48%

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 10:31

Citaat:
Op 2001-09-20 10:09, schreef joostvangestel:
Als je een Marokkaan bekeurt vanwege toeteren van blijdschap over de terreurdaden, dan geef je hem de boodschap dat feesten wel mag, maar toeteren niet.. Ik denk niet dat je hem daarmee zijn "blijdschap" wegneemt.


Sorry Joost, maar hier wil ik graag even op reageren.

Als je als feestende aanhanger en het dus toejuichen van een terreuraanslag niet wordt bekeurt gaat deze ervan uit dat het dus is toegestaan en zal hij het de volgende keer weer net zo hard doen. Als deze mensen zo blij zijn met de aanslag, zijn deze mensen in mijn ogen best wel gevaarlijk. Ik zeg niet dat deze mensen in staat zullen zijn om zelf zo’n aanslag te plegen, maar stimuleren de terroristen wel om door te gaan. Deze groep supporters van terroristen zijn in mijn ogen medeplichtig voor de daad en als je als overheid hier al niet in durft te grijpen, wat moet er dan wel gebeuren voordat er wel ingegrepen wordt? Moeten ze zelf een aanslag plegen? Nederland is veel te tolerant. Er is maar een manier om duidelijk te maken dat dit niet wordt getolereerd en dat is oppakken en (zwaar) bestraffen!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:23

Het enige wat ik hier over kwijt wil is dat als wie dan ook gaat staan feest vieren omdat een ander zwaar getroffen wordt wil dat zeggen dat je HEEL ERG ZIEKELIJK BENT. Het is misselijkmakend om te moeten toe zien hoe mensen dansen op het graf van een ander.(figuurlijk) En inderdaad of je nu groen geel rood of paars van kleur bent er is geen excuus!
Mensen die zo denken over het leed van een ander horen niet thuis in onze maatschappij. Dat Palestijnen nu eens denken, het zijn eens niet wij maar de gene die ons veel leed veroorzaken kan ik me enigsinds voorstellen. Maar ook dan is een beschaaft mens niet blij met het leed van een ander. Zij vooral zouden beter moeten weten wat voor gevolgen zo iets heeft. Dit gedrag heeft niets te maken met een volk of een geloof, maar met normen en waarden en het respecteren van leven. Daar hechten deze "feestvierders" duidelijk geen enkele waarde aan. Voor dit soort lui is geen plaats in onze maatschappij. Eigenlijk in geen enkele maatschappij waar levens worden gerespecteerd.

Adrienne

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:24

Een bekeuring van 180 gulden is mijns inziens geen harde straf en heeft in het geheel geen verhouding tot de ernst van de situatie en zal dus geen resultaat hebben.

Het zal zeker niemand stoppen om dit opnieuw te doen.

De enige juiste "straf" die je dat soort mensen kunt geven is om ze naar New York te sturen en mee te laten helpen aan de opgravingen en ze ook maar met de nabestaanden laten te praten.. Dan houden ze veel sneller op met feesten..

De feestreaktie is getuige van een bijzonder impulsief en primitief gedrag. Moeten wij ons dan meteen ook maar primitief en impulsief gaan gedragen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:33

Dan hadden ze die marokanen een boete van 180,- moeten geven wegens claxoneren. En joost, ik zit niet in de gevangenis omdat ik wel zo slim ben om dergelijke uitspraken niet luid in het openbaar te verkondigen. Omdat ik dan een boete kan krijgen, of omdat die marokanen mij in elkaar zullen trimmen. Zowel nederlanders als de politie zijn bang voor hen, anders had de politie WEL ingegrepen. MAar nee, ze waren zoals jij zei, bang voor escalatie! Die marokanen hebben ons goed onder de duim!!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:51

