit dat er een hulpvoertuig aankomt.
Stoppen dus.

Bij een stoplicht waarbij ik niet opzij kan, kan ik niets.
Als ik vooraan sta rij ik een stukje het kruispunt op. Er is nog ruimte tussen stoplicht en het werkelijke kruispunt.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:36

In ieder geval geen onverwachte manouvres maken. Zolang je gedrag voorspelbaar is blijft het veilig ;) Als je geen kant op kunt gewoon door blijven rijden, en niet harder gaan rijden (het moet veilig blijven). Als je kans hebt om veilig te stoppen en ruimte te maken; zeker doen!

Bij stoplichten heb je, als je vooraan staat, nog ietwat uitwijkruimte.

Bij zeer lage snelheid en een lage rand, kun je de auto ook de berm insturen. Net zoals je je stuur een slag draait als je een stoeprand oprijdt als de weg door bijvoorbeeld werkzaamheden geblokkeerd is en je over de stoep mag rijden van verkeersregelaars.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:46

Nyaleti schreef:
Wat moet je doen als je op een smalle weg of weg met een betonnen rand rijdt en er een ambulance / politie langs moet met sirene en zwaailichten aan? Of voor een stoplicht staat te wachten waarbij je ook niet opzij kan?
Van de week paar keer voorbij horen komen maar telkens wat verderop. Viel me op dat nergens veilig ruimte voor ze kan maken.. ja of vol op de rem en even in de berm zetten maar dat is ook niet veilig als er van alles achter je rijdt :=


Bij stoplichten mag je om ruimte te maken een stukje naar voren en opzij rijden.

Wat betreft een weg waar je niet aan de kant kunt, er is altijd wel ergens een stukje waar je ruimte kunt maken. Tot die tijd gewoon doorrijden, al iets opzij rijden of knipperlicht aan zodat hulpdiensten weten dat je ze hebt gezien en opzoek bent naar een veilige plek om uit te wijken. In ieder geval niet stoppen of afremmen want dan kunnen ze er zelf ook niet langs :+

Ik weet niet of het kanaal nog bestaan, maar 112 Ambulance (weet de exacte naam niet meer) maakte hele leerzame filmpjes hierover. Hij had een gopro mee in de ambulance en filmde ritten en voegde hier ook commentaar en tips aan toe.

Edit: Ambuchannel 112 heet het kanaal.

_Karlijn
Berichten: 6489
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:10

Bij sterrenbeelden horen bepaalde karaktertrekken, zegt men. Ik ben Schorpioen, op 23 oktober geboren, met 38 weken. Was ik een week eerder geboren, dan was ik een Weegschaal geweest. Was ik 2 maanden te vroeg geboren, was ik weer iets anders geweest. Hoe kan dan je karakter matchen met je sterrenbeeld, afhankelijk van het moment dat je eruit geperst wordt?

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:12

Ik denk dat zulke karaktertrekken vrij algemeen zijn, en dat je je daar ‘toevallig’ in herkent. Ik ken in ieder geval geen onderzoeken die zo’n bewering bewijzen (en anders wil ik ze heel graag lezen)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:15

Waarom zou in hemelsnaam je karakter veranderen als je in een andere maand geboren wordt?
En bijkomend, wat met te vroeg/ te laat geboren kinderen? verandert dan hun karakter wanneer ze net in een ander sterrenbeeld vallen? of is hun karakter dat van de maand waarin ze geboren zouden moeten worden?

Complete onzin dus.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:34

Ik vind die karaktertrekken altijd wel grappig om te lezen :+ maar geloof er weinig van.

Ik zou het leuk vinden om in het middelpunt van de belangstelling te staan en zeer extrovert zijn. Absoluut niet :')

_Karlijn
Berichten: 6489
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:47

Schemerdier schreef:
Waarom zou in hemelsnaam je karakter veranderen als je in een andere maand geboren wordt?
En bijkomend, wat met te vroeg/ te laat geboren kinderen? verandert dan hun karakter wanneer ze net in een ander sterrenbeeld vallen? of is hun karakter dat van de maand waarin ze geboren zouden moeten worden?

