Is dit nu later?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is dit nu later?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:38

Wel een toepasselijk nummer voor dit topic denk ik... :')

Ik ben 22. Opzich gelukkig. Maar aan de ene kant word ik gek van de dagelijkse sleur. Aan de andere kant is dat een heel veilig gevoel.

Ik ben single, momenteel aan het daten. Maar twijfel daar heel erg over. Ben erg gesteld op mijn vrijheid en dat ik zelf kan beslissen hoe wat waar... Dus twijfel erg of ik daar geschikt voor ben.

Aan de ene kant zou ik graag huisje boompje beestje willen. Aan de andere kant zou ik me graag in mijn werk storten. Heb al een paar jaar een droom (bedrijfsleider worden).
Ik haal heel veel voldoening en energie uit mijn werk. Ik hou van mijn werk, ben trots op mezelf dat ik nog steeds dingen leer en graag hogerop wil komen.

Mocht ik een relatie aan gaan moet dat een heel stuk teruggeschroefd worden en kan mijn droom waarschijnlijk ook geen werkelijkheid worden, tenminste dat wordt een stuk lastiger.

Geen idee wat ik met dit topic wil. Loop al een tijdje vast, want ik twijfel aan alles en ondertussen verzet ik geen stap. Het gevoel dat ik NU moet kiezen tussen werk of relatie wordt steeds erger.
Wie (her) kent dit?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:41

Waarom zou je minder werken als je een relatie hebt? Die snap ik even niet?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:42

Je bent hartstikke jong! Te jong om je druk te maken over alles wat moet.. doe wat je leuk vind en wat je energie geeft! Als het je werk is prima toch? Er zijn zat mannen die zelf ook een drukke baan hebben en het prima vinden om beide een eigen leven te hebben naast het samenleven.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:42

Waarom zou je je droom niet waar kunnen maken als je een relatie hebt? Als diegene je in de weg staat om je dromen te vervullen, is dat niet de juiste persoon. Kies in dit geval voor je carrière en zorg dat iemand je ten alle tijden steunt wat betreft je carrière.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:44

Myrthe3 schreef:
Wel een toepasselijk nummer voor dit topic denk ik... :')

Ik ben 22. Opzich gelukkig. Maar aan de ene kant word ik gek van de dagelijkse sleur. Aan de andere kant is dat een heel veilig gevoel.

Ik ben single, momenteel aan het daten. Maar twijfel daar heel erg over. Ben erg gesteld op mijn vrijheid en dat ik zelf kan beslissen hoe wat waar... Dus twijfel erg of ik daar geschikt voor ben.

Aan de ene kant zou ik graag huisje boompje beestje willen. Aan de andere kant zou ik me graag in mijn werk storten. Heb al een paar jaar een droom (bedrijfsleider worden).
Ik haal heel veel voldoening en energie uit mijn werk. Ik hou van mijn werk, ben trots op mezelf dat ik nog steeds dingen leer en graag hogerop wil komen.

Mocht ik een relatie aan gaan moet dat een heel stuk teruggeschroefd worden en kan mijn droom waarschijnlijk ook geen werkelijkheid worden, tenminste dat wordt een stuk lastiger.

Geen idee wat ik met dit topic wil. Loop al een tijdje vast, want ik twijfel aan alles en ondertussen verzet ik geen stap. Het gevoel dat ik NU moet kiezen tussen werk of relatie wordt steeds erger.
Wie (her) kent dit?

Waarom denk je de dik gedrukte stukken zo?
Als jij je zo zou moeten aanpassen in een relatie, dan is dat niet de goede relatie voor jou en past die persoon niet goed genoeg bij je.
Een relatie is niet om je in een hokje te wringen wat een ander voor jou gebouwd heeft.
Een relatie zou moeten zijn zoals jij het wilt, zoals het op jou leven, wensen en dromen aansluit.
En of dat nou is dat je gaat trouwen voor je aan seks begint of dat je er 5 mannen op na houdt, dat gaat niemand wat aan. Een relatie hoort een aanvulling te zijn op je leven, geen grens.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:45

Es_ther schreef:
Waarom zou je minder werken als je een relatie hebt? Die snap ik even niet?

Deze snap ik ook niet...

Mijn vriend is inderdaad, zoals Nessie zegt, juist heel erg supportive als het op mijn carrière aankomt. Laat me heel erg vrij in wat ik doe en vind het ook niet erg om mij iets minder te zien wanneer ik druk ben met werk/studie

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:49

Een relatie hoort in mijn ogen een aanvulling te zijn op je leven. Niet de aanpassing van je leven. Als je dusdanig voelt dat je vrijheid moet inleveren of je ambitie niet na kan gaan, dan is DIE relatie niet passend bij jou. Maar dat hoeft niet te betekenen dat geen een relatie bij jou past.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:55

Ik denk dat heel veel 20ers je gevoel herkennen, er is zelfs een term voor die groep; quarterlifers.
Ondanks dat ik zelf ook regelmatig hier tegenaan loop (“is dit het nou”?) wil ik je mee geven dat je NU niets MOET!
Je moet nog een jaartje of 60 mee zien te gaan(dus zon 40 jaar langer als je al hebt gehad ;)), dus je hebt echt nog tijd voor alles wat je wilt.