Desiree, ik denk wel dat je gelijk hebt, zo langzaam aan wordt je gediscrimineerd in eigen land Boos! ; Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb vastgestelt dat ook ik langzaam maar zeker aan het "verrechtsen" ben. Ben ik niet blij mee, maar er blijft weinig anders over Verdrietig (al zal ook ik nooit een Janmaat-en-consorten-fan worden) Toch denk ik dat je moet oppassen met uitingen hier op het forum. Het is een Site die iedereen kan bekijken en je bent natuurlijk via zo´n Site makkelijk te vinden ! Begrijp me niet verkeerd : Ik begrijp echt wat je bedoeld en dat je niet een pertinente-buitenlander-hater bent ! Alleen schieten je bepaalde dingen goed in het verkeerde keelgat (en met jouw en mij -denk ik zo- meerdere van ons!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-20 12:11 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-20 12:12 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:56

Eerlijkheid duurt het langst...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:07

Zou het Joost? Het is wel zo dat deze hele wereld van onrecht aan elkaar hangt. Op alle gebied.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:07

Onrecht met onrecht te bestrijden is precies wat terroristen proberen te doen. Sorry voor de one-liner, maar goed.. Het is wel zo. We moeten eerlijk zijn tegen onszelf, anders hebben de slechte jongens al gewonnen bij de eerste klap.

Af en toe is het beter om Lips are sealed dan om meteen terug te slaan. We moeten ons richten op de 52% en zorgen dat die hun eigen mensen in de hand houden. Met de botte bijl is in het nog altijd zo geweest dat de frustratie groeide..

Leuk escalatievoorbeeld: Moren vallen Spanje binnen en houden het een lange tijd bezet. De Spanjaarden krijgen het voor elkaar om de Moren buiten te schoppen en worden niet alleen heel intolerant tegen alles wat niet katholiek is, maar ook heel arrogant: De inquisitie is geboren.

In Nederland zitten dan wat rare protestanten, die Spanje maar met bloedig geweld tot inkeer probeert te brengen. Resultaat: Nederland begint een 80-jarige oorlog en schopt de Spanjaarden weer het land uit.

Moraal: de Spanjaarden versterkten het geloof van de protestanten alleen maar meer door ze maar de hersens in te slaan, de onderdrukten wonnen op het eind toch, zelfs na grote verliezen.

Door proberen Moslims te onderdrukken, gaan ze echt niet weg, maar worden ze moreel alleen maar slechter.

En ja, de wereld hangt van onrecht aan elkaar, maar op den duur wint recht toch altijd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:15

moslims zijn de onderdrukkers, niet de onderdrukten. Zij zijn degenen die geen andere geloven naast zich dulden. Hier in nederland valt dat nog mee, hoewel ze waarschijnlijk graag zouden zien dat ook nederlanders zich tot de islam bekeerden. En inderdaad, de katholieken waren eens ook heel erg. Alle andere geloven moesten worden uitgeroeid en kwamen op de brandstapels terecht. Er zijn vele katholieke pastoors en priesters die met de katholieke paus niets op hebben, en dat vind ik wel terecht. Er zal wel ooit een tijd komen dat ook de islamieten zich gaan matigen. Zij maken exact dezelfde fouten, de geschiedenis herhaalt zich. dat gebeurt wel vaker.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:38

Pas op, je bent weer aan het generalizeren.. In ieder geval heb je gelijk: in vele landen zijn Moslims onderdrukkers, maar zeker nog niet in Nederland. In Nederland wordt op dit moment niemand onderdrukt, en ik hoop ook niet dat die tijd ooit gaat komen. Ik waarschuw alleen voor tendenzen naar die richting.

In Nederland zijn sinds 1920 overigens de katholieken in de meerderheid, en met de huidige geboortecijfers en secularizatie lijkt het erop dat Islam binnen nu en 50 jaar de grootste religie is in Nederland. Geen prettig vooruitzicht als we alleen maar in staat zijn om ruzie met elkaar te maken.

Overigens duldde het Ottomaanse rijk wel zeker verschillende geloven naast Islam..

