Help geen aansluiting internet, wat nemen we nu best (BE)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Help geen aansluiting internet, wat nemen we nu best (BE)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 03:57

In ons nieuwe huisje is er geen aansluiting tv en internet. Ons huis staat te ver van de baan om deze te laten aansluiten dus zoeken we een andere oplossing.

Voor de tv heb ik al wat gevonden maar voor het internet raak ik er echt maar niet aan uit. :(

Ik denk dat ik best af ben met een simkaartje met enkel mobiel internet op en deze dan in zo'n wifi bakje steek zodat iedereen thuis er gebruik van kan maken.

Maar wie weet welke provider en abonnement er in België het goedkoopst zou zijn? En hoeveel GB zouden 2 personen maandelijks nodig hebben? We Netflixen niet en gebruiken amper Youtube.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 06:20

Wij hebben dit ook.. we hebben nu internet via de telefoonkabel. Dit is wel een stuk langzamer dan wifi via de 'normale manier'. (Wel een redelijke snelheid om dingen te downloaden en video's te kijken)

In nederland is KPN de enige die dit aanbied. Weet niet hoe dat in België zit?

Sanet

Re: Help geen aansluiting internet, wat nemen we nu best (BE)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:47

Wij hebben nu ook nog internet over de telefoonlijn. Netflix en gamen gaat tegelijkertijd, maar streamen uploaden etc bijvoorbeeld echt niet.
We hebben ook een 5G router (beetje hetzelfde idee als je internet met een mobiele telefoon hebt) doe snelheid is wel veel beter, maar ook veel minder stabiel. Daar valt dus niet mee te gamen. In Nederland is dat voor de buitengebieden gratis.

Dir jaar krijgen we glasvezel!! Kan niet wachten :)

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 09:14

Telefoonlijn is er ook niet. :')

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:31

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:37

Die Flybox van Orange idd.
En anders even de 3 grootste aanbieders contacteren. Proximus, Telenet, Orange.

Hoeveel GB voor 2 personen heb ik geen idee van. Ik verbruik haast niks :+

Off-topic.. denk dat jij op een hele fijne plek woont ! Mijn droomplekje ofzo :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:45

Als je alleen wat appt /mailt /matig internet gebruikt en geen foto’s/ filmpjes verstuurd / streamt en zaken download dan zou je met 2/3 gb een eind moeten komen. Maar wil je dat ook? Fotos versturen is zo handig en streamen erg leuk :D

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 14:08

Kanzi schreef:

Wow zie ik dat goed??
Dus eenmalig 39€ voor het bakje en dan als ik de grootste neem maandelijks 20€? En dat is het? :wow:

Pandora2 schreef:
Die Flybox van Orange idd.
En anders even de 3 grootste aanbieders contacteren. Proximus, Telenet, Orange.

Hoeveel GB voor 2 personen heb ik geen idee van. Ik verbruik haast niks :+

Off-topic.. denk dat jij op een hele fijne plek woont ! Mijn droomplekje ofzo :')

Klopt :D
We wonen goed weg van de grote baan en zien enkel maar groen maar toch op 5min van het centrum en het is geen kleine gemeente. Alles van winkels is hier gewoon binnen de 10min rijden.

Maaaaree aan de andere kant, we zijn wel op zoek naar een goede waakhond, en niet eentje die 2x blaft en dan gaat snuffelen/begroeten. Ik ben 's avonds en 's nachts regelmatig helemaal alleen dus wil me wel veilig voelen. Ook voor de paardjes.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:11

T.elenet gaat niks kunnen doen aangezien kabel er niet ligt.
O.range ook niet werkt over dezelfde lijn.

Je gaat inderdaad het beste af zijn met die Flybox.

* kan me alleen moeilijk inbeelden dat op straat geen kabel ligt :')

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 14:20

Kmbrly, oh er ligt kabel aan de straat hoor :j , alleen staat ons huisje helemaal achteraan het domein en ongev. 70m kabel laten leggen + aansluiting zal erg duur uitkomen vrees ik. :')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:31

Skyla schreef:
Kmbrly, oh er ligt kabel aan de straat hoor :j , alleen staat ons huisje helemaal achteraan het domein en ongev. 70m kabel laten leggen + aansluiting zal erg duur uitkomen vrees ik. :')

Kan nog meevallen hoor,

Ik kan het alleen maar vertellen van de dropkabel van t.elenet.
Kabel aansluiting is altijd 50 euro.
Maar drop is zelf te voorzien tot aan de grens van je grond rest leggen zij aan.
Wilde berekening 1,36 euro per meter voor een Pe 11 kabel.
Zit je ongeveer op 100 euro voor de kabel.

Dus kan je soms gesteld zijn voor 150 euro.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:58

Skyla schreef:
We wonen goed weg van de grote baan en zien enkel maar groen maar toch op 5min van het centrum en het is geen kleine gemeente. Alles van winkels is hier gewoon binnen de 10min rijden.

Maaaaree aan de andere kant, we zijn wel op zoek naar een goede waakhond, en niet eentje die 2x blaft en dan gaat snuffelen/begroeten. Ik ben 's avonds en 's nachts regelmatig helemaal alleen dus wil me wel veilig voelen. Ook voor de paardjes.

Een mechelse herder :j Of een stel kwakers. Komt gegarandeerd niemand op je erf dan }>

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 16:06

Pandora2 schreef:
Skyla schreef:

Een mechelse herder :j Of een stel kwakers. Komt gegarandeerd niemand op je erf dan }>

Dan zitten we al goed. :P Maandag hebben we een afspraak bij het asiel hier om kennis te maken met een mechelaar. *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:07

Ah leuk ! Zijn hele fijne honden. Wel scherp. En hebben een consequente en correcte leider nodig.
Maar dan heb je ook wat aan je hond :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:10

ik zou toch kijken om een kabel door te trekken.
is echt zo'n werk niet.

zelf hebben wij ook eigenhandig heulen gegraven tot aan ons huis om kabels door te trekken tot aan de straat.
is een dagje graven,maar achteraf gezien best te doen.