Ben ik de enige die Valentijnsdag haat dit jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Ben ik de enige die Valentijnsdag haat dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 17:01

Titel zegt eigenlijk alles al.

Hoewel ik geen relatie heb vind ik mijn leven meestal best leuk en voel ik me normaal gesproken niet eenzaam. Maar door de enorme nadruk op valentijnsdag, waar je gewoon niet omheen kunt, voelt dat gisteren en vandaag toch anders.
Misschien heeft het ook wel te maken met de enorme geboortegolf in mijn omgeving momenteel. Het is niet dat ik het anderen niet gun, maar door de confrontatie voel ik mijn eigen verlangen zo hard binnenkomen.

Dus: valentijnhaters verenigt u hier, voor medeleven en een dikke knuffel. :(:)

Dreamy

Re: Ben ik de enige die Valentijnsdag haat dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:05

:(:) Dikke knuffel.

Ik heb dan wel een relatie, maar ben echt zo iemand die er niks om zegt te geven.. maar het eigenlijk toch wel leuk vind om iets te ontvangen :') Heb dan ook alsnog een cadeautje voor mijn vriend besteld waar we samen iets aan hebben.. dan is het toch ook gelijk een beetje voor mij :)) Denk niet dat mijn vriend iets voor mij gehaald heeft, maar zou het dus wel leuk vinden als ie me iig iets van een fijne valentijn toewenst ofzo.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:15

Ik :')

En vooral omdat mijn date die ik goed en lang ken niks meer heeft laten horen en ik zou zo graag wat van hem willen horen vandaag :+ Ik haat Valentijnsdag omdat ik single ben :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:15

Ach, ik ben getrouwd maar hier is valentijn een dag als een ander. Mijn man is alles behalve romantisch en vergeet zo’n dagen. Een kleine attentie is natuurlijk altijd fijn maar valentijn wordt toch ook zo commercieel uitgebuit pfff.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:17

Ik heb zelf eigenlijk niet het idee dat het dit jaar anders is dan andere dagen? :o?

Ik heb wel een vriend, we gaan altijd naar de vegetarische snackbar op valentijsdag. Lekker a-romantisch.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:20

Misschien is het voor sommige mensen precies dit jaar moeilijk of vervelend omdat het net uit is, ze maar geen leuke date vinden of het er toevallig dit jaar net wat meer moeite mee hebben?

En TS, hier: :(:) . En die geef ik het hele jaar door wanneer nodig.

Vroeger had je in NL geen valentijnsdag, of Halloween en heb ook wel erg het idee dat het een beetje een leuk commercieel feestje is waar velen maar gezellig achteraan hobbelen. Ik ben het niet gewend en maak me er dus ook niet druk om. Misschien dat ik, als ik een relatie had, met de partner iets zou gaan uitspoken maar ik zou het misschien nog leuker vinden als romantische dingetjes zomaar gebeuren. Nu zou het toch minder 'echt' voelen, meer van ' 't moet maar want het is valentijnsdag'. Al kan ik me indenken dat, zeker als je toch nog helemaal hoteldebotel bent, je elke gelegenheid aangrijpt om lekker met elkaar te rommelen.

Dus voor diegenen wens ik een heel fijne valentijn, voor diegenen die er niets mee hebben een fijne dag en voor diegenen die het dit jaar, altijd of gewoon, er moeite of een hekel aan hebben, :(:) en morgen is het weer over.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:20

Hier iemand die 12jaar relatie heeft.. Maar niet mee doet aan valentijn.. Wrm vandaag? Het is voor ons altijd valentijn :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:22

Pluizebolpum schreef:
Misschien is het voor sommige mensen precies dit jaar moeilijk of vervelend omdat het net uit is, ze maar geen leuke date vinden of het er toevallig dit jaar net wat meer moeite mee hebben?

Snap ik! Het klonk alleen of er dit jaar extra veel nadruk op werd gelegd vanuit tv/radio etc, dat idee heb ik zelf namelijk niet. Vandaar.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 17:23

Het is niet dat ik rode rozen en chocolade mis. Meer dat het er vandaag zo ingewreven wordt dat ik niet meedoe zonder relatie. Dat ik voor niemand die ene speciale persoon ben.

Dikke knuffel Jolandeee!

Dat dus Pluizebolplum. Wat een lieve reactie. <3

Voor mij dus nooit CandyArmando. Dat is dus het verschil...

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:28

Ik haat het ook dit jaar.. want ik ben voor het eerst sinds 3 jaar alleen. Het is uitgegaan 2 weken geleden en de afgelopen maand hebben mijn vrienden allemaal een relatie gekregen. Dus ipv dat ik met hun kan zijn gaan ze allemaal naar hun vriendjes :roll:

Ik gun het ze echt super erg hoor en als ik vraag wat ze gaan doen vandaag dan ben ik vaak enthousiaster dan hunzelf, maar toch :')

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:29

zelfs met een relatie vind ik het gewoon dikke onzin.
bet als dierendag of dat jr alleen op die dag hoeft te zeggen dat je van iemand houd.

mijn man hoeft ook echt niet met iets aan te komen zetten beland zo in de prullenbak!