Nog een andere vraag: Hoeveel van jullie zijn ooit voor meerdere jaren buitenlander geweest? Hoeveel van jullie zijn ooit echt gediscrimineerd geweest? Hoeveel van jullie zijn ooit heel zwaar gepest op school? Ik heb hier vandaag nog gezien dat een goeie vriend van mij (lichtjes) werd gediscrimineerd vanwege zijn uiterlijk.. Erg vervelend toch..

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:58

Ik vind dat we allemaal veel te bang zijn onze mond open te doen. Lees maar eens goed wat Sterre schrijft.

"Toch denk ik dat je moet oppassen met uitingen hier op het forum. "

Nederlands "tolerantie" gaat voortaan zo ver dat we bang zijn geworden onze mening te zeggen, omdat je niet weet wie het leest. Waar gaat dit naar toe? Bang zijn iets te zeggen in je eigen land. Het is ronduit schandalig!!

Kijk maar eens rond in de wereld en vul dan deze zin aan.

WAAR MOSLIMS ZIJN IS ...... !

Het woord begint met een O!

Adrienne

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:23

Jeetje 48% is schokkend veel, maar eerlijk gezegd verbaasd het mij niets. Ze zijn zo fanatiek en alles verwijzen ze naar hun geloof. Ze zijn zo geindoctrineerd, het geloof is alles voor ze en achter de aanslag in de VS zit vast weer een geloofskwestie, al was het dan niet om de kapers zover te krijgen. Door dat geloof wordt het volk ook klein gehouden, iedereen luistert naar zo'n walgelijke leider die in het straatje van het volk probeert te praten. Het vreselijke is, is dat het gewoon een stom machtsspelletje is die onnodige levens eist.

Om even over die feestende marrokanen terug te komen, ik vond dat ook echt niet kunnen. Maar degene die we vooral boos aan moeten kijken is de politie. Het is zo'n slappe hap hier, alles kan maar en er is de laatste jaren zowieso een enorem normvervaging. Het is de hoogste tijd voor een strengere aanpak en zwaardere straffen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:36

Ben het met je eens Mirte. Het lijkt soms wel alsof ze altijd de criminelen hier het hand boven het hoofd willen houden. effe antwoord op Joost zijn vraag:
Hoeveel van jullie zijn ooit voor meerdere jaren buitenlander geweest?
Nooit, maar misschien ga ik wel ooit in Duitsland wonen, dus dan weet ik dat ook weer.

Hoeveel van jullie zijn ooit echt gediscrimineerd geweest?
hangt ervan af wat je er onder verstaat, er zijn vele vormen van discriminatie.
Hoeveel van jullie zijn ooit heel zwaar gepest op school?
Ik ben dus gepest.
Ik heb hier vandaag nog gezien dat een goeie vriend van mij (lichtjes) werd gediscrimineerd vanwege zijn uiterlijk.. Erg vervelend toch..
Yep joost, lelijke mensen worden ook gediscrimineerd, en dikke mensen, en mensen met een huidskleur. Allemaal afkeurenswaardige dingen. Maar zo steeks het leven wel in elkaar, niet dat ik daar aan mee doe. Ik zag er vroeger niet al te best uit. Toen dat bijtrok toen ik ouder werd, merkte ik dat de mensen vriendelijker tegen mij gingen doen. Erg is dat eigenlijk he. WAnt ik ben nog steeds dezelfde persoon.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:28

Adrienne: heel gelijk: als je je mening niet meer durft te zeggen, dan is het einde zoek. Durven heeft echter niets met anderen te maken, maar met jezelf.

Desiree: Ik ben in mijn leven vaak genoeg onheus bejegend dat ik weet dat het weinig zin heeft om daar iets aan te doen. Ik schud meestal mijn schouders en zie dan jaren later dat die mensen heel veel last met zichzelf hebben, omdat ze nog steeds met zichzelf moeten leven en dat dat eigenlijk hun grootste probleem was. Dus voor alle nootjes uit de eikenboom: Wie goed doet, goed ontmoet, en wie kwaad doet ontmoet zichzelf....

