Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:55

klopt, werking van ibuprofen is iets minder krampstillend dan naproxen... maar dan weer wel net ietsjes minder heftig voor je maag. Al is het ook niet zo heel best bij veel gebruik :')

Maar ik blijf het altijd grappig vinden dat mensen blijven geloven in het magische feminax stofje, en blijkbaar nooit een gebruiksaanwijzing lezen, want daar staat het netjes is.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:10

Hoe neem je paardrijlaarzen mee op vakantie als er ook heel veel andere rommel mee moet :+ . (Incl limiet van 23kg).


Na even google kan ik concluderen dat de feminax en select hetzelfde kosten. Classic is goedkoper maar zit ook minder in. Het maakt alleen wel uit waar je het koopt. Kan op 35 jaar toch wel wat schelen :') .
Goede PR stunt blijft het wel :j

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:14

Love_Rosie schreef:
Hoe neem je paardrijlaarzen mee op vakantie als er ook heel veel andere rommel mee moet :+ . (Incl limiet van 23kg).

Om je voeten? Werkt ook bij dikke jassen of zware bergschoenen. De dikste, zwaarste en onhandigst in te pakken kledingitems draag je, en de rest pak je makkelijk in je bagage.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:17

oomens schreef:
Love_Rosie schreef:
Hoe neem je paardrijlaarzen mee op vakantie als er ook heel veel andere rommel mee moet :+ . (Incl limiet van 23kg).

Om je voeten? Werkt ook bij dikke jassen of zware bergschoenen. De dikste, zwaarste en onhandigst in te pakken kledingitems draag je, en de rest pak je makkelijk in je bagage.



:') Dan krijg ik lig geen last van opgezette benen.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:24

Love_Rosie schreef:
Hoe neem je paardrijlaarzen mee op vakantie als er ook heel veel andere rommel mee moet :+ . (Incl limiet van 23kg).

Als je de mogelijkheid hebt; vooruit sturen met de post! Ideaal :j

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:38

c_alsemgeest schreef:
MarcoBorsato schreef:
Feminax en een warm bad.


Ok... ik ga (weer) even hier tegen in :')
Nou ja... tegen eigenlijk niet... want het werk wel, maar niet om de feminaxachtige reden die Aleve je wil doen laten geloven :)
Feminax is een mooi PR stuntje...
het "stofje" wat er in zit wat tegen de krampen en bloedingen helpt is namelijk naproxennatrium.
verder zitten er kleur en bindstoffen in.

Gewone Aleve, en aaaaaaale andere pijnstillers met naproxennatrium, bevatten ook naproxen natrium... dus in aleve feminax en de aleve 275 variant zit dus werkelijk geen enkel verschil :)
Behalve de paar centen die je extra betaald voor het kekke bloemetje op de doos.

Je hebt het ook gewoon van kruidvat huismerk oid... dus kijk gewoon wat je prettig vind qua kleur, prijs, structuur. Zo lang er maar naproxennatrium in zit zal het helpen tegen de krampen.
Wel altijd goed opletten bij een gevoelig maagje :Y)



Oeeh, goede info :D

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:08

c_alsemgeest schreef:
MarcoBorsato schreef:
Feminax en een warm bad.


Ok... ik ga (weer) even hier tegen in :')
Nou ja... tegen eigenlijk niet... want het werk wel, maar niet om de feminaxachtige reden die Aleve je wil doen laten geloven :)
Feminax is een mooi PR stuntje...
het "stofje" wat er in zit wat tegen de krampen en bloedingen helpt is namelijk naproxennatrium.
verder zitten er kleur en bindstoffen in.

Gewone Aleve, en aaaaaaale andere pijnstillers met naproxennatrium, bevatten ook naproxen natrium... dus in aleve feminax en de aleve 275 variant zit dus werkelijk geen enkel verschil :)
Behalve de paar centen die je extra betaald voor het kekke bloemetje op de doos.