als hij iets wilt doen doet hij dat maar op de andere 364 dagen dan is het echt recht uit zijn hart.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:31

is het valentijnsdag vandaag??? ogghh jee ik ben echt a romantisch gok ik

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:32

Ik besteed er geen aandacht aan.
Mijn vriend en ik hebben al jaren geleden afgesproken om op deze dag niks te doen.
Ik zou vanavond ook echt niet in een restaurant willen zijn. Kan beter morgen gaan :D

psst morgen 50% korting op chocolade

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:34

AaronYve schreef:
Ik besteed er geen aandacht aan.
Mijn vriend en ik hebben al jaren geleden afgesproken om op deze dag niks te doen.
Ik zou vanavond ook echt niet in een restaurant willen zijn. Kan beter morgen gaan :D

psst morgen 50% korting op chocolade

en 50% op de bloemen ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:39

Balentijn voor jou! :+
Ach het is maar een verzonnen iets, toch nog een fijne dag! {:}

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:42

Ik heb ook al jaren niks met valentijnsdag hoor en het lijkt met de jaren erger te worden vind ik.
Maar goed ik ben ook nog single, misschien dat dat ook nog uitmaakt?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:43

Ik vind het zo ontzettend commercieel, en het is niet alsof ik vandaag meer van mijn vriendin hou dan op andere dagen ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:44

Snap je wel hoor ts, je wordt er echt mee dood gegooid.
Als troost (heb ook geen relatie) ga ik vanavond lekker in mn eentje naar de Mac :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:46

Ach, Valentijnsdag. Uit de V.S. overgewaaide commercie. Naar dat mensen verdrietig worden door zo iets. (Ik ben al honderd jaar getrouwd en we doen er al honderd jaar niet aan, krijg sowieso nooit bloemen, heel soms op mijn verjaardag, maar vaker niets, boeit me ook niet)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 17:48

Lestrange01 schreef:
Ik haat het ook dit jaar.. want ik ben voor het eerst sinds 3 jaar alleen. Het is uitgegaan 2 weken geleden en de afgelopen maand hebben mijn vrienden allemaal een relatie gekregen. Dus ipv dat ik met hun kan zijn gaan ze allemaal naar hun vriendjes :roll:

Ik gun het ze echt super erg hoor en als ik vraag wat ze gaan doen vandaag dan ben ik vaak enthousiaster dan hunzelf, maar toch :')

Dikke knuffel ook voor jou Lestrange01!
Ik herken wel wat je schrijft. Ik gun het iedereen van harte, maar ook jou en mezelf.

Ik wordt er ook vaak mee geconfronteerd dat ik alleen ben. De enige single daggast op een bruiloft, iedereen druk met bezoek aan ouders en schoonouders met feestdagen, iemand op werk die vraagt of al mijn taken wel met mijn thuisfront te combineren zijn...

Ben al eeuwen single maar dit jaar doet het gewoon meer pijn dan anders.

Ik zal vanavond aan je denken Myrthe3, als ik mijn mmmmm-pizza in de oven schuif.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:39

Astorga schreef:
Het is niet dat ik rode rozen en chocolade mis. Meer dat het er vandaag zo ingewreven wordt dat ik niet meedoe zonder relatie. Dat ik voor niemand die ene speciale persoon ben.

Dikke knuffel Jolandeee!

Dat dus Pluizebolplum. Wat een lieve reactie. <3

Voor mij dus nooit CandyArmando. Dat is dus het verschil...

Een heeele dikke knuffel hoor voor jou en alle anderen die alleen zijn.. :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:50

mysa schreef:
Ach, Valentijnsdag. Uit de V.S. overgewaaide commercie. Naar dat mensen verdrietig worden door zo iets. (Ik ben al honderd jaar getrouwd en we doen er al honderd jaar niet aan, krijg sowieso nooit bloemen, heel soms op mijn verjaardag, maar vaker niets, boeit me ook niet)

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn. Valentijnsdag is grote commerciele onzin. Laat je daar toch vooral niets aan gelegen liggen. Wát een flauwekul.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:50

Hier wel al lang een relatie, maar nooit iets aan Valentijn gedaan. Mijn man is niet zo romantisch, ik zelf trouwens ook niet. En ik heb vandaag late dienst (tot 11 uur). Dus romantisch dineren zit er niet in.

Ook vinden wij het inderdaad erg commerciëel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:54

Ik haat Valentijnsdag ook. Altijd vrijgezel geweest met deze dag en nooit iets gekregen en vind het vreselijk dat mensen op deze dag lekker erin proberen te wrijven hoe perfect de relatie is. Nee dankje. Liever dat als ik ooit een relatie heb hij dit op dinsdag avond zomaar uit het niks doet... niet omdat het “moet”

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:59

lifaya schreef:
Ik haat Valentijnsdag ook. Altijd vrijgezel geweest met deze dag en nooit iets gekregen en vind het vreselijk dat mensen op deze dag lekker erin proberen te wrijven hoe perfect de relatie is. Nee dankje. Liever dat als ik ooit een relatie heb hij dit op dinsdag avond zomaar uit het niks doet... niet omdat het “moet”

Op facebook is het elke dag Valentijnsdag. :P