Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fashionstyle

Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:21

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Denk je te weten wie ik ben, wil je me dan aub een pb sturen en dit niet openbaar maken in het topic?

Het verhaal in het kort is dat ik al enkele maanden gestalkt wordt. Dat stalken bestaat uit anonieme telefoontjes die (meestal) in de avond, nacht of ochtend zijn. Ik weet voor 99% zeker wie het is. Maar is helaas is een vermoeden niet genoeg om aangifte te kunnen doen. De politie kan dus helaas niks voor mij betekenen en de provider verschuilt zichzelf achter de privacy wet.

Dan zal ik nu het hele verhaal uitgebreid vertellen. Als jullie vragen hebben of dingen niet duidelijk zijn, voel je vrij om het te vragen!

Begin november werd ik gebeld door een nummer. Zij vroegen me een aantal dingen over mijn ex (onze relatie is sinds april over). Ze vroegen me dingen zoals hoeveel zwart geld hij in huis had, wat zijn oude auto voor hem betekende maar ook dingen zoals zijn alarmcode en welke uren hij aan het werk was. De personen die mij belde, belde met een prepaid nummer. Dit heeft een collega voor mij kunnen achterhalen. Gelukkig zijn deze mensen zo dom geweest om een snapchat account aan te maken en hun locatie aan te laten staan, ik weet dus uit welke woonplaats deze mensen komen. De mensen die mij belde was een jongen/man met een meisje op de achtergrond die dingen naar hem toeriep van vraag dit en dit is. Ik ben natuurlijk niet op die vragen ingegaan en heb hier Henk (mijn ex) ook niet over ingelicht. Achteraf is het natuurlijk dom dat ik hem pas later heb verteld hierover, maar ik wilde onze goede band op dat moment niet verpesten.

Ongeveer 2 weken later is het stalken echt begonnen. Ik wordt ongeveer 5 à 7 keer per week in de avond, nacht of ochtend gebeld. Dit is meestal tussen 9 uur ’s avonds en 7 uur ’s morgens. De eerste keren heb ik gewoon opgenomen en werd er niks gezegd en na een paar sec weer opgehangen of ze zeiden via een computer dingen zoals we gaan je verkrachten etc. Door deze uitspraken ben ik behoorlijk bang geworden en ook heel erg op mijn hoede in het donker.

Toen ik eind november zei tegen Henk dat ik werd gebeld door anonieme telefoontjes zei hij ineens dat hij hier ook last van had. Dus ik had hem het 1e verhaal verteld van het prepaid nummer wat van alles over hem vroeg. Hij werd boos op mij dat ik hem dat niet eerder verteld had en zei verder dat ik niet bang moest zijn. Hij dacht dat die anonieme telefoontjes wel ophielden en het alleen maar was om schrik aan te jagen. Zelf heeft hij wel camera’s opgehangen bij zijn bedrijf en heeft zijn alarmcode veranderd. Iedere keer als ik zei dat ik meer schrik kreeg zei hij juist weer dat er niks aan de hand was. Ik heb geprobeerd met hem af te spreken om te kijken of we een gemeenschappelijke vijand hebben. Hier wilde hij niet aan meewerken want hij had een nieuwe vriendin sinds begin November. Mijn contact met Henk werd ook steeds slechter en steeds meer ruzie vanwege zijn vriendin en ook omdat ik had gevraagd of hij zijn nieuwe vriendin kon vragen of zij er misschien iets mee te maken had. Nou dat had hij gevraagd (zegt hij) maar ze had er niks mee te maken en Henk vertrouwde haar. Ik vind het wel heel toevallig dat de telefoontjes begonnen zijn sinds Henk iets met haar heeft. En ik verdenk haar dus ook ervan. En ik denk dat ze mijn ex stalkt om juist de verdenking bij mij neer te leggen. Het gebeurt namelijk vaak bij hem als ze niet bij elkaar zijn, helaas ziet hij dit niet in door zijn enorme roze bril. Ook de mensen die ik gesproken heb die haar kennen, vinden haar gek genoeg om dit te doen.

