Bokt is groot, heel groot, dus er zijn vast bokkers hier meer mee bezig

Wij zitten bijna een jaar in ons koophuis en zijn ons aan het oriënteren om zo energieneutraal/gasvrij mogelijk te gaan leven. We hebben sinds half december zonnepanelen die waarschijnlijk veel meer op gaan brengen als dat ingecalculeerd was, zo doende zijn we nu ook aan het kijken naar andere manieren van verwarmen. We hebben een huis uit de jaren 70, is redelijk goed geïsoleerd. Begin februari hebben we onze CV ketel uit ‘92 weggehaald en zijn we er een gaan huren ivm de plannen om gasvrij te gaan leven, omdat de zonnepanelen zo veel meer opbrengen als dat we dachten zijn we aan het kijken naar infrarood verwarming. We hebben ook gekeken naar een warmtepomp, dan moeten we ons hele verwarmingssysteem vernieuwen en zonnepanelen bijplaatsen dmv uitbouw met plat dak dus dat gaat heel duur worden dus we kijken verder.
Wie is er nog meer mee bezig? Wat hebben jullie gedaan/zijn jullie aan het doen om dit te halen? En wat gaan jullie doen nu de saneringsregeling eruit gaat?
Ik weet dat er een klimaattopic is, vind deze vragen alleen zoveel specifieker als de dingen die daar besproken worden.

. 

zijn in november naar dit huis verhuisd (hoekwoning uit de jaren 80) en gelijk een lucht-water warmtepomp laten installeren. Inmiddels hebben we ook 22
zonnepanelen en koken we elektrisch.
. We gaan het zien als alle details bekent zijn over de terugleversubsidie, er is sowieso een soepele overgang beloofd. De (belasting) kosten zullen vast wel wat omhoog gaan maar ik maak me er niet zo druk om dat zonnepanelen inene financieel niet meer interessant zullen zijn. Daarnaast doen wij het ook vanuit een idealistisch standpunt en niet puur vanwege de financiele voordelen.