Doe vooral wat goed voelt voor jou, laat je niet afschrikken door wat er rond je heen gebeurd. Probeer een haalbaar(!) plan te maken voor wat je zou willen bereiken over 7 maanden, en wat over 7 jaar? En ga daarmee aan de gang!

Wil je op termijn een paard, ga op onderzoek wat precies en stallingsopties en ga sparen!
Wil je naar ...... op reis, plan het in of start met een specifieke spaarpot!
Zie je jezelf over 7 jaar met een kinderwagen, ga dan dat daten niet uit de weg, maar zie het wel als een aanvulling van je leven, niet als een grens wat al genoemd werd
Wil je over 7 jaar bedrijfsleider zijn, maar dan een plan hoe je dat wilt bereiken? Moet je daarvoor terug gaan studeren? Wat zou je kunnen doen om voor die functie in aanmerking te komen etc? En daarmee hoef je echt dat daten niet direct af te ketsen hoor, en-en lukt een heleboel mensen ook gewoon (ms zelfs ook je huidige bedrijfsleider?)

waarom zou je werken en een vriend volgens jou niet kunnen combineren? Mijn vriend en ik werken ook beide fulltime, mijn vriend is pas gestart met werk waarvoor hij door de weeks van huis is, is even wennen maar daarin ga ik hem echt niet tegenhouden hoor! Juist tof om te zien dat hij het naar zn zin heeft en nu zijn we beide ieder weekend vrij dus we zien elkaar uiteindelijk nog meer (of beter gezegd we kunnen nu samen meer dingen ondernemen)

Urbanus

Re: Is dit nu later?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:00

Kort gezegd: je maakt het jezelf moeilijk op niks af.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:03

MarcoBorsato schreef:

Dat is wel heel erg kort gezegd en neemt haar gevoel niet weg..
Niet aanstellen maar doorgaan... tsja, met wat dan?

Beter vragen om hulp of herkenning als met zon knagend gevoel blijven zitten. Nogmaals, je bent niet alleen, rond je heen zie je zoveel mensen verschillende keuzes maken dat het benauwend aan kan voelen, moet jij dat nu ook allemaal NU doen?
Nogmaals; NEE. Je leeft maar 1 keer dus laat het niet bepalen door “wat hoort”, maar wel door wat JIJ graag zou willen!
Aan jou om antwoord te gaan vinden op die “simpele” vraag; wat wil ik eigenlijk?
(En ook die kan verdomd moeilijk zijn!!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:07

boeflover schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat is wel heel erg kort gezegd en neemt haar gevoel niet weg..
Niet aanstellen maar doorgaan... tsja, met wat dan?

Beter vragen om hulp of herkenning als met zon knagend gevoel blijven zitten. Nogmaals, je bent niet alleen, rond je heen zie je zoveel mensen verschillende keuzes maken dat het benauwend aan kan voelen, moet jij dat nu ook allemaal NU doen?
Nogmaals; NEE. Je leeft maar 1 keer dus laat het niet bepalen door “wat hoort”, maar wel door wat JIJ graag zou willen!

Ik heb niet gezegd dat ze zich aanstelt. Maar ik vind dat er boven mij prachtige dingen worden gezegd, dat hoef ik niet te herhalen. En daarbij denk ik dat iedere leeftijdsfase wel met zijn eigen kruispunt komt, daar moet je even doorheen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:13

Ik snap ook niet waarom je geen carrière kan maken als je een relatie hebt..?
Er zijn toch zat mensen, ook vrouwen, met een topfunctie die ook een relatie hebben?
En of je wel of niet geschikt bent voor een relatie kom je achter door het te proberen. Als je iemand vindt waar je helemaal voor wilt gaan, ga er dan voor.
En als je er niet helemaal voor wilt gaan, dan is het mogelijk niet de ware. En als je in een relatie zit en het blijkt niet bij je te passen ben je vrij om de relatie te verbreken en alleen door te gaan.

Ik denk ook dat je te moeilijk denkt en jezelf vastdenkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:19

Ook ik snap niet zo goed waarom je geen carrière kan maken met een partner?
Verwacht je dan bijvoorbeeld ook van je partner dat hij zijn carrièrewensen terug schroeft?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:33

Als je geen carrière zou kunnen maken doordat je een relatie hebt, dan zouden heel veel mensen of single of putjesschepper zijn ;)

En nee, ik denk niet dat jouw leeftijd wordt bedoeld met "later". Tel daar gerust 10, en in deze maatschappij zelfs 20 jaar bij! Dus no worries, probeer te genieten van wat het leven je brengt. "Later" komt vanzelf en echt, veel sneller dan je denkt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:44

Natuurlijk kan beide! Je houdt van je werk lees ik, super! Fijn dat je dat nu al bereikt hebt op jonge leeftijd! Er zijn genoeg van jou leeftijd die geen idee hebben wat ze willen qua werk, dat kan jij lekker afstrepen.