Sinds begin januari heb ik geen contact meer met mijn ex en heb ik een vriendin van mij ingeschakeld. Zij appt nu af en toe met Henk om toch dingen duidelijk te krijgen en hij dus niks meer met mij te maken wil hebben.

Ondertussen heb ik geprobeerd via mijn provider te achterhalen van wie de anonieme telefoontjes komen, zij verschuilen zich alleen achter de privacy wet en kunnen mij dus niet helpen. Toen heb ik geprobeerd om aangifte te doen bij de politie. Ook zij kunnen hier niks mee omdat ik een vermoeden heb maar niks concreets. En ook voor de politie is het heel lastig om anonieme telefoontjes te achterhalen schijnbaar. De politie kan mij pas verder helpen als er iets fysieks gebeurt of als ik concreter bewijs heb (in wat voor land leven wij?!)

Ondertussen is mijn ex mij gaan verdenken en heeft hij geprobeerd aangifte tegen mij te doen. Ik weet niet of dit hem gelukt is, maar heb hier verder niks meer van gehoord.

Ik ben dus nu via een collega bezig om te kijken of we het anonieme nummer zelf kunnen achterhalen. Maar iedereen zegt gewoon negeren dat gaat vanzelf over, helaas geloof ik daar na bijna 4 maanden niet meer in en onderneem ik dus zelf actie. Om het anonieme nummer te achterhalen, is het makkelijker om dit te vergelijken met een bestaand nummer. Het nummer van Henk hebben we al geprobeerd, hij is het niet. Nu ben ik dus aan het proberen om achter het nummer van zijn vriendin te komen, dit is me helaas nog niet gelukt en blijkt ook moeilijker dan gedacht. Ze schermt namelijk alles af online.

Ik open dit topic om meerdere redenen. Bijvoorbeeld om mijn verhaal kwijt te kunnen, voor steun en advies, maar ook om misschien inzichten vanuit een hele andere hoek te krijgen

Alvast heel erg bedankt voor het lezen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gevoelige informatie uit de openingspost verwijderd.

Chiave

Re: Help, ik wordt gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:28

Dat klinkt heel eerlijk gezegd als een jaloerse nieuwe vriendin. Ook een nieuwe vriendin kan jaloers zijn en dat is erg slopend. Wat is deze onzekerheid zwaar, ik kan me voorstellen dat het je sloopt. Veel sterkte.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:35

Huh, waarom zou een nieuwe vriendin van je ex jou gaan stalken? En hem ook?
Zeker nu jullie geen contact meer hebben.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:38

misschien een gekke gedachte, maar zelf een ander nummer nemen? Die je ex en zijn vriendin niet hebben?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:39

Ik kan je niet helpen, maar ik hoop oprecht dat je niet overkomt..
Anyway, mijn tip. Bij Vodafone kan je een formulier invullen van ongewenst gedrag (ofzo)
Ze willen dan 5 tijdstippen hebben en dagen etc. waarom jij gebeld bent, dan gaan ze onderzoek instellen.

Wellicht is dit bij jouw provider ook zo...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:42

Heb het 2 keer meegemaakt dat ik via de telefoon "gestalkt" ben. Stalken wil ik zoiets eigenlijk niet noemen, want als je er zelf niet op reageert, houd het vanzelf op.
Gewoon niet opnemen. Lekker laten rinkelen en negeren. Dan houd het vanzelf op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:57

Neem een ander nummer en wees heel selectief aan wie je dat geeft, verbaast me dat je dat nog niet hebt gedaan.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:04

Inderdaad ander nummer nemen. En neem je elke keer op? Niet meer doen, maar laten inspreken. Dan bel jij wel terug.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:06

Een vriendin van mij heeft dit ook bij de hand gehad. Met vernieling van haar huis en auto aan toe, accounts op sekssites en weet ik wat nog meer. Eerst begon het onschuldig en zei de politie er inderdaad niets mee te kunnen (vooralsnog) maar gaf haar aan alles te bewaren in een logboek (beeldmateriaal, brieven, aanplakbladen echt alles verzamelen), overal bewijs van verzamelen. Als je uiteindelijk genoeg bewijs hebt dan kun je toch aangifte gaan doen. Bij haar hebben ze door alle materiaal toch de dader kunnen oppakken, het bleek haar ex die begon met stalken nog in hun relatie bleek dus achteraf. Heel veel sterkte TS

