Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 00:56

Nikass schreef:
Wat is precies een door defender voor een auto? Wat doet het en hoe werkt het?


Ik denk dat je dit bedoelt:

Zoek op "car door defenders".

Dat zijn strips die je her en der op je auto deuren kan bevestigen om schade te voorkomen.
Je hebt ze voor het platte stuk, voor anderen die bv een deur open gooien tegen jouw portier.
Maar je hebt ook kleintjes voor de opening van je eigen deur, om te voorkomen dat jij jouw auto beschadigd als je de deur te ver open gooit wanneer je naast een muurtje oid geparkeerd staat (of naast een andere auto := ).


Of je zoekt gewoon een Defender...
Dat is een model van Range Rover :+

Jet

Berichten: 12036
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:23


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:46

Ben ik de asshole als ik mijn baas vraag om mijn taken zo te plannen dat ik op vrijdag 24 december op tijd weg kan?

Meer toelichting: mijn hele team heeft vrij op vrijdag 24 december. Dat is gegaan op een soort hoedje-op-manier waardoor ik nu als enige nog beschikbaar ben. Dat was geen probleem, er stonden geen taken waarvoor iemand fysiek aanwezig zou moeten zijn. Tot begin deze week, er komt één dingetje wat die dag (fysiek) verwerkt moet worden. Normaal gebeurd die verwerking in de middag, maar net als iedereen heb ik die avond ook familiare verplichtingen. Ik zou dus graag de verwerking 's ochtend willen doen zodat ik (ook) op tijd weg kan. Ben ik de asshole als ik tegen mijn baas zeg dat ik de verwerking doe als het product voor de middag binnen is, zo niet het niet mijn probleem is?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:24

Het is toch een gewone werkdag? Hoezo kan je dan niet werken?

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:25

Ik weet niet of ik het zo zou formuleren, maar je kan zeker met je baas overleggen.
Ik zou niet meteen beginnen met een ultimatum "dat het anders zijn probleem is".
Ik ga er van uit dat de meeste bazen gewoon met je mee willen denken en begrijpen dat je liever 's ochtends werkt.
Zeker als je er even netjes bij vermeld hoe het zo is gekomen dat jij degene bent die de 24e moet werken

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:37

Dus er moet nog een product geleverd worden waar jij dan meer verder kunt?
Dus ook een ander bedrijf moet dan anders werken dan normaal omdat jij eerder weg wilt?
Begrijp ik dat zo goed?
Is dat überhaupt wel mogelijk in het productieproces van die ander?
Want je vraagt het niet alleen bij je eigen baas zeg maar.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:43

poes schreef:
Het is toch een gewone werkdag? Hoezo kan je dan niet werken?

Dat staat er toch niet? Wat ik vraag is er afspraken worden gemaakt over de tijd van het aanteleveren goed zodat ik op tijd kan beginnen omdat ik ook graag wat eerder weg zou willen. Ik vind het prima om mijn werkzaamheden uit te voeren, maar de manier waarop het nu gaat vind ik echt niet oke.

DuoPenotti schreef:
Dus er moet nog een product geleverd worden waar jij dan meer verder kunt?
Dus ook een ander bedrijf moet dan anders werken dan normaal omdat jij eerder weg wilt?
Begrijp ik dat zo goed?
Is dat überhaupt wel mogelijk in het productieproces van die ander?
Want je vraagt het niet alleen bij je eigen baas zeg maar.

Technisch gezien gaat het inderdaad om een 'product', het ligt alleen wat gecompliceerder. Zoals het er nu uit ziet is (de verwachting is dat) het product klaar om 8 uur 's ochtends. Normaal zou mijn werk dan beginnen om 14u omdat we meerdere 'producten' verzamelen om die dan in één keer te kunnen verwerken. Maar nu staat alleen dit product op de planning die light waarschijnlijk om 10u al ruim en breed klaar.

gerlindie schreef:
Ik weet niet of ik het zo zou formuleren, maar je kan zeker met je baas overleggen.
Ik zou niet meteen beginnen met een ultimatum "dat het anders zijn probleem is".
Ik ga er van uit dat de meeste bazen gewoon met je mee willen denken en begrijpen dat je liever 's ochtends werkt.
Zeker als je er even netjes bij vermeld hoe het zo is gekomen dat jij degene bent die de 24e moet werken

Thanks!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:51

Als je met dezelfde passief agressieve houding die je hier liet zien het gesprek in gaat, geef ik je weinig kans. Take it or leave zal ook vast niet heel goed vallen. En laten we wel zijn, je hebt gewoon een stukje goodwill nodig. Desondanks ka je prima het gesprek aan gaan, dat lijkt me, zeker gezien je uitleg, geenzins onredelijk.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:52

