Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:27

Dilan93 schreef:
Voorheen kon je het wel altijd laten inpakken. Nu helaas niet meer :n
Stom.

Hebben ze hem wellicht bij Van Stockum? Daar kan dat volgens mij nog wel namelijk.

Jet

Berichten: 12036
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:24

Sheran schreef:
Ik wil graag een kraamcadeautje geven via bol.com (een boek). Kun je er op de 1 of andere manier voor zorgen dat de factuur etc etc niet in dat pakket komen? En dat ze weten dat het van jou komt?

Het lijkt me nogal omslachtig om het eerst naar mezelf te sturen en daarna nog eens naar hen te moeten sturen...


Misschien kan het via Libris:
https://libris.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen .

Ik zou ze even bellen om te horen of ze het dan inpakken, of er een boodschap bij kan en of de ontvanger dan weet dat het van jou komt.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:25

Bedankt allemaal!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:32

Misschien wil de plaatselijke boekhandel van waar diegene woont hem langsbrengen? :D

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 06:35

Op de factuur van bol staat geen prijs, en alleen de naam van het adres waar het naartoe gezonden wordt :)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2128
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:00

Dan is het een pakbon, geen factuur :)

Bij Bol kan er inderdaad geen bericht meer bij, heel onhandig. Het verzenden naar Elders zonder dat ze de prijs ontdekken gaat prima, maar dan komen ze er dus niet zomaar achter van wie ze het geschenk hebben gekregen :) Is mij al meerdere keren gelukt.

Je zou het wel in het adres kunnen opnemen.

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:47

Als je heel zwaar bent, stel 160 KG (of meer) kan je dan wel op een hangend toilet gaan zitten?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:02

Dat kan.

Sherivey
Berichten: 8700
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:08

rien10 schreef:
Als je heel zwaar bent, stel 160 KG (of meer) kan je dan wel op een hangend toilet gaan zitten?

Het kan, maar dan gaat de pot op gegeven moment wel scheef zitten

Tenminste, dat hadden wij op het werk sinds de komst van een wat zwaardere collega.

Al ben ik bij sommige toiletten met mijn gewicht ook al bang dat ik met pot en al op de grond beland :o

Maddy_Paola

Berichten: 1337
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:14

Waarom heeft mijn merrie meer last van vliegen en dazen dan de andere paarden die er staan? Waar komt dat vandaan >;)

Britta31

Berichten: 13157
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:32

Lekker bloed?Mijn ruin heeft dat ook,een dazen en vliegen magneet.

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:34

Zo heb ik meer last van muggen dan mijn vriend.

Mijn merrie heeft ook meer dazen dan mijn ruin.

Bij muggen zijn er allerhande theorieën zoals lichaamswarmte en geur die aantrekkelijker zouden zijn verschillend per persoon.

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:39

Ligt eraan hoe de toiletpot is bevestigd.

Hier thuis zit hij aan een vrij dikke houten plaat en daar overheen de tegeling.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:53

Maddy_Paola schreef:
Waarom heeft mijn merrie meer last van vliegen en dazen dan de andere paarden die er staan? Waar komt dat vandaan >;)


Kan het te maken hebben met kleur? Mijn zwart/witte pony (ruin) heeft meer last van beesten op zijn zwarte plekken (vnl hoofd) dan mijn lichte roan-kleurige pony (merrie) in totaal

Maddy_Paola

Berichten: 1337
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:57

Lins_Vetra schreef:
Maddy_Paola schreef:
Waarom heeft mijn merrie meer last van vliegen en dazen dan de andere paarden die er staan? Waar komt dat vandaan >;)


Kan het te maken hebben met kleur? Mijn zwart/witte pony (ruin) heeft meer last van beesten op zijn zwarte plekken (vnl hoofd) dan mijn lichte roan-kleurige pony (merrie) in totaal

Zij is donkerbruine, heeft een ander in net tint lichter bij gestaan en staan zwartes bij dus nee niet donkerder, zal dan wel zijn dat ze lekker bloed heeft inderdaad, jammer hoor

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:23

Afbeelding
Zou dit water goed kunnen zijn voor de paarden ? Je ziet er een soort olielaagje op. Het komt uit een grondwater bron van circa 7 meter. We gaan het water ook nog laten testen..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:24

Ik zou het niet geven voor het getest is…

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:25

Zo ziet dat er bij ons ook uit en ik geef het dus niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:34

Kijk even wat er gebeurt als je je hand er in steekt. Het is hoogstwaarschijnlijk het product van bacteriën die ijzer omzetten in ijzeroxide. Mogelijk is je ijergehalte te hoog, maar als er echt te veel ijzer in zit, zie en ruik je dat over het algemeen ook wel. Dat olie-achtige laagje kan geen kwaad (tenzij het dus echt olie is, wat het naar verwachting niet zal zijn).
Grondwater is over het algemeen erg schoon en goed bruikbaar, maar het laten testen is altijd een goed idee.

