Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:16

Zijn er meer mensen die hun leeftijd regelmatig vergeten? Ik ben altijd al slecht met getallen geweest, maar moet echt regelmatig nadenken als iemand vraagt hoe oud ik ben. Soms reken ik zelfs vanaf mijn geboortejaar naar, in dit geval, 2021.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:22

Kookaburra schreef:
Zijn er meer mensen die hun leeftijd regelmatig vergeten? Ik ben altijd al slecht met getallen geweest, maar moet echt regelmatig nadenken als iemand vraagt hoe oud ik ben. Soms reken ik zelfs vanaf mijn geboortejaar naar, in dit geval, 2021.

Ja, maar dat komt vooral doordat ik me helemaal niet eind-20 voel. :') Naar mijn idee ben je dan wat "rustiger", gesetteld etc., terwijl ik al vier jaar half aan het kamperen ben in huis, want ik moet toch binnenkort verhuizen en als er geen corona was geweest, had je me waarschijnlijk ergens van een bergtop moeten plukken om met me af te kunnen spreken. _O-

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:39

Op mijn Iphone zit "kaarten" waarmee ik navigeer. Nu zit er sinds een week of 2 een enorm bemoeizuchtige man in. De vrouwenstem zegt bijvoorbeeld: Linksaf Rozenstraat. En dan zegt hij: sorry, opnieuw. Linksaf Rozenstraat.

Precies hetzelfde dus... Is er een manier om hem eruit te slopen? In het begin vonden we het nog wel grappig, maar nu begint het irritant te worden.

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:46

:')

Geen oplossing, wel leedvermaak :+

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:13

Kookaburra schreef:
Zijn er meer mensen die hun leeftijd regelmatig vergeten? Ik ben altijd al slecht met getallen geweest, maar moet echt regelmatig nadenken als iemand vraagt hoe oud ik ben. Soms reken ik zelfs vanaf mijn geboortejaar naar, in dit geval, 2021.

Ik ben bijna 28, maar merk echt geen verschil met toen ik 21 was :')

Zie veel leeftijdsgenoten trouwen, huizen kopen, kinderen krijgen, een vaste baan hebben.

En hier ben ik, net begonnen aan een studie, vanaf morgen een nieuwe baan (hopelijk eindelijk eens iets vasts) en nog ongetrouwd en kinderloos :+

Precies hetzelfde als toen ik 21 was dus

Wat ik me afvraag, waarom plaatsen sommige mensen absoluut geen foto's van zichzelf op social media, maar staan hun kinderen er vol met hun gezicht in alle mogelijke poses op?
Zelfde geld voor Whatsapp profielfoto. Ik heb in werkapps een hele lijst van foto's met kinderen in allerlei leeftijden erop. Geen idee wie er nou bij welk nummer hoort

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:50

Ik ben ook 28, een huis, een verloofde, binnenkort een puppy, eigen paard, goede [***], 2 goede auto's.

Voelt nog steeds alsof ik maar wat doe. :')

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:52

Captain schreef:
Ik ben ook 28, een huis, een verloofde, binnenkort een puppy, eigen paard, goede baan, 2 goede auto's.

Voelt nog steeds alsof ik maar wat doe. :')

[ [url=m/azKIbM.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Die afbeelding zou de cover zijn van mijn biografie, als ik die ooit als boek zou uitgeven

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:57

Bijna 40, en ik leid het leven van een student. Ik heb niets en ik wil niets. Ik zal werken om te kunnen leven, maar genoeg om rond te komen. Sparen doe ik niet aan. Ik heb de harde les geleerd dat het zomasr ineens voorbij kan zijn.
Ik doe zoveel mogelijk wat ik leuk vind, ook al komt dat op anderen ambitieloos over. Maar ik leef voor mexelf en niet voor anderen.