Met die relatie moet het wel goedkomen. Simpelweg omdat het anders niet de partner voor jou is. Iemand die jou beklemt en tegenhoudt in je ontwikkeling, die wil je niet. Sla je per ongeluk wel zo iemand aan de haak: gelijk terug het water in gooien en verder vissen. En ook het vissen moet leuk zijn trouwens!

Wat betreft dagelijkse sleur, daar heb ik ook wel eens last van, en dan vooral van het cirkeltje leven om te werken, werken om te leven. Want in zo'n bui vind ik dat dat is wat we doen..

Om uit die sleur te breken kun je iets toevoegen aan je leven, dus bijvoorbeeld die relatie. Je kan iets nieuws gaan doen, een nieuwe hobby of een opleiding. Je kan ook iets totaal anders gaan doen, een jaar in het buitenland gaan werken, ik noem maar wat. Ik denk dat je daarvoor vooral creatief moet denken. Kleine dingen kunnen soms grote veranderingen teweeg brengen.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:08

Hoe dan ook.... Kies altijd voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:16

Twee dingen die ik je wil meegeven, uit ervaring.
Eén; er zijn mannen die wel houden van een huisje boompje beestje relatie, maar jou je podium gunnen en je ondersteunen in het uitoefenen van je passie.
Twee; als je iemand vindt die hier begrip voor heeft en er zelf ook enthousiast van wordt jou dat te zien doen, dan is het ook gelijk over met de sleur. Dan kun je energie van elkaars enthousiasme krijgen en er vol voor gaan :j

Dus wat mij betreft is het geen afweging, maar moet je gewoon de juiste persoon zien te vinden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:46

Probeer wat meer in het nu te leven i.p.v. je toekomst uit te stippelen. Niets mis met af en toe eens nadenken over de toekomst, maar je kunt het toch niet regisseren. Als het jouw droom is om bedrijfsleidster te worden, dan zou ik daar voor gaan! En natuurlijk is dat prima te combineren met een partner. Wij hebben altijd een eigen bedrijf gehad, dus bedrijfsleider binnen het eigen bedrijf en wij zijn nog bij elkaar en in de tussentijd ook 2 kinderen gekregen.

Waar wij altijd hadden verwacht om oud te worden op onze boerderij, hebben we vorig jaar besloten de boel te verkopen en een andere weg in te slaan. Kortom je weet nooit hoe het gaat lopen en welke beslissingen je in de toekomst nog gaat maken.
Ga je droom achterna! Je kunt altijd nog terug naar een functie die minder van je vergt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:49

Ts, 22 is echt nog lang niet 'later'. Je komt nog niet in de buurt van 'later' ;)
Leef, geniet, kijk wat je kunt bereiken, de rest komt vanzelf.
Voor wat betreft carriere vs relatie, dat punt snap ik totaal niet van je, maar daar is alles wel over gezegd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:01

Ik vraag me af wat voor voorbeelden jij in je omgeving hebt mbt de rol van de vrouw in een relatie. Is het in jouw omgeving normaal dat de vrouw zich volgzaam opstelt en thuis voor de kids zorgt terwijl de man carriere maakt en wel pret heeft? Als dat zo is dan snap ik volledig dat je er niks mee te maken wilt hebben namelijk :)

Voor de volledigheid, ik heb een nette carriere en wordt daarin volledig gesteund door mijn man, wij werkten altijd beide 4 dagen maar als ik meer had willen werken dan weet ik zeker dat mijn man net zo lief minder was gaan werken. Als hij moeite had met mijn carriere waren we nooit een stel geworden dat weet ik zeker!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:20

Wat een bijzondere kijk heb jij op relaties. Ik zou niet weten waarom een carrière en een relatie niet samengaan? Een jongen hoort jou daarin te steunen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:37

Als je twijfelt een relatie aan te gaan met hem dan is het gewoon niet de juiste man voor jou. Een carrière hoef je echt niet op te geven voor een relatie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:46

Waarom zou je niet je volledig op je werk storten en een relatie hebben?

Juist nu er nog geen kinderen zijn lekker vol voor gaan.

En met kinderen kan dat ook hoor. Alleen heb jedan soms wat minder energie.(gebroken nachten).
Dus als je dan al goed in je functie zit is dat wel handig.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:49

Waarom niet gewoon lekker doorgaan met wat jóú blij een gelukkig maakt?

Daten om het daten is stom. Net als een relatie aangaan om maar een relatie te hebben omdat dat hoort. Dáár wordt je pas ongelukkig van.

Als je ervoor open staat komt die leuke vent of leuke vriendin vanzelf wel (passend) in je leven ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:52

Ik lees in je bericht dat je vooral Dénkt over je leven. We hebben echt niet zoveel invloed op ons leven als ons wordt wijsgemaakt.
Life is what happens while you're busy making plans.
Iedere dag heeft aan zichzelf genoeg.

De belangrijkste keuzes in je leven maak je met je gevoel en vertrouwen, niet met je hoofd.