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:52

Lalidan schreef:
Kijk even wat er gebeurt als je je hand er in steekt. Het is hoogstwaarschijnlijk het product van bacteriën die ijzer omzetten in ijzeroxide. Mogelijk is je ijergehalte te hoog, maar als er echt te veel ijzer in zit, zie en ruik je dat over het algemeen ook wel. Dat olie-achtige laagje kan geen kwaad (tenzij het dus echt olie is, wat het naar verwachting niet zal zijn).
Grondwater is over het algemeen erg schoon en goed bruikbaar, maar het laten testen is altijd een goed idee.


Wat kan er gebeuren als je je hand erin steekt waardoor het water niet geschikt zou zijn ?

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:23

Nee, het zit iets anders.

Als je je vinger in dat "olie" laagje steekt en het laagje valt vervolgens in vlokjes uit elkaar dan is 't geen olie-achtige verontreiniging. Blijft het een film (en vloeit het weer terug) dan is het olie.

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:14

maar zit er in onze grond olie dan?

Slaat boortoren en word de nieuwe Dallas van Nederland... :$ :$
Is het niet altijd ijzer dan?

Ik denk hier ook dat het ijzer is en teveel ijzer is niet goed voor paarden dus ik geef het niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:31

APCIII schreef:
Nee, het zit iets anders.

Als je je vinger in dat "olie" laagje steekt en het laagje valt vervolgens in vlokjes uit elkaar dan is 't geen olie-achtige verontreiniging. Blijft het een film (en vloeit het weer terug) dan is het olie.

Dat is inderdaad waarom je je hand er even in moet steken, om te kijken wat er gebeurt zodat je weet wat het is. Dat had ik er even bij moeten zeggen, excuus Y;(

Het filmpje is (naar verwachting, de foto is te slecht om 100% zeker te zijn) geen olie, maar een gevolg van bacteriën die het ijzer omzetten. Die boortoren zou ik dus achterwege laten, tenzij je graag ijzer op wilt boren :))

Te veel ijzer is niet goed, maar dat dit laagje er op zit betekend niet per definitie dat er te veel in zit, alleen dat er ijzer in zit. Enige manier om te weten hoe veel er in zit, is het te laten testen. Maar dat was je toch al van plan. Dan kan je bepalen of het te veel is of dat je het rustig kan geven.

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:36

Lalidan schreef:
APCIII schreef:
Nee, het zit iets anders.

Als je je vinger in dat "olie" laagje steekt en het laagje valt vervolgens in vlokjes uit elkaar dan is 't geen olie-achtige verontreiniging. Blijft het een film (en vloeit het weer terug) dan is het olie.

Dat is inderdaad waarom je je hand er even in moet steken, om te kijken wat er gebeurt zodat je weet wat het is. Dat had ik er even bij moeten zeggen, excuus Y;(

Het filmpje is (naar verwachting, de foto is te slecht om 100% zeker te zijn) geen olie, maar een gevolg van bacteriën die het ijzer omzetten. Die boortoren zou ik dus achterwege laten, tenzij je graag ijzer op wilt boren :))

Te veel ijzer is niet goed, maar dat dit laagje er op zit betekend niet per definitie dat er te veel in zit, alleen dat er ijzer in zit. Enige manier om te weten hoe veel er in zit, is het te laten testen. Maar dat was je toch al van plan. Dan kan je bepalen of het te veel is of dat je het rustig kan geven.


Dankjewel. Ik heb gdd al gebeld en hun zeggen even de dierenarts bellen om te vragen of ze een monster kunnen sturen naar gdd en welke pakket je het beste kan nemen. Morgenochtend gelijk even bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:43

DuoPenotti schreef:
maar zit er in onze grond olie dan?

Als er verontreiniging in de bodem of het grondwater zit, dan kan dat zeker. Er is de afgelopen eeuw(en) aardig wat troep in de bodem verdwenen. Ik kom het in mijn werk op de meest onverwachte plekken tegen.