Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:34

Ik heb het dus twee keer aan de mentor gevraagd, maar er komt niet echt antwoord behalve dat ze misschien denkt dat we de uitslag nog niet voor de vakantie zullen krijgen. Het is nu bijna 4 weken terug gemaakt :o

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:59

moonsparkle schreef:
Ik heb het dus twee keer aan de mentor gevraagd, maar er komt niet echt antwoord behalve dat ze misschien denkt dat we de uitslag nog niet voor de vakantie zullen krijgen. Het is nu bijna 4 weken terug gemaakt :o

Ik zou gewoon vragen hoe dat dan gaat met een eventuele herkansing en als je dat dan duidelijk hebt het verder zo laten

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:19

moonsparkle schreef:
Hoe lang kan het duren voor je de uitslag van een examen krijgt? Het gaat om een examen schrijven, mijn mentor geeft aan dat de docent door omstandigheden niet na kon kijken, maar volgende week begint de vakantie en de mentor kon ook niet zeggen of het voor de zomer bekend zou worden, zijn daar bepaalde regels voor?

Een school heeft altijd een reglement dat zou dus op te vragen zijn.
Een zieke docent kan maar dan hoor je officieel op de hoogte gesteld worden

gomir

Berichten: 25552
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:23

Je instelling heeft vast een examenreglement waar zoiets in staat.
Als het duidelijk is hoe het met herkansing geregeld is en geen invloed heeft op de start van je volgende studiejaar kun je ook gewoon afwachten, maar ik zou iig het reglement even checken.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:41

Mkango schreef:
Ik denk dat die hele infrastructuur toch een keer in elkaar klapt. We vergeten dat er inderdaad veel fysieke ruimte nodig is om het internet in de lucht te houden en zolang het internet blijft groeien, groeit ook de ruimte die ervoor nodig is, de vraag naar stroom etc. en ik betwijfel of dat eeuwig kan voortduren. Net als bij zo’n beetje alles dat door mensen gemaakt is. :+


In de 20ste eeuw groeide de stad Londen bijna uit haar voegen. Men schatte in dat met de groei van de inwoners, het aantal koetspaarden mee groeide en de mest productie in de straten dan op sommige drukke punten wel een meter hoog zou komen te liggen.
En zie, de tram, bus, metro en auto werden uitgevonden. Het systeem zal anders worden, maar niet in elkaar klappen.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:03

Als vogels een 2e of zelfs 3e leg hebben, doen ze dat dan in hetzelfde nest of bouwen ze een nieuw nest?

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:03

Indy_Mouse_9 schreef:
Als vogels een 2e of zelfs 3e leg hebben, doen ze dat dan in hetzelfde nest of bouwen ze een nieuw nest?


Ik heb hier een merel in de tuin die duidelijk een nieuw nest gebouwd heeft, want die was een paar weken terug nog volop met plukken mos aan het vliegen.

Foto's van afgelopen weekend ( <3 )

Afbeelding
Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8520
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:22

Zal een kwestie zijn van beschikbaarheid van het oude nest en (net als bij mensen) location location location! Wel leuk dat ze er zitten.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 00:20

Indy_Mouse_9 schreef:
Als vogels een 2e of zelfs 3e leg hebben, doen ze dat dan in hetzelfde nest of bouwen ze een nieuw nest?

Dat hangt van de soort af. Er zijn soorten die hun hele leven hetzelfde nest gebruiken, maar er zijn ook soorten die voor één broedsel al meerdere nesten maken waarvan alleen het beste in gebruik genomen wordt.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:31

Heeft iemand ervaring met concerten in Ahoy en welke plekken jullie afraden? Zou je bijvoorbeeld met 2e ring nog kans hebben wat te zien of kun je dan beter 1e ring gaan?

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:24

Kairos schreef:
Heeft iemand ervaring met concerten in Ahoy en welke plekken jullie afraden? Zou je bijvoorbeeld met 2e ring nog kans hebben wat te zien of kun je dan beter 1e ring gaan?


2e ring is ook goed te doen hoor! Bij een concert ga je over het algemeen toch ook voor de sfeer en niet zozeer voor het goede beeld.... Sommige 2e ring zijn beter dan sommige 1e ring!

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:41

APCIII schreef:
[ [url=m/eYgMRo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke foto <3

Ik heb toevallig ook een vraag over vogels :) Ik heb bij mijn raam een voerbakje hangen en sinds enkele weken komt er steeds hetzelfde vogeltje van eten (een vrouwtjes mus) en sinds gisteren komt er soms ook een mannetjes mus. Zou het kunnen dat ze hier vlakbij een nestje hebben en het voer daarheen brengen? Het zijn wel echt steeds dezelfde vogeltjes, want ze vliegen ook steeds dezelfde kant op en komen regelmatig terug.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:47

iirrssjjee schreef:
Kairos schreef:
Heeft iemand ervaring met concerten in Ahoy en welke plekken jullie afraden? Zou je bijvoorbeeld met 2e ring nog kans hebben wat te zien of kun je dan beter 1e ring gaan?


2e ring is ook goed te doen hoor! Bij een concert ga je over het algemeen toch ook voor de sfeer en niet zozeer voor het goede beeld.... Sommige 2e ring zijn beter dan sommige 1e ring!

Ah super, bedankt!