De lui die zitten te feesten lopen een dezer dagen tegen een vreselijke muur omhoog. 99.9999% van het land keurt dat gedrag af (incluis de meeste van hun geloofs- en landgenoten), dus het lachen vergaat ze vanzelf heus wel. Een boete van 180 gulden maakt echt niet uit. Die betalen ze gewoon lachend en feesten vervolgens gewoon verder, als mogelijk binnenshuis. Soms vraag ik me af waarom ik mijn keyboard verslijt aan dat soort hopeloze gevallen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:35

@Adrienne, triest hè, dat je zo langzaam aan bang bent om je mond open te doen Boos! , maar helaas is het wel zo! Op het moment dat je een klein beetje kritiek op een minderheids groepering hebt -zowel religieus als niet religieus- komt onmiddelijk de kreet : DISCRIMINATIE !
@Desiree, ik woon nu zo´n 13 jaar in Duitsland, wij worden hier niet als "buitenlanders" gezien, maar als "die Holländer". Het leeft natuurlijk voor ons wel makkelijk (zonder de gebruikelijke problemen die andere buitenlanders ondervinden), ik denk dat "buitenlander zijn" ook voor een groot deel te maken heeft met mentaliteit. Het mentaliteitsverschil wat tussen ons (NL) en de Beieren heerst, ist net zo groot (of misschien zelfs wel kleiner!) als tussen het noorden van Duitsland en Beieren.

_________________
Beter één paard in de wei, als tien in de stal !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-20 15:37 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:42

Ach, kritiek is OK in sommige gevallen.

Je lacht je ooit dood: Ik heb hier een collega uit India bij bij op kantoor. Ik liet de werkeloosheidscijfers zien van buitenlanders in Finland. Nederlanders scoren het best met 7.6%, Iraqi's het slechtst met 76%. Mensen uit India scoren 19.9%. Hij zei: ze moesten die Indiers gelijk allemaal terugsturen! Hmm.. laat het hem maar zeggen, ik houd mijn mond dicht.. Misschien moeten we die 7.6% Nederlanders ook maar terugsturen...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:47

Ik denk dat het er ook om gaat dat wij in Nederland gewoon niet duidelijk genoeg zijn in wat wij wel en wat wij niet accepteren. Wij mogen best ergens voor staan en daar ook voor uitkomen. Compromissen zijn prima hoor, maar in dit soort gevallen niet. Voor immigranten moet ons land ook een onduidelijk vaag zootje zijn denk ik. Onze eigen schuld.

Dat veel moslims totaal geindoctrineerd zijn is heel vervelend, maar daarom hoeven wij nog niet te accepteren dat men hier op straat gaat feestvieren als er tienduizenden inwoners vermoord worden van een bondgenoot van het land waar deze feestvierders graag willen wonen.

Begrijp me niet verkeerd: iedereen mag hier van mij komen wonen hoor, mensen die op de vlucht zijn, zijn wat mij betreft meer dan welkom en economische vluchtelingen begrijp ik ook heel goed. Als je ergens geen toekomst hebt ga je het ergens anders proberen: hier kennen we ook de boeren die naar Canada geemigreerd zijn.

Maar: pas je aan en gedraag je. Een beetje bescheidenheid kan geen kwaad. Ik ga in een Moslimland ook niet in korte broek en een hemdje over straat lopen, ik weet dat ik ze daar ontzettend mee shockeer. Misschien een beetje vage vergelijking, maar in feite komt het op hetzelfde neer.

Als zij blij zijn dat Amerikanen getroffen worden (wat ik me bij Palestijnen in Israel nog wel voor kan stellen, alhoewel na de inzet van Clinton voor vrede in dat gebied is het niet echt terecht denk ik...), waarom wonen ze dan hier? Verward

Generaliseren is nooit goed, geen 2 nederlanders zijn hetzelfde, dit geldt ook voor andere volkeren.