Dilan93 schreef:
Wat ik me afvraag, waarom plaatsen sommige mensen absoluut geen foto's van zichzelf op social media, maar staan hun kinderen er vol met hun gezicht in alle mogelijke poses op?
Zelfde geld voor Whatsapp profielfoto. Ik heb in werkapps een hele lijst van foto's met kinderen in allerlei leeftijden erop. Geen idee wie er nou bij welk nummer hoort

Ach, ik zat eens in een whatsappgroep van een trailrun vereniging. En daar zat types zonder profielfoto.
Maar op een moment van verveling tijdens de spaanse lockdown (lang en saai, oké) kreeg ik wel 4 piemels van 4 gezichtslozen opgestuurd.
Ik snap niet wat die types mankeert, te sneu, stelletje droeftoeters.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:04

Kookaburra schreef:
Zijn er meer mensen die hun leeftijd regelmatig vergeten? Ik ben altijd al slecht met getallen geweest, maar moet echt regelmatig nadenken als iemand vraagt hoe oud ik ben. Soms reken ik zelfs vanaf mijn geboortejaar naar, in dit geval, 2021.

Jup, eerste ingeving is vaak 25 maar ondertussen ben ik 28 (bijna 29) _O- Tijd gaat gewoon te snel om het te onthouden haha

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:02

Dilan93 schreef:
Wat ik me afvraag, waarom plaatsen sommige mensen absoluut geen foto's van zichzelf op social media, maar staan hun kinderen er vol met hun gezicht in alle mogelijke poses op?
Zelfde geld voor Whatsapp profielfoto. Ik heb in werkapps een hele lijst van foto's met kinderen in allerlei leeftijden erop. Geen idee wie er nou bij welk nummer hoort

Mensen schrikken zo als ze mijn kop in beeld krijgen :P
Daarom maar mijn (overleden) paard.
Staat gelijk aan kind denk ik.

Nee zonder flauwekul, gewoon geen zin om mijn hoofd overal op internet de laten zwerven.
Heb sowieso hekel aan foto's van mijzelf.

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:10

DuoPenotti schreef:
Dilan93 schreef:
Wat ik me afvraag, waarom plaatsen sommige mensen absoluut geen foto's van zichzelf op social media, maar staan hun kinderen er vol met hun gezicht in alle mogelijke poses op?
Zelfde geld voor Whatsapp profielfoto. Ik heb in werkapps een hele lijst van foto's met kinderen in allerlei leeftijden erop. Geen idee wie er nou bij welk nummer hoort

Mensen schrikken zo als ze mijn kop in beeld krijgen :P
Daarom maar mijn (overleden) paard.
Staat gelijk aan kind denk ik.

Nee zonder flauwekul, gewoon geen zin om mijn hoofd overal op internet de laten zwerven.
Heb sowieso hekel aan foto's van mijzelf.

Mjah oke, dat je jezelf niet erop wil zetten, oke, die keuze kan ik begrijpen, als je jezelf niet graag op foto's zet.

Maar je kinderen erop zetten, ik vind dat dan weer apart, zeker foto's waarop ze bvb op een potje zitten, net een tand wisselen oid.
Nou hebben die kinderen dat niet door, maar misschien vinden ze het later zelf ook niet tof dat die foto's online staan.

Dieren vind ik dan weer wat anders, die zien elkaars genante foto's nirt terug op FB en kennen begrippen als privacy niet.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:18

Nou zo ken ik iemand die hebben een insta voor hun pasgeboren baby. Dan wel op prive maar toch het idee. Je zou als tiener er maar achter komen dat je ouders vanaf de dag van je geboorte alles op insta hebben gezet %) En dan ook de stories vh baby account op hun eigen, openbare insta story delen :r

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:20

Piekosjj schreef:
Nou zo ken ik iemand die hebben een insta voor hun pasgeboren baby. Dan wel op prive maar toch het idee. Je zou als tiener er maar achter komen dat je ouders vanaf de dag van je geboorte alles op insta hebben gezet %) En dan ook de stories vh baby account op hun eigen, openbare insta story delen :r

:')
Dat ze ooit dachten dat het een goed idee was.


Gelukkig! Dan ben ik niet de enige die mijn leeftijd vergeet :D

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:23

Piekosjj schreef:
Nou zo ken ik iemand die hebben een insta voor hun pasgeboren baby. Dan wel op prive maar toch het idee. Je zou als tiener er maar achter komen dat je ouders vanaf de dag van je geboorte alles op insta hebben gezet %) En dan ook de stories vh baby account op hun eigen, openbare insta story delen :r

Ik zou het zo niet grappig vinden als mijn ouders dit gedaan hadden. Nou deel ik zelf veel op Instagram/Facebook, maar daar kies ik dan zelf voor.

Vriendlief of vriendinnen kunnen ook echt wel aangeven als ze bepaalde dingen liever niet op FB oid zien, dan plaats ik dat niet.

Maar ik ben heel blij dat social media nog niet bestond toen ik geboren werd :+

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:16

Dilan93 schreef:
Piekosjj schreef:
Nou zo ken ik iemand die hebben een insta voor hun pasgeboren baby. Dan wel op prive maar toch het idee. Je zou als tiener er maar achter komen dat je ouders vanaf de dag van je geboorte alles op insta hebben gezet %) En dan ook de stories vh baby account op hun eigen, openbare insta story delen :r

Ik zou het zo niet grappig vinden als mijn ouders dit gedaan hadden. Nou deel ik zelf veel op Instagram/Facebook, maar daar kies ik dan zelf voor.

Vriendlief of vriendinnen kunnen ook echt wel aangeven als ze bepaalde dingen liever niet op FB oid zien, dan plaats ik dat niet.

Maar ik ben heel blij dat social media nog niet bestond toen ik geboren werd :+


Dit dus. Hoogstens dat er een foto van mijn dronken 18-jarige kop in de achtertuin van mijn ouders op facebook staat, maar volgens mij heb ik die zelfs al verwijderd. Sowieso snap ik niet dat alles maar op social media moet. Ik heb wel een tijd insta gebruikt, maar eigenlijk vooral van foto's van mijn paard. :')
Het lijkt wel of mensen vergeten dat eenmaal een foto op het internet belandt, het op wat voor manier dan ook gekopieerd of gebruikt kan worden, en als dat gebeurd, het ook never nooit meer van internet af komt.

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:20

Dat besef ik me dan wel, zeker nadat iemand een keer mijn foto's met Titane kopieerde om een fanaccount aan te maken :')

Meeste wat bij mij op social media komt is paardgerelateerd of het zijn foto's van mn hardlooprondjes of eten :+

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:25

Dilan93 schreef:
Dat besef ik me dan wel, zeker nadat iemand een keer mijn foto's met Titane kopieerde om een fanaccount aan te maken :')

Meeste wat bij mij op social media komt is paardgerelateerd of het zijn foto's van mn hardlooprondjes of eten :+


Dat heb ik op een gegeven moment ook steeds gehad, dat mensen foto's van Mattie gebruikten en die op van die verzamelaccounts neerzetten. En dan niet reageren op verzoekjes om ze te verwijderen natuurlijk. Prima toch, zette ik openbaar onder de foto dat ze plagiaat pleegden. Vaak was ie dan binnen een paar dagen weer weg. :D

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:50

Aan de andere kant... Straks weten de kinderen niet beter dan dat alles op social media staat...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:54

Ja ik denk dan ook wel eens, hoe spannend is het dat er een foto online staat. De aarde heeft zoveel mensen. Het is niet zo dat miljoenen anderen op foto's van jou zitten te wachten. :P

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:40

Hoi, iemand die een beetje technisch is ingesteld? :+

Vanmiddag had ik mijn magnetron aan, en toen opeens zag ik een flits (blauw zoals stroom) en de magnetron ging uit. Ik rook ook een brandgeur.. Ik heb toen direct ook alle stekkers eruit getrokken.

Ik dacht dus dat 'ie wel kaduuk zou zijn, maar nu heb ik hem weer eens opnieuw aangesloten en hij werkt gewoon weer normaal.

Ik had wel een stekkerdoos met veel stof erin, kan dat nog iets hebben veroorzaakt? Of zou m'n magnetron nu echt te gevaarlijk zijn om te gebruiken?

Ik zag niet goed waar die flits vandaan kwam, had m'n bril even niet op :')
er zat wel een bordje met eten in de magnetron, maar geen ijzer, daar let ik altijd goed op.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:47

IsaCalixa schreef:
Hoi, iemand die een beetje technisch is ingesteld? :+

Vanmiddag had ik mijn magnetron aan, en toen opeens zag ik een flits (blauw zoals stroom) en de magnetron ging uit. Ik rook ook een brandgeur.. Ik heb toen direct ook alle stekkers eruit getrokken.

Ik dacht dus dat 'ie wel kaduuk zou zijn, maar nu heb ik hem weer eens opnieuw aangesloten en hij werkt gewoon weer normaal.

