vrouw gebruikt mijn advertentie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

vrouw gebruikt mijn advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 22:44

Dan kijk je wel erg raar op, ik adverteer op marktplaats voor mijn hondenopvang. Ik zit net op marktplaats en ik zie iets staan, ik begin te lezen en ik dacht huh dat zijn mijn woorden alleen de foto,s kloppen niet. Is er dus iemand die gewoon mijn woorden gebruikt, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wat zouden hier hier aan doen?

Vjestagirl

Re: vrouw gebruikt mijn advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:45

Berichtje sturen, aangeven dat je het vervelend vindt en vragen of ze wil stoppen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 22:59

Ik heb haar een bericht gestuurd met de vraag of ze tekst wil vervangen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:01

Tja niet netjes misschien, maar verder zou ik mij daar niet druk over maken. Het zijn maar woorden en strafbaar is het niet. Natuurlijk is het niet creatief en niet netjes. Wellicht zit zij ook nog eens ver van jou vandaan waardoor ze geen concurrentie vormt!? Als dat het geval is zou ik er dus zelf niets aan doen.
Mocht zij wel vlakbij jou in de buurt zitten dan zou ik inderdaad een berichtje sturen zoals je gedaan hebt. Maar wilt zij het niet aanpassen dan zou ik het links laten liggen en het gewoon laten gaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 23:03

Het gaat mij er om dat mensