Ik ga het doen, me omscholen tot verzorgende!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Ik ga het doen, me omscholen tot verzorgende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:58

Na jaren allerlei baantjes gehad te hebben, van horeca tot schoonmaak tot fabriekswerk heb ik de stap genomen om vanuit mijn schoonmaakbaan me om te laten scholen tot verzorgende c! Ik maak al schoon op dit moment in een verzorgingstehuis en vanuit daar heb ik mij ingeschreven voor de opleiding. Het is een bbl opleiding van 24 u en het is alweer ruim 10 jaar geleden dat ik op school zat, ik heb een diploma dierverzorging, helaas kom ik daarmee niet aan het werk en dus besloten om deze stap te nemen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan en ik was benieuwd of er meer mensen zijn die zich op latere leeftijd hebben om laten scholen.

Dreamy

Re: Ik ga het doen, me omscholen tot verzorgende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:09

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wil wel even zeggen dat ik het erg mooi vind dat je deze stap neemt :j Ik wil je veel succes wensen!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:37

Succes!!
Ik heb 2 jaar geleden een opleiding gedaan, hondentrimmen. En ben nu lekker voor mezelf begonnen!
Ga ervoor joh, superstoer!!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:48

Knap van je,ik wens je sucses er mee.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:00

Super leuk.. werken in de zorg is prachtig, mooi, grappig en zwaar tegelijk. Maar ik vind het het elke dag weer waard.

Succes met je opleiding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:06

Super leuk! Ik werk in de gehandicaptenzorg en er zijn heel wat leerlingen die 'later' zijn begonnen aan een BBL opleiding.

Succes!

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:47

Goede stap, ga je geen spijt van krijgen! Ik ben 28 en zit in een klas met leerlingen die 10 jaar jonger zijn. Gelukkig hebben we een erg leuke klas en kan ik veel lol met ze hebben ondanks het leeftijdsverschil. Het leren gaat wel iets stroever als vroeger. Hersenen werken wat trager :')

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:10

Ik overweeg om deze stap te zetten. Maar hoe doen jullie dat financieel? Ik werk nu 40 uur en moet ook gewoon de huur betalen. Naast school 24 uur werken kan ik helaas niet van rondkomen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:28

Leuk! We hebben je hard nodig in de zorg :j

Wel even een tip: onderschat het leren naast het werken niet! Ik vond het echt heel pittig om naast 24 uur onregelmatig werken, nog alles thuis te moeten doen voor school. En daarnaast nog een hobby, huishouden en sociale contacten... Maar met de goede motivatie en doorzettingsvermogen moet het helemaal goed komen! -:)
Veel plezier! In de zorg werken is het mooiste wat er is. Zou niet anders willen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:45

Super leuk, ook ik ga de stap wagen..
Heb ook een diploma dierverzorging en verschillende baantjes gehad. Maar nu is het tijd voor iets anders :)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:47

Wendy15 schreef:
Ik overweeg om deze stap te zetten. Maar hoe doen jullie dat financieel? Ik werk nu 40 uur en moet ook gewoon de huur betalen. Naast school 24 uur werken kan ik helaas niet van rondkomen.

Bij MBO-3 is studiefinanciering nog een gift, geen lening. En ik heb zorgtoeslag. Ook kun je gratis ov krijgen. Wij hebben een koophuis, 1 auto en 1 paard in pension. Auto en paard betaal ik. Alle andere vaste lasten + boodschappen doen we van mijn vriend zijn salaris. Veel extraatjes zitten er dus niet meer in, maar dat is even niet anders..

Ik ga trouwens volledig naar school, dus geen BBL

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 18:58

Bij bbl geld dat niet omdat je dan, een inkomen krijgt van je werk. Ik heb het probleem niet omdat ik nog den partner heb die werkt.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:51

Heel tof! Go for it :-)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:58

Ik heb me ook omgeschoold. Ik heb de opleiding mmz4, persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg gedaan in een jaar en 4 maanden ipv 4 jaar. Ik had gesolliciteerd op een bbl plek voor 28 uur, en omdat ik de opleiding verkort deed kreeg ik meteen een 3ejaars leerling salaris, dat was wel te doen. Heb mn diploma net gehaald, en meteen gesolliciteerd binnen de instelling en aangenomen. Beste keuze die ik ooot had kunnen maken!! Ik was 29, en mijn klas zaten allemaal oudere leerlingen (was zowat de jongste) omdat we allemaal het verkorte traject deden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:09

Bedankt, zometeen ga ik m'n klasgenoten ontmoeten.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:14

Goedzo! Ga ervoor!

Ik was 30 toen ik ging omscholen tot verzorgende, daarna meteen door tot verpleegkundige.
Er is altijd werk genoeg!

Wat al eerder gezegd is, onderschat het werken, leren, opdrachten, sociaal leven en hobby's niet. ;)
Met 24 uur werken is het goed te doen. Meer uren, zou ik zeker niet aanraden.

Hoe lang doe je er tegenwoordig over? Hoeveel jaar?

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:19

Tegenwoordig kun je via een orientatiebaan 3 maanden kennis maken met de ouderenzorg, met inkomen.
Aantal werkgevers zijn daar al mee aan de slag, mooi initiatief om te kijken of het werk bij je past!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:30

De opleiding is 13 maanden dus over een jaar ben ik klaar dat vond ik nog wel te overzien.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:43

Heel veel succes! Probeer te genieten van de opleiding! Leren = leuk :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:57

Heel goed dat je dit doet, verzorgenden zijn inderdaad hard nodig. Heel veel succes!

Vanaf morgen zit ik aan de "andere kant". Dan begin ik namelijk bij mijn nieuwe baan bij een organisatie die cursisten voor opleidingen in de zorg begeleidt en ondersteunt. Ik lees even mee om je belevenissen te volgen, wie weet hebben "mijn" cursisten er nog wat aan :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:14

fjordjes schreef:
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan en ik was benieuwd of er meer mensen zijn die zich op latere leeftijd hebben om laten scholen.

Ja hoor, op mijn 41ste gestart met een 4 jarige HBO opleiding. Nu bijna klaar.

Het stampwerk gaat wat moeilijker dan bij mijn 20 jarige klasgenoten maar verbanden leggen en dingen doorzien gaan net zo makkelijk of makkelijker. En ik sluit mij aan bij Riel; Leren = leuk! Al ben ik wel blij als het klaar is en ik weer meer tijd heb voor andere dingen. :)

Veel succes TS!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:52

Wat super goed zeg !! We hebben je hard nodig :)

Wat is verzorgende c precies? Zelf ben ik verzorgende IG en ken verzorgende c niet....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 16:06

Verzorgende C zit net een stapje onder verzorgende IG en boven helpende. Ik mag dan ook verpleegtechnische handelingen doen zoals stomaverzorging, glucose bepaling, insuline spuiten, suprapubische katheter, lichte wondverzorging en nog wat van die dingen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:23

Goed dat je dit gaat doen! Inderdaad, mensen zoals jij zijn hard nodig. Veel succes!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:34

Super goed van je!