Ik had wel een stekkerdoos met veel stof erin, kan dat nog iets hebben veroorzaakt? Of zou m'n magnetron nu echt te gevaarlijk zijn om te gebruiken?

Ik zag niet goed waar die flits vandaan kwam, had m'n bril even niet op :')
er zat wel een bordje met eten in de magnetron, maar geen ijzer, daar let ik altijd goed op.

Wat voor bord was het? https://serviesxl.nl/blog/kan-bord-in-m ... t%20worden.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:57

Kairos schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoi, iemand die een beetje technisch is ingesteld? :+

Vanmiddag had ik mijn magnetron aan, en toen opeens zag ik een flits (blauw zoals stroom) en de magnetron ging uit. Ik rook ook een brandgeur.. Ik heb toen direct ook alle stekkers eruit getrokken.

Ik dacht dus dat 'ie wel kaduuk zou zijn, maar nu heb ik hem weer eens opnieuw aangesloten en hij werkt gewoon weer normaal.

Ik had wel een stekkerdoos met veel stof erin, kan dat nog iets hebben veroorzaakt? Of zou m'n magnetron nu echt te gevaarlijk zijn om te gebruiken?

Ik zag niet goed waar die flits vandaan kwam, had m'n bril even niet op :')
er zat wel een bordje met eten in de magnetron, maar geen ijzer, daar let ik altijd goed op.

Wat voor bord was het? https://serviesxl.nl/blog/kan-bord-in-m ... t%20worden.


Hmm, het was gewoon een bord dat ik al jarenlang gebruik.

Bij nader onderzoek kwam ik er wel achter dat zowel de stekker als het stopcontact wat naar vuur roken.. zou dat het kunnen zijn geweest?

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:38

Oh, zeker kan dat. Heb je een handige Harry in de buurt die er even naar kan kijken?

Jet

Berichten: 12060
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:00

IsaCalixa schreef:
Hoi, iemand die een beetje technisch is ingesteld? :+

Vanmiddag had ik mijn magnetron aan, en toen opeens zag ik een flits (blauw zoals stroom) en de magnetron ging uit. Ik rook ook een brandgeur.. Ik heb toen direct ook alle stekkers eruit getrokken.

Ik dacht dus dat 'ie wel kaduuk zou zijn, maar nu heb ik hem weer eens opnieuw aangesloten en hij werkt gewoon weer normaal.

Ik had wel een stekkerdoos met veel stof erin, kan dat nog iets hebben veroorzaakt? Of zou m'n magnetron nu echt te gevaarlijk zijn om te gebruiken?

Ik zag niet goed waar die flits vandaan kwam, had m'n bril even niet op :')
er zat wel een bordje met eten in de magnetron, maar geen ijzer, daar let ik altijd goed op.
Hmm, het was gewoon een bord dat ik al jarenlang gebruik.

Bij nader onderzoek kwam ik er wel achter dat zowel de stekker als het stopcontact wat naar vuur roken.. zou dat het kunnen zijn geweest?


Ik weet niet of je een stekkerblok hebt gebruikt dat geaard is ( met een stekker met van die uitsteekseltjes) of een gewone stekker en of dat blik een aan/uit lampje heeft.
Als dat niet zo is, zou ik voor een nieuw stekkerblok gaan ( als je dat echt nodig hebt daar) dat een geaarde stekker heeft en zo'n aan/uit lampje. Dan voorkom je waarschijnlijk dat wat er nu gebeurd is en slaat het stekkerblok uit als het goed is als er iets mis is en wordt het allebei niet heet, geen enge vlam en geen magnetron die straks nog onherstelbaar beschadigd is ( of nog erger: brand in je keuken).

Zoiets bedoel ik: https://www.kabelshop.nl/Brennenstuhl-S ... _gQAvD_BwE .

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:03

Kookaburra schreef:
Zijn er meer mensen die hun leeftijd regelmatig vergeten? Ik ben altijd al slecht met getallen geweest, maar moet echt regelmatig nadenken als iemand vraagt hoe oud ik ben. Soms reken ik zelfs vanaf mijn geboortejaar naar, in dit geval, 2021.

Ja. :') Ik moet ook regelmatig even nadenken wanneer iemand vraagt wanneer ik jarig ben. En op de vraag 'hoe oud ben je' heb ik ook al een aantal keer het verkeerde antwoord gegeven. :=