Tja, en ik kwam op straat een paar Nederlandse gozertjes tegen die het wel stoer en vet cool vonden dat er vliegtuigen in gebouwen waren gevlogen... Verward Dat zijn dan landgenoten van je, die neem ik dan ook maar niet serieus hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-09-20 15:57 ]</font>

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:51

Ik geloof dat er al eerder een discussie op dit vlak is geweest. Inderdaad, die 7,6% van die Nederlanders zouden ook terug gestuurd moeten worden.
Net als de buitenlanders in Nederland die geen werk hebben (en niet willen werken). Nee, ik discrimineer niet, want ik vind dat ook de Nederlanders die geen werk hebben (en niet willen werken) aan het werk gezet moeten worden.

Okee, dit is helemaal offtopic, maar ik moest het toch even kwijt.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:52

Joost ik ben het niet helemaal met je eens dat je mening niet meer durven zeggen iets met je zelf te maken heeft. Oke voor een deel natuurlijk wel. Je komt op voor jezelf of je doet het niet. Ik weet niet hoe het in Finland gaat maar hier is de regelgeving zo dat mensen bang zijn iets te zeggen. Als je hier een "buitenlander" maar scheef aankijkt heb je al kans dat ze een grote bek tegen je open trekken en discriminatie gaan gillen. Ik ken iemand in Amsterdam die zegt dat het al behoorlijk eng is als jij in de tram een zitplaats hebt en een allochtoon niet. Dan voelt ze zich al bedreigt door de manier waarop ze haar benaderen. Zo van: zou jij niet eens opstaan ik wil zitten, anders wordt ik gedicrimineerd. Het gaat hier niet om een Nederlandse die pas in A´dam woont maar iemand die daar haar hele leven al woont. Vrouwen zijn in die landen minderwaardig en nu die mannen hier zijn is het denk ik moeilijk voor hen te accepteren dat vrouwen hier een uitgesproken mening hebben en zich niet net als hun eigen vrouwen in een hoekje laten slaan of dreigen. Als deze lui niet willen leren hoe het er in de westerse wereld aan toe gaat moeten ze hun boeltje pakken en vertrekken. Ik heb niets tegen die genen die zich gewoon netjes aan de regels houden en accepteren dat onze cultuur anders is als de hunne. Over die mensen hebben we het hier nooit. Die zijn dusdanig geintegreerd dat je ze op straat niet een meer uit de menigte kunt halen.
Maar als we nu niet snel gaan beginnen met het strenger aanpakken van die fanaten dan is het binnenkort te laat. Dan draait onze tolerantie ons de nek om!! Tolerant JA maar naive NEE NOOIT!!

Adrienne

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 15:58

Citaat:
Op 2001-09-20 15:47, schreef Mieke:
Tja, en ik kwam op straat een paar Nederlandse gozertjes tegen die het wel stoer en vet cool vonden dat er vliegtuigen in gebouwen waren gevlogen... Verward Dat zijn dan landgenoten van je, die neem ik dan ook maar niet serieus hoor.


Mieke die jongetjes moeten juist serieus genomen worden en ook worden aangepakt! Want als ze dat vet stoer en cool vinden, is er toch iets ernstig mis met ze. Verward Niks minder dan de feestvierende Marokanen in Ede.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:02

Adrienne: ik heb in Canada gewoond: de discriminatie wetgeving is daar zo strak dat als ik een keer gvd roep op de werkvloer en daar iemand aanstoot aan neemt, dan kan ik theoretisch ontslagen worden. Dit geldt hetzelfde voor vrouwonvriendelijke opmerken, voor grapjes maken over etnische minderheden, of over seksuele geaardheid, etc. etc. etc.

Een Rus vroeg zich toen ook terecht af waarom hij toch ooit naar Canada verhuisd was? In de USSR was het normaal dat je niet alles kon zeggen, het schijnt nu ook tot in Noord Amerika doorgedrongen te zijn. Ik ben bang dat het ook langzaamaan naar Nederland en waarschijnlijk ook op een dag in Finland komt.

Dit valt allemaal onder "harassment". Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe wetgeving er komt, maar je wordt daar allemaal niet vrolijk van..