Ik snap jou hoor, ik probeer ook geen aktes in te plannen de 24ste zodat ik op de middag naar huis kan gaan (staat zo in de agenda van de bazen dat de namiddag verlof is... Maar dat is steeds onder voorbehoud dat al het werk af is) nou ik zal er wel voor zorgen dat er geen dringend werk meer is :+

Ik zou het gewoon voorleggen aan je baas dat je ervan uitgaat dat je sneller kan beginnen aan je taak dan de geplande tijd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:56

Je kan het zeker vragen. Maar zo kort voor datum verwacht ik dat afspraken al lang en breed gemaakt zijn over deze dagen en zou ik als baas zeker niet apprecieren dat iemand het normaal vindt om eerder weg te mogen. Dus als het verkeerd gegaan is, zou ik dat een volgende keer echt wel vroeger bespreken.
Maar zoals je het uitlegt kan je eigenlijk prima eerder weg dus je kan het zeker vragen :j

Ik heb zelf ook vaak de feestdagen gewerkt, samen met mijn teams, en bij mij was goed op voorhand de planning maken en afspraken maken key. En op 1 job was het gewoon geweten dat je juist op de 24e heel hard allemaal aan de bak ging. Geen probleem omdat je dat ook op voorhand wist.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:12

Ik vind het ook wel anders als het hele team moet werken, of dat iedereen vakantie kon nemen behalve 1 persoon. Dat is wel nogal rot.

December is een hele drukke periode voor ons, verlof mogen we niet nemen. Ik zou het dan bijvoorbeeld ook niet tof vinden dat één collega dan wel op vakantie zou mogen gaan.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:01

Lalidan schreef:
Als je met dezelfde passief agressieve houding die je hier liet zien het gesprek in gaat, geef ik je weinig kans. Take it or leave zal ook vast niet heel goed vallen. En laten we wel zijn, je hebt gewoon een stukje goodwill nodig. Desondanks ka je prima het gesprek aan gaan, dat lijkt me, zeker gezien je uitleg, geenzins onredelijk.

Misschien komt (kwam) de passief-agressieve houding ook een beetje doordat ik absoluut niet lekker in het team lig op dit moment. Dit soort taken worden gewoon constant op mij afgeschoven en in de planning wordt ik ook vaker wel dan niet genaaid. Daarnaast ben ik laatst aangesproken op dat ik een half uurtje wat voor mezelf aan het regelen was, terwijl er naast mij collega's hele dagen op LinkedIn aan het scrollen zijn of op hun telefoon aan het gamen zijn. De laatste paar weken zijn gewoon super k*t en op deze manier is het echt niet leuk werken hier.

Schemerdier schreef:
Ik snap jou hoor, ik probeer ook geen aktes in te plannen de 24ste zodat ik op de middag naar huis kan gaan (staat zo in de agenda van de bazen dat de namiddag verlof is... Maar dat is steeds onder voorbehoud dat al het werk af is) nou ik zal er wel voor zorgen dat er geen dringend werk meer is :+

Ik zou het gewoon voorleggen aan je baas dat je ervan uitgaat dat je sneller kan beginnen aan je taak dan de geplande tijd.

Schemerdier schreef:
Ik vind het ook wel anders als het hele team moet werken, of dat iedereen vakantie kon nemen behalve 1 persoon. Dat is wel nogal rot.

December is een hele drukke periode voor ons, verlof mogen we niet nemen. Ik zou het dan bijvoorbeeld ook niet tof vinden dat één collega dan wel op vakantie zou mogen gaan.

Vooral dat tweede inderdaad. De manier waarop het nu gaat steekt gewoon. Zo van, acht collega's: *hoedje-op, ik ben vrij*
Steeph: oke, ik werk gewoon maar dan thuis, want geen fysieke taken
Planner: ohnee, hahaha, wel fysieke taken. Dus Steeph haar probleem.

poes schreef:
Je kan het zeker vragen. Maar zo kort voor datum verwacht ik dat afspraken al lang en breed gemaakt zijn over deze dagen en zou ik als baas zeker niet apprecieren dat iemand het normaal vindt om eerder weg te mogen. Dus als het verkeerd gegaan is, zou ik dat een volgende keer echt wel vroeger bespreken.
Maar zoals je het uitlegt kan je eigenlijk prima eerder weg dus je kan het zeker vragen :j

Ik heb zelf ook vaak de feestdagen gewerkt, samen met mijn teams, en bij mij was goed op voorhand de planning maken en afspraken maken key. En op 1 job was het gewoon geweten dat je juist op de 24e heel hard allemaal aan de bak ging. Geen probleem omdat je dat ook op voorhand wist.