Ja het is mijn eerste concert dus ik ga denk ik gewoon voor 2e rang en dan ga ik het gewoon meemaken :)

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:28

Ik vond de tweede ring ook prima :j Ook nog voldoende zicht op het podium om te zien wat daar gebeurde.

Bij Ziggo vond ik de hoogste ring wel kneiterhoog :') Maar bij Ahoy goed te doen.

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:30

Afbeelding

Afbeelding

Wat zou dit kunnen zijn? Foto's krijg ik niet duidelijker maar er zit een verdikking.
M'n flink bejaarde pony heeft dit al een tijdje. Zit echt aan de ruggengraat want je voelt de botten met de verdikking mee.
Hij is bekend met artrose in de benen en sleept al lange tijd met z'n achterhoeven over de grond en loopt slecht vanuit de achterhand.
(Hij krijgt al lang pijnstillers en heeft geen pijn met lopen :) )

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:35

Wat het is? Dat weet de DA.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:00

Lijkt op een hunters bump. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:37

Jeika schreef:
Lijkt op een hunters bump. :)

Lijkt mij te ver naar voren zitten voor een hunter’s bump, dat zit bij de heup.

Ik zou de veearts er even naar laten kijken als je het zeker wilt weten. :P

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:23

Hunters bump lijkt het niet op nee. DA laat ik niet hier voor komen aangezien hij dus al bekend is met gewrichts klachten en stramme botten en daarvoor ook al behandeld wordt.
SI zit ook verder naar achter toch?

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:25

Wanneer je iemand tegenkomt op straat die op jezelf lijkt, zou je dat dan zien?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:45

Nyaleti schreef:
Hunters bump lijkt het niet op nee. DA laat ik niet hier voor komen aangezien hij dus al bekend is met gewrichts klachten en stramme botten en daarvoor ook al behandeld wordt.
SI zit ook verder naar achter toch?


Dat lijkt boven z'n nieren te zitten. Ik herinner me dat mijn masseur het daar eens over heeft gehad. Dat het iets met de spieren daar vandaan te maken heeft. Maa r het is erg waarzig in mijn hoofd. Misschien eens aan je ostheopaat vragen als
Je die hebt...

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:52

_Karlijn schreef:
Wanneer je iemand tegenkomt op straat die op jezelf lijkt, zou je dat dan zien?


Ik keek laatst Sherlock en ineens zag ik mezelf daar lopen :'). Was echt heel bizar. Blijkbaar een figurante die echt ontzettend op mij lijkt. Ik stuurde het stukje door naar vrienden en mijn moeder en zij vroegen allemaal hoe ik mezelf daarin geplakt had. Heel apart, want ik heb best wel een 'bijzonder' uiterlijk, met heel lang strawberry blond haar. Maar ze had vene lang haar, droeg haar haar net zo, zelfde figuur, zelfde kledingstijl... heel bizar.

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:04

Nyaleti schreef:
[ [url=m/1Luv9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZYJ5i0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zou dit kunnen zijn? Foto's krijg ik niet duidelijker maar er zit een verdikking.
M'n flink bejaarde pony heeft dit al een tijdje. Zit echt aan de ruggengraat want je voelt de botten met de verdikking mee.
Hij is bekend met artrose in de benen en sleept al lange tijd met z'n achterhoeven over de grond en loopt slecht vanuit de achterhand.
(Hij krijgt al lang pijnstillers en heeft geen pijn met lopen :) )


Mijn merrie van 24 heeft dit ook, vooral zichtbaar als ze wat magerder staat of iets slechter in dr spieren, als ze normaal staat en meer rugspieren heeft is t zo goed als niet te zien, ze heeft er geen last van en zit er ook nooit op vast als acupunctuur of chiropractor komt dus maak me er niet zo druk om

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:18

_Karlijn schreef:
Wanneer je iemand tegenkomt op straat die op jezelf lijkt, zou je dat dan zien?

Ik weet het niet. Kreeg wel n keer een foto doorgestuurd van mijn dubbelganger. Zij stond op de site van ADO Den Haag. Heel bizar.

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:52

Maddy_Paola schreef:
Nyaleti schreef:
[ [url=m/1Luv9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZYJ5i0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zou dit kunnen zijn? Foto's krijg ik niet duidelijker maar er zit een verdikking.
M'n flink bejaarde pony heeft dit al een tijdje. Zit echt aan de ruggengraat want je voelt de botten met de verdikking mee.
Hij is bekend met artrose in de benen en sleept al lange tijd met z'n achterhoeven over de grond en loopt slecht vanuit de achterhand.
(Hij krijgt al lang pijnstillers en heeft geen pijn met lopen :) )


Mijn merrie van 24 heeft dit ook, vooral zichtbaar als ze wat magerder staat of iets slechter in dr spieren, als ze normaal staat en meer rugspieren heeft is t zo goed als niet te zien, ze heeft er geen last van en zit er ook nooit op vast als acupunctuur of chiropractor komt dus maak me er niet zo druk om


Ah dank! Ja hij heeft weinig spieren meer helaas en krijg hem achter ook niet voller dus hij heeft ook al die typische punt billen. Osteo is in Oktober nog geweest en zoals ik nu terug denk, had hij het toen al wel (misschien minder erg) en heb ik er niks van gehoord.