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:06

@Matheno: ik vermoed het omdat het begonnen is met informatie over mijn ex te krijgen. Daarbij (heb ik niet vermeld) maar klopt het verhaal van mijn ex niet altijd wat hij zegt. Mijn vermoeden is dus ook dat hij meer weet en hij beschermt haar zo erg, vandaar dat de verdenkingen niet minder worden.
Ik heb tevens ook nooit gezien dat hij ook echt gebeld is, terwijl ik hem wel al verschillende print screens gestuurd heb.

@Vumana: ik heb inderdaad vodafone. Dat formulier heb ik al meerdere malen ingevuld. Helaas kunnen en doen ze daar niks mee omdat ze die informatie dus niet aan mij noch aan de politie mogen geven.

@bigone & djuulsie: heb ook al over nagedacht om een ander nummer te nemen. dit is helaas niet zo makkelijk vanwege mijn werk en bedrijf. Mijn nummer staat namelijk overal gepubliceerd en dat zou ik dus overal moeten veranderen.

@Jacquel: nee ik neem al bewust een aantal maanden niet meer op. Daarmee maak ik mezelf alleen maar gek.

@Rink: gelukkig is er bij mij nog niks gebeurt, maar ben hier uiteraard wel bang voor. Het is bij haar dus ook begonnen terwijl ze nog een relatie hadden?
Logboek bijhouden doe ik al vanaf het begin. Hier staat de printscreen van de locatie in, gemiste gesprekken etc. Maar ook heb ik printscreens van mensen die zeggen dat zij gek genoeg is om het te doen. Alles heb ik bewaard.
Laatst bijgewerkt door Fashionstyle op 21-02-19 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:09

HorseTopShop schreef:
Heb het 2 keer meegemaakt dat ik via de telefoon "gestalkt" ben. Stalken wil ik zoiets eigenlijk niet noemen, want als je er zelf niet op reageert, houd het vanzelf op.

Heel makkelijk gezegd. TS wordt al 4 maanden lang 6/7 keer per dag in de avond gebeld met dreigementen, daarna niet meer opgenomen. “Lekker laten rinkelen” is niet zo fijn als je weet wie er aan de andere kant van de lijn zit vrees ik.

Ik heb geen tips voor je ts. Ik had een nieuw telefoon nu met gegeven nu je toch geen/slecht contact met je ex meer hebt. Ik wens je veel succes. :(:)

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:10

Vumana89 schreef:
Anyway, mijn tip. Bij Vodafone kan je een formulier invullen van ongewenst gedrag (ofzo)
Ze willen dan 5 tijdstippen hebben en dagen etc. waarom jij gebeld bent, dan gaan ze onderzoek instellen.

Dit dus , een provider werkt daar wel degelijj in mee. Heb het zelf ook eens gehad en bij mij bleek het dus te gaan om een belcomputer van een telemarketeer , er worden een aantal nrs gebeld en neemt iemand op dan krijg jij een verbroken verbinding . Kan dus maar zo dat dit aan de hand is . Bij mij was het ook op wisselende tijdstippen .

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:14

Heeft je ex zaken gedaan met verkeerde mensen?
Ik denk niet zozeer richting de nieuwe vriendin.
Of nouja dat de nieuwe vriendin samen werkt met foute mensen om de boel te besodemieteren denk ik eerder

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:15

R_oo_s schreef:
Vumana89 schreef:

Dit dus , een provider werkt daar wel degelijj in mee. Heb het zelf ook eens gehad en bij mij bleek het dus te gaan om een belcomputer van een telemarketeer , er worden een aantal nrs gebeld en neemt iemand op dan krijg jij een verbroken verbinding . Kan dus maar zo dat dit aan de hand is . Bij mij was het ook op wisselende tijdstippen .