Vooral in je tweede stuk leg je echt de vinger op de zere plek. Vooruitplannen is hier echt geen ding. Op vrijdag wordt de planning voor de week erop gemaakt. Afspraken zijn ook geen ding, alleen over de zomervakantie. Toevallig ging het laatst wel over wie er vrij was op welke data, maar toen leek het er op dat er hele december gewoon minimaal 3 mensen waren. Nou heeft ons team afgelopen week een mail gehad met openstaande vakantieuren en hebben meerdere mensen nog even wat vakantie (bij)gepakt omdat het anders verloren zou gaan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:10

:(:) Ik denk dat je toon op zich ook best begrijpelijk is. En voor hier, ach, wij bokkers kunnen wel tegen een stootje :j. En het toont ook juist de waarde even aan van eerst even sparren, voor je een gesprek (en zeker een lastig gesprek) aangaat. En even stoom afblazen, ook altijd waardevol!

Ik begrijp dus je frustratie en verontwaardiging, ik denk ook dat je vraag zeer redelijk is, maar ik vermoed ook dat alles staat of valt met hoe je het brengt. Voor nu wil jij toch iets doen dat afwijkend is dan normaal en dus heb je daar de goodwill van je leidinggevende voor nodig. En met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Dus vanuit redelijk het gesprek in gaan, het voor nu echt alleen even bij (de oplossing voor) die vrijdag houden en dan volgend jaar eens dit punt op de agenda zetten, zodat je je frustratie daarover ook kwijt kan. You can do it!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2128
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:51

Vogels hebben een tong. Kunnen ze ook ergens aan likken? Doen ze dat?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:55

Indy_Mouse_9 schreef:
Vogels hebben een tong. Kunnen ze ook ergens aan likken? Doen ze dat?

<<) <<)

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:02

Indy_Mouse_9 schreef:
Vogels hebben een tong. Kunnen ze ook ergens aan likken? Doen ze dat?


Spechten kunnen/doen dat in ieder geval. Tenminste wel de specht die hier in de tuin vogelvoer komt snoepen :P
(vetbol uit het netje gehaald en onder de pot vogelpindakaas gelegd)


Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:03

Oh my god dat is echt extreem schattig en dat wist ik niet. <3

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:06

Ja. Mijn moeder heeft 2 phyrrura's, als ze iets onderzoeken doen ze hun snaveltje open en 'tikken/likken' dan heel voorzichtig aan het voorwerp. En ze gebruiken hem bij het poetsen van hun veren. En bij het eten. Ze doen eigenlijk veel meer met hun tong dan wij :j

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:06

Toevallig een orthodontist hier?
Ik heb een overbeet heb dus nu een beugel.
Ik moet mijn stiekjes in een soort tent vorm dragen zeg maar boven mijn snijtand, onder mijn snijtand en dan daar die tand ernaast zit het stiekje, waarvoor is dat nodig?
en wat is een klasse 1 en klasse 2?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:10

Je hebt een ortho, waarom vraag je het die niet? :? Die kent ook jouw daadwerkelijke situatie....

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:19

Lalidan schreef:
Je hebt een ortho, waarom vraag je het die niet? :? Die kent ook jouw daadwerkelijke situatie....

Omdat het weer een maand duurt voordat ik hem spreek en ik het nu graag wil weten...

xColorCross

Berichten: 1670
Geregistreerd: 16-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:21

Zou je hem/de praktijk niet even kunnen bellen?

leintje_

Berichten: 4203
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:39

fotolijstje schreef:
Toevallig een orthodontist hier?
Ik heb een overbeet heb dus nu een beugel.
Ik moet mijn stiekjes in een soort tent vorm dragen zeg maar boven mijn snijtand, onder mijn snijtand en dan daar die tand ernaast zit het stiekje, waarvoor is dat nodig?
en wat is een klasse 1 en klasse 2?

Klasse 1 of 2 bedoel je de elastieken mee neem ik aan? Klasse II wordt gebruikt bij een overbeet, klasse III bij een onderbeet. Over een klasse I elastiek kan ik online niks vinden.
Over de vorm van de elastieken, daar staat hier wat meer informatie. Volgens mij worden elastieken op een bepaalde manier gedragen om specifieke tanden naar elkaar toe te trekken, maar ik ben geen orthodontist, dus ik weet ook alleen maar wat ik lees op internet. Als je het echt zeker wilt weten, dan kan je beter contact opnemen met de orthodontist, zoals anderen ook al zeiden. Die kent jouw casus en heeft er meer verstand van dan ik
https://orthofleur.nl/over-ons/blog/beugel-elastieken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:48

Indy_Mouse_9 schreef:
Vogels hebben een tong. Kunnen ze ook ergens aan likken? Doen ze dat?
Jep, dat kunnen ze. _O-


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:09

Dan heb je gewoon echt een punt steeph :j iedereen wil met die dagen wel weten waar ze aan toe zijn en een eerlijke planning hebben waar iedereen eens op die dagen werkt.

Overigens zou ik me wel niet laten kennen om privé zaken te regelen omdat de rest niet presteert. Dat zou ik gewoon aankaarten dat je het gevoel hebt dat niet iedereen aan de kar trekt!