Complete onzin dus.

Dat is dus precies wat ik bedoel, dat het onzin is.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:49

Misschien is de vraag dan beter: zouden er echt mensen zijn die daarin geloven?

Antwoord: ja, kijk maar naar de flat earthers en andere conspiracy gelovigen :=

_Karlijn
Berichten: 6489
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:56

Schemerdier schreef:
Misschien is de vraag dan beter: zouden er echt mensen zijn die daarin geloven?

Antwoord: ja, kijk maar naar de flat earthers en andere conspiracy gelovigen :=

Ja idd, de clue/vraag was blijven hangen in m'n hoofd I guess :')

Piekosjj

Berichten: 5475
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:00

Is het niet soms ook dat als je op een andere website / tijdschrift kijkt, je horoscoop soms andere data heeft? Ik kan me ergens vaag herinneren dat ik als kind helemaal overstuur was, want ik had opeens een andere horoscoop :+

_Karlijn
Berichten: 6489
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:02

Ja, de ene keer ben ik Schorpioen, ander tijdschrift/website weer Weegschaal, ik zit net op de grens.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:22

Een ander perspectief: ik ben best spiritueel en geloof dus wel (tot op zekere hoogte) in astrologie. Niet in de horoscoop die je in het gemiddelde tijdschrift vind, maar ik geloof wel dat de standen van bepaalde planeten (want het gaat niet alleen om de zon - het sterrenbeeld dat je kent) invloed kan hebben op bepaalde denkprocessen in je hoofd, of bepaalde karaktertrekken. Ik zie het niet als exacte wetenschappen en vind het hooguit 'grappig' om te zien hoe mensen die in een bepaald sterrenbeeld vallen bepaalde karaktertrekken hebben. Als ze heel erg afwijken van het sterrenbeeld waarin de zon staat is dat vaak te verklaren door bv het sterrenbeeld van de maan.

Ik weet dat veel mensen het onzin vinden, maar er zijn ook genoeg mensen die dat bv over het christendom denken. Dit is dan echt nog super harmless, dus als je er niet in gelooft kan ik je aanraden om het gewoon niet op te zoeken :))

Wat betreft het wisselen: in principe heb je 1 sterrenbeeld. Als je echt super erg op de cusp geboren bent kan het zijn dat verschillende sites verschillende methodes gebruiken waardoor het nét anders valt.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:43

Emmaa_ schreef:
Een ander perspectief: ik ben best spiritueel en geloof dus wel (tot op zekere hoogte) in astrologie. Niet in de horoscoop die je in het gemiddelde tijdschrift vind, maar ik geloof wel dat de standen van bepaalde planeten (want het gaat niet alleen om de zon - het sterrenbeeld dat je kent) invloed kan hebben op bepaalde denkprocessen in je hoofd, of bepaalde karaktertrekken. Ik zie het niet als exacte wetenschappen en vind het hooguit 'grappig' om te zien hoe mensen die in een bepaald sterrenbeeld vallen bepaalde karaktertrekken hebben. Als ze heel erg afwijken van het sterrenbeeld waarin de zon staat is dat vaak te verklaren door bv het sterrenbeeld van de maan.

Ik weet dat veel mensen het onzin vinden, maar er zijn ook genoeg mensen die dat bv over het christendom denken. Dit is dan echt nog super harmless, dus als je er niet in gelooft kan ik je aanraden om het gewoon niet op te zoeken :))

Wat betreft het wisselen: in principe heb je 1 sterrenbeeld. Als je echt super erg op de cusp geboren bent kan het zijn dat verschillende sites verschillende methodes gebruiken waardoor het nét anders valt.