Ze willen ook heel graag mee werken. Alleen omdat het om persoonlijke gegevens gaat en anonieme telefoontjes (die schijnbaar moeilijk zijn te traceren) mogen ze de informatie gewoon niet geven.
Misschien dat wanneer je gebeld wordt door bedrijven dit makkelijker gaat?

Welke provider heb jij?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:16

Ander nummer nemen lijkt me inderdaad een gemakkelijke oplossing. Indien dit niet kan ivm een zaak dan neem je toch een dual sim? 2 aparte telefoonnummers waarvan 1 voor de zaak en 1 voor jou prive?

Jouw ex zal om de zelfde reden als jij geen aangifte kunnen doen, dus dat zou ik fijn negeren.

Telefoontjes negeren als je geen ander nummer wil en dan lijkt het me een prima afgedane zaak. Als het inderdaad niet ophoudt dan is er toch alsnog niets aan de hand? Je wordt alleen maar anoniem gebeld toch? Je krijgt geen doodsbedreigingen of mensen aan je deur..

Waarom hou je via een vriendin contact met je ex? Dat lijkt me ook nergens voor nodig en alleen maar meer reden voor zijn nieuwe vriendin om jaloers te worden.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op gevoelige informatie uit de openingspost verwijderd.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:18

hagelslag schreef:
Heeft je ex zaken gedaan met verkeerde mensen?
Ik denk niet zozeer richting de nieuwe vriendin.
Of nouja dat de nieuwe vriendin samen werkt met foute mensen om de boel te besodemieteren denk ik eerder

Nee niet dat ik weet, maar ik weet natuurlijk ook niet alles van hem en zijn bedrijf. Hierover heeft hij ook nooit willen praten of nadenken met mij om erachter te komen wie het kunnen zijn. Ik had gezegd we hebben allebei informatie, als we dat langs elkaar leggen komen we er misschien achter. Hier stond hij helaas niet meer voor open.

Ik geloof ook inderdaad niet dat ze het zelf allemaal doet hoor, maar wel dat ze er iets mee te maken heeft.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:21

linnnh schreef:
Ander nummer nemen lijkt me inderdaad een gemakkelijke oplossing. Indien dit niet kan ivm een zaak dan neem je toch een dual sim? 2 aparte telefoonnummers waarvan 1 voor de zaak en 1 voor jou prive?

Jouw ex zal om de zelfde reden als jij geen aangifte kunnen doen, dus dat zou ik fijn negeren.

Telefoontjes negeren als je geen ander nummer wil en dan lijkt het me een prima afgedane zaak. Als het inderdaad niet ophoudt dan is er toch alsnog niets aan de hand? Je wordt alleen maar anoniem gebeld toch? Je krijgt geen doodsbedreigingen of mensen aan je deur..

Waarom hou je via een vriendin contact met je ex? Dat lijkt me ook nergens voor nodig en alleen maar meer reden voor zijn nieuwe vriendin om jaloers te worden.

Dat contact is ook maar een aantal keer geweest. Het is niet zo dat ze iedere dag appen.
Dat contact heeft die vriendin met hem gezocht om te weten of we samen misschien wel een aangifte konden doen en om te achterhalen of hij misschien meer wist.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:22

Je moet ook gewoon alle contact met je ex verbreken, is niet voor niets je ex en hij is zich allang aan het terugtrekken. Neem een nieuw nummer, dual sim zoals aangeraden en laat het los. Zolang jij contact hebt met je ex, laat merken dat je het moeilijk hebt met dat gestalk zal het ook bij zijn vriendin komen waarvan jij denkt dat het misschien de aanstichter is. En dus gaat ze door, totdat je ex het spuugzat is en alle contact met je verbreekt, wees het voor en neem gewoon zelf maatregelen en dan ook je nieuwe nummer niet aan je ex geven.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:23

Fashionstyle schreef:
linnnh schreef:

Achterhalen wie het is via illegale darkweb acties ed zou ik me zeeeeker niet tot verlagen. Telefoontjes negeren als je geen ander nummer wil en dan lijkt het me een prima afgedane zaak. Als het inderdaad niet ophoudt dan is er toch alsnog niets aan de hand? Je wordt alleen maar anoniem gebeld toch? Je krijgt geen doodsbedreigingen of mensen aan je deur..

