Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTopShop schreef:Heb het 2 keer meegemaakt dat ik via de telefoon "gestalkt" ben. Stalken wil ik zoiets eigenlijk niet noemen, want als je er zelf niet op reageert, houd het vanzelf op.
Gewoon niet opnemen. Lekker laten rinkelen en negeren. Dan houd het vanzelf op.
Vumana89 schreef:Ik kan je niet helpen, maar ik hoop oprecht dat je niet overkomt..
Anyway, mijn tip. Bij Vodafone kan je een formulier invullen van ongewenst gedrag (ofzo)
Ze willen dan 5 tijdstippen hebben en dagen etc. waarom jij gebeld bent, dan gaan ze onderzoek instellen.
Wellicht is dit bij jouw provider ook zo...
R_oo_s schreef:Vumana89 schreef:Ik kan je niet helpen, maar ik hoop oprecht dat je niet overkomt..
Anyway, mijn tip. Bij Vodafone kan je een formulier invullen van ongewenst gedrag (ofzo)
Ze willen dan 5 tijdstippen hebben en dagen etc. waarom jij gebeld bent, dan gaan ze onderzoek instellen.
Wellicht is dit bij jouw provider ook zo...
Dit dus , een provider werkt daar wel degelijj in mee. Heb het zelf ook eens gehad en bij mij bleek het dus te gaan om een belcomputer van een telemarketeer , er worden een aantal nrs gebeld en neemt iemand op dan krijg jij een verbroken verbinding . Kan dus maar zo dat dit aan de hand is . Bij mij was het ook op wisselende tijdstippen .
hagelslag schreef:Heeft je ex zaken gedaan met verkeerde mensen?
Ik denk niet zozeer richting de nieuwe vriendin.
Of nouja dat de nieuwe vriendin samen werkt met foute mensen om de boel te besodemieteren denk ik eerder
linnnh schreef:Ander nummer nemen lijkt me inderdaad een gemakkelijke oplossing. Indien dit niet kan ivm een zaak dan neem je toch een dual sim? 2 aparte telefoonnummers waarvan 1 voor de zaak en 1 voor jou prive?
Jouw ex zal om de zelfde reden als jij geen aangifte kunnen doen, dus dat zou ik fijn negeren.
Telefoontjes negeren als je geen ander nummer wil en dan lijkt het me een prima afgedane zaak. Als het inderdaad niet ophoudt dan is er toch alsnog niets aan de hand? Je wordt alleen maar anoniem gebeld toch? Je krijgt geen doodsbedreigingen of mensen aan je deur..
Waarom hou je via een vriendin contact met je ex? Dat lijkt me ook nergens voor nodig en alleen maar meer reden voor zijn nieuwe vriendin om jaloers te worden.
Fashionstyle schreef:linnnh schreef:Ander nummer nemen lijkt me inderdaad een gemakkelijke oplossing. Indien dit niet kan ivm een zaak dan neem je toch een dual sim? 2 aparte telefoonnummers waarvan 1 voor de zaak en 1 voor jou prive?
Jouw ex zal om de zelfde reden als jij geen aangifte kunnen doen, dus dat zou ik fijn negeren.
Achterhalen wie het is via illegale darkweb acties ed zou ik me zeeeeker niet tot verlagen. Telefoontjes negeren als je geen ander nummer wil en dan lijkt het me een prima afgedane zaak. Als het inderdaad niet ophoudt dan is er toch alsnog niets aan de hand? Je wordt alleen maar anoniem gebeld toch? Je krijgt geen doodsbedreigingen of mensen aan je deur..
Waarom hou je via een vriendin contact met je ex? Dat lijkt me ook nergens voor nodig en alleen maar meer reden voor zijn nieuwe vriendin om jaloers te worden.
Ik weet dat het niet slim is. Maar ben eigenlijk ten einde raad, als niemand je wil/kan helpen en bang bent in je eigen huis ga je minder slimme dingen doen. Het is alleen maar om het te achterhalen, ik ga echt niemand op hun af sturen of andere acties uithalen.
Dat contact is ook maar een aantal keer geweest. Het is niet zo dat ze iedere dag appen.
Dat contact heeft die vriendin met hem gezocht om te weten of we samen misschien wel een aangifte konden doen en om te achterhalen of hij misschien meer wist.
Giolli schreef:HorseTopShop schreef:Heb het 2 keer meegemaakt dat ik via de telefoon "gestalkt" ben. Stalken wil ik zoiets eigenlijk niet noemen, want als je er zelf niet op reageert, houd het vanzelf op.
Gewoon niet opnemen. Lekker laten rinkelen en negeren. Dan houd het vanzelf op.
Heel makkelijk gezegd. TS wordt al 4 maanden lang 6/7 keer per dag in de avond gebeld met dreigementen, daarna niet meer opgenomen. “Lekker laten rinkelen” is niet zo fijn als je weet wie er aan de andere kant van de lijn zit vrees ik.