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:08

Marieke: die stoere jochies wisten duidelijk niet waar ze het over hadden (pubertjes van een jaar of dertien), in tegenstelling tot de feestvierders in Ede, dat waren volwassenen. Ik was eigenlijk te verbouwereerd om er wat van te zeggen tegen die knulletjes, dat irriteerde me nog het meest. Frusty

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:27

Joost, die wetgeving is er volgens mij al lang. Alleen hier vang je geen 7.000.000 voor het achter je bloesje krijgen van M em M´s net als in Amerika. Dus wordt er nog niet zo streng op de werkvloer gekeken. Maar ze mogen hier wel eens wat meer gaan kijken naar de gevolgen van de regelgeving. Als mensen in hun eigen land minder mogen zeggen dan de "gasten" die er leven. Dan is er iets heel erg mis. In Nederland zijn we zo voorzichtig met discriminatie dat de eigen mensen niets meer durven zeggen, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Adrienne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:34

Joost, het gaat ook niet om de boete van 180,- wbt dat ze dan leren dat ze niet mogen toeteren, en nog net zo blij zijn.

De NL voetbalsupporter uit zijn blijdschap om een gewonnen wedstrijd door te claxoneren. Het claxoneren is een overtreding.
De Moslim uit zijn blijdschap om een zeer verdrietige aanslag op zijn medemens door te claxoneren. Het claxoneren is nog steeds een overtreding.
Alleen, de politie is bang om te bekeuren, want dan krijgen ze meteen het stempel racist, dan discrimineren ze etc etc. Of erger, een hele groep keert zich tegen hen, dus denken ze, laat die 180,- maar zitten.....
Ik haal dit aan als voorbeeld waarom dat soort lui een smet zijn op hun eigen mensen. De goeden onder hen hebben te lijden onder dit gedrag, want de bevolking van NL wordt steeds minder tolerant. Alle tolerantie die er is, zijn van de zeer socialen onder ons en de rest is gebaseerd op angst.

De gevangenissen zitten vol met mensen uit andere landen die in ons land misdrijven hebben gepleegd. 20% is Nederlands. Wat mij betreft mogen mensen uit andere landen hun gevangenistijd in hun eigen land in een gevangenis doorbrengen....jee dat zal een geld schelen.
Bovendien weten ze daar vaak wel raad met dieven, verkrachters en moordenaars.....in tegenstelling tot dit land, die alles maar goedpraat met 'slechte jeugd gehad.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:50

Zullen we tussendoor even concluderen dat er in NL heel erg met 2 maten wordt gemeten??
De gemiddelde smeris durft mij wel aan te houden, maar niet die buitenlandse dame achter me want die komt terug met 30 buitenlandse broertjes (so to speak) om de smeris ff uit te leggen hoe het volgens hen zit.
In de wet is de hitlergroet beschreven vanwege de symboliek die er achter zit. Het wordt duidelijk tijd voor meer wetten om meer symbolische uitingen te beschrijven. Het 'ik toeterde alleen maar naar een vriend' gaat dan niet meer op.
Ondertussen wordt NL leeggeroofd omdat er op grote schaal door kruimeldiefjes wordt geopereerd. Die schijnbaar niks weten etc. maar ondertussen IEDER vlekje op en gaatje in de wet weten te vinden.
We hebben het ondertussen over mensen in een zogenaamde achterstandspositie, zonder zelfs ook maar een moedertaal te hebben. Bijvoorbeeld Marokaanse dames en heren van mijn leeftijd: spreken geen Frans meer, beheersen het Arabisch maar ten dele en hun NL is niet van hoog niveau. Let wel, ik roep dit niet zomaar, ik merk dit heel duidelijk en heel vaak.
Bij mij op de middelbare school zag je ze allemaal verdwijnen zodra de leerplicht was afgelopen, op die manier worden ze uit het 'westerse' toekomstpad getrokken.
wat willen we nu met deze mensen? het beleid was prachtig en mooi en heeeeel soft, wat NU??