Ik weet dat het niet slim is. Maar ben eigenlijk ten einde raad, als niemand je wil/kan helpen en bang bent in je eigen huis ga je minder slimme dingen doen. Het is alleen maar om het te achterhalen, ik ga echt niemand op hun af sturen of andere acties uithalen.

Dat contact is ook maar een aantal keer geweest. Het is niet zo dat ze iedere dag appen.
Dat contact heeft die vriendin met hem gezocht om te weten of we samen misschien wel een aangifte konden doen en om te achterhalen of hij misschien meer wist.

Misschien heel kort door de bocht hoor, ik bedoel het niet perse onaardig;

Waarom ben je bang in je eigen huis als je alleen maar anoniem gebeld wordt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:26

Volgens mij mogen ze dit soort gegevens wel geven, juist als de politie daarom verzoekt. Dat is een van de expliciete uitzonderingen.

Verder kun je een ander nummer erbij nemen, en dit nummer buiten kantooruren gewoon uitzetten, of alle anonieme nummers meteen naar voicemail schakelen ofzo. De mensen die je echt moeten kunnen bereiken buiten kantooruren, die geef je dan je nieuwe nummer, maar dat verder niet publiceren (en niet aan je ex geven.) Anderen kun je vragen om te mailen, dan kun je ze terugbellen (vanaf je oude nummer, of ook anoniem.)

En als ze de voicemail in willen spreken, des te handiger, dan heb jij bewijs. (Als je ze afluistert, doe dat dan niet 's avonds thuis, maar overdag en bij voorkeur als je ergens anders bent midden in de drukte, dan heeft het minder impact.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:26

Ik zou iig al het (via via) contact met je ex vermijden.

Het zou kunnen dat zijn nieuwe vriendin jaloers op je is. Voed dat gedrag niet door (via via) contact te houden.

Telefoontjes mooi laten rinkelen... Sterkte! Tis ontzettend lastig!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:29

o jeetje wat balen! Mijn dochter heeft dit ook tijdje gehad, kreeg apjes wat ineens van haar scherm verdween en diegene wist precies wat ze deed en waar ze was. Wij hebben de wijkagent ingeschakeld. Ze gaven als advies een dagboek bij te houden. Wat gebeurd er, datum/tijd, hoe voelde je je erbij etc. Zodat je uiteindelijk op schrift alles bij houd. Misschien ook een idee voor jou? Heel lastig en beangstigend ook.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:38

Giolli schreef:
HorseTopShop schreef:

Heel makkelijk gezegd. TS wordt al 4 maanden lang 6/7 keer per dag in de avond gebeld met dreigementen, daarna niet meer opgenomen. “Lekker laten rinkelen” is niet zo fijn als je weet wie er aan de andere kant van de lijn zit vrees ik.

Heb ik inderdaad ook gehad. Het stopt vanzelf. Geen aandacht aan schenken.
Sterker nog, bij mij was het iemand die ik net daarvoor mijn adres had gegeven i.v.m. een verkoop op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 21-02-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:39

Wat je ook kan doen in een app installeren die alle gesprekken opneemt.
En als er dan gebeld wordt heb je in die app precies wanneer er gebeld wordt, en als je opneemt staam de audiobestanden erbij. Ik zou gewoon opnemen, je microfoon uitschakelen en de telefoon naast je neerleggen. Dan hoor jij er niks van en zij kunnen jou niet horen maar als er ieta gezegd wordt dan is het wel opgenomen.
Of bij die telefoontjes opnemen en zeggen dat de gesprekken worden opgenomen. Kans is groot dat het dan ophoudt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:45

Hou aub wel je ex in de gaten.
Het gebeurd vaker dan je denkt dat de ex er wel direct of indirect achter zit (en dus ook met verhalen komt dat hij/zij gestalkt en lastig gevallen wordt).