Je hebt het ook gewoon van kruidvat huismerk oid... dus kijk gewoon wat je prettig vind qua kleur, prijs, structuur. Zo lang er maar naproxennatrium in zit zal het helpen tegen de krampen.
Wel altijd goed opletten bij een gevoelig maagje :Y)


Straks ga je me vertellen dat chocolade ook niks doet ;(

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:15

Chocolade werkt heel goed, maar timing is alles.

Ik neem alleen chocola tijdens mijn ongesteldheid én de 2 weken ervoor en erna. Het doet wonderen voor mn humeur. (Iets minder voor de relatie met mn weegschaal :') )

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:21

:') :') :')

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:57

Froukje schreef:
Wat werkt nou écht tegen menstruatiekrampen?


Vrouwenmantelcapsules :j

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:05

Hoe maken ze die kleurtjes op stijgbeugels, bitten en sporen? Een soort galvaniseren?

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:16


Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:33

Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:35

Dan doet ie heel hard KGGGGGGRRRRR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:36

Ik heb dat een keer gehad. Bij mij raakte hij gelijk enorm van slag, koppelbak begon herrie te maken en toen heb ik hem echt binnen een seconde kunnen herstellen. Weet niet wat er gebeurt als je hem er echt in laat staan en je geeft gas bv (dat heb ik niet gedaan) maar er staan op YouTube vast wel filmpjes van mensen die dat testen.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:37


Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:46

Jazeker.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:57

Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=

Kan dat uberhaupt wel? Ik dacht dat er een soort bescherming voor zat.... Bij de onze zit de R naast de 1 en kun je er alleen komen als je aan het lipje van de pook trekt, dus hier kan het niet gebeuren.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:58

Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=


Daar moet je sowieso heel veel moeite voor doen. In de praktijk ketst de pook gewoon uit je handen.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:02

Leren blinde mensen dat je je ogen open doet als je tegen iemand praat?of is het een soort reflex dat als je wakker bent je je ogen open doet of je nou blind bent of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:05

iirrssjjee schreef:
Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=

Kan dat uberhaupt wel? Ik dacht dat er een soort bescherming voor zat.... Bij de onze zit de R naast de 1 en kun je er alleen komen als je aan het lipje van de pook trekt, dus hier kan het niet gebeuren.

Bij mij zit hij gewoon onder de 5 en ik hoef niets speciaals te doen, terwijl mijn auto gewoon uit 2018 komt.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:14

Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=



Zo was ik eens benieuwd wat een automatische handrem zou doen bij 50km/u... nou die werkt goed kan ik je zeggen.

Tip: niet doen! :+

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:16

iirrssjjee schreef:
Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=

Kan dat uberhaupt wel? Ik dacht dat er een soort bescherming voor zat.... Bij de onze zit de R naast de 1 en kun je er alleen komen als je aan het lipje van de pook trekt, dus hier kan het niet gebeuren.


Het verschil zit hem in de bak. Voor de achteruit komt er of een extra tandwiel tussen dan zou het in theorie kunnen of de vertanding is tegenovergesteld ( 1tot 5 heeft bijvoorbeeld rechtse en achteruit linkse) en dan lukt het niet, dan hoor je alleen de synchromesh ring keihard schrapen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:37

Hmm iemand die weet hoe het zit met eten tijdens/na Tranquigel? Ik ben het helaas vergeten vragen aan de DA -O- . Weet wel dat ze moeite hebben met thermoregulatie en dus niet in de kou/tocht mogen staan. Maar vraag me dus af, als ze dus even op stal gaat (24/7 buitenpaard) of ze dan wat hooi mag en vanaf wanneer.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:48

In theorie hetzelfde als na andere (IV) tranquilizers. Dus even wachten tot ze weer helemaal alert zijn.
Maar meestal zijn ze van die pasta's niet half zo suf als wanneer ze iets ingespoten hebben gekregen. En hooi is nog een ander verhaal dan brok waar ze zich sneller in kunnen verslikken.