De buurtbieb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

De buurtbieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 22:07

In menig supermarkt, en ook wel op andere plekken, kom ze te tegen: buurtbiebs. Vaak in de vorm van een (boeken)kast, en daar staan dan de boeken in die een ander uit je buurt niet meer leest. De bedoeling is natuurlijk dat je zelf ook een boek achterlaat wanneer je er eentje uit de buurtbieb meeneemt.

Nou was ik eens benieuwd wat bokkers zoal in hun plaatselijke buurtbieb vinden? Deze week heb ik bij voorbeeld de hele Milennium-trilogie van Stieg Larsson gevonden (in twee verschillende buurtbiebs). Boeken die ik anders niet zou kopen maar die ik wel leuk vind om te lezen. En in december had ik bij voorbeeld ineens een Biancaboekje te pakken :D Ik hoop nog steeds dat ik ook nog eens andere deeltjes vind, vroeger had ik er vrij veel.

Myka

Re: De buurtbieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:09

Ik heb er inderdaad ook wel eens een Bianca in gevonden! :D Bij ons staan er nog best wel eens studie gerelateerde boeken in, of lekkere doktersromannetjes. :j

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:11

Ik krijg meteen ads voor boeken onder dit topic :+
Hier zijn het vooral doktersrommanetjes die erin staan. Ik vind het wel echt een leuk initiatief, als ik al mijn boeken niet al eerder weggegeven had zou ik ze er ook in zetten :j

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:13

Bij ons wordt die vrik weinig gebruikt, wordt wel veel geboekenjaagt, boek lezen en achterlaten als zwerfboek en boelen zoeken ect :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:14

Ik heb Bill Bryson ontdekt via zo'n buurtbieb! Buitengewoon fijne ontdekking.

Ik heb er ook wel eens boeken in gezet. Binnenkort doe ik meer boeken weg, die gaan denk ik naar de kringloop.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:15

Hier in de buurt staan er uit mijn hoofd, zo ongeveer 6 :P Ik heb, met heel veel geluk, en dan heb ik vast nog niet alles:
- Een boekje van manege Picadero
- Aantal tijdschriften
- De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween en nog een boek van die schrijver
- Misha
- Dossier 64
- De kunst van het veldspel

Ja, ik ben er heel blij mee :D Heb er andere boeken voor in de plaats gezet, uiteraard!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:32

Chocolat van Joanne Harris. De film ken ik nog van járen geleden, met Johnny Depp en Juliëtte Binoche.
Ben nu het 3e deel aan het lezen, die stond overigens niet in de buurtbieb.
50 tinten staat er ook haha :D