Ja, dit precies :j Wilde al een dergelijk reactie willen typen maar jij verwoord precies wat ik denk.
Astrologie is idd een hele hoop meer dan alleen je sun sign, oftewel dat wat de meeste mensen hier als hun sterrenbeeld kennen. Met dat hele plaatje van alle plaatsingen van de planeten, hun verhoudingen tot elkaar etc en kom je ook wel op een wat specifieker plaatje uit dan het horoscoop verhaaltje uit een tijdschrift.
En nee ik gebruik het zeker niet als exacte wetenschap om volledig in te geloven of dingen voor mij te bepalen oid, maar ik vind het wel heel interessant.

Pandora2
Berichten: 19867
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:10

fohadie schreef:
Jolien87 schreef:
Waar is bokker Tica gebleven?



Helaas ook op anoniem, dus van Bokt weg. Ik mis wel meer Bokkers, die hebben ook allemaal besloten om hier weg te gaan en alle berichten op anoniem te zetten.

Ik kan ze geen ongelijk geven, maar jammer vind ik het wel.



In navolging van deze post, schoot mij opeens te binnen dat bokker Penotti ook niet meer voorbijkomt.
Ik zie dat ze permanent geband is... :?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:21

Waarom blijken de fervenste homohaters vaak juist zelf homo te zijn?

Nav nieuwsbericht dat Hongaars europarlementariër die meeschreef aan de anti-homowetten en vertrouweling is van Orban, betrapt is op een homo gangbang met drugs in Brussel :')

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:27

Schemerdier schreef:
Waarom blijken de fervenste homohaters vaak juist zelf homo te zijn?

Nav nieuwsbericht dat Hongaars europarlementariër die meeschreef aan de anti-homowetten en vertrouweling is van Orban, betrapt is op een homo gangbang met drugs in Brussel :')

Heel simpel.
Angst.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:31

Schemerdier schreef:
Waarom blijken de fervenste homohaters vaak juist zelf homo te zijn?

Nav nieuwsbericht dat Hongaars europarlementariër die meeschreef aan de anti-homowetten en vertrouweling is van Orban, betrapt is op een homo gangbang met drugs in Brussel :')

Hahahahhaha hilarisch.

Ja denk dat ze zelf heel bang zijn dat mensen er achter komen dat zij homo zijn. Aanval is de beste verdediging he.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:35

fleurtjeuh schreef:
Schemerdier schreef:
Waarom blijken de fervenste homohaters vaak juist zelf homo te zijn?

Nav nieuwsbericht dat Hongaars europarlementariër die meeschreef aan de anti-homowetten en vertrouweling is van Orban, betrapt is op een homo gangbang met drugs in Brussel :')

Heel simpel.
Angst.

Dit dus. Zo hard mogelijk roepen dat je ze haat, want angst dat iemand ontdekt dat je zelf homo bent.

Heel jammer dat die angst er moet zijn. :n

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:52

[quote="Pandora2"In navolging van deze post, schoot mij opeens te binnen dat bokker Penotti ook niet meer voorbijkomt.
Ik zie dat ze permanent geband is... :?[/quote]




Huh? En ik vond haar berichten nog wel zo fijn! Was een tijdje terug welke Bokker je fijne en opbouwende posts vond hebben en daarin werd zij behoorlijk vaak genoemd. Hoe kan zo iemand dan een permanente ban krijgen? Dan moet je het we heel bont maken.

Nouja, praten over een Bokker mag eigenlijk niet, maar ik vind het wel jammer.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:53

fohadie schreef:
[quote="Pandora2"In navolging van deze post, schoot mij opeens te binnen dat bokker Penotti ook niet meer voorbijkomt.
Ik zie dat ze permanent geband is... :?





Huh? En ik vond haar berichten nog wel zo fijn! Was een tijdje terug welke Bokker je fijne en opbouwende posts vond hebben en daarin werd zij behoorlijk vaak genoemd. Hoe kan zo iemand dan een permanente ban krijgen? Dan moet je het we heel bont maken.

Nouja, praten over een Bokker mag eigenlijk niet, maar ik vind het wel jammer.[/quote]

Deze reactie wilde ik precies zo geven! Ik ben ook echt verbaasd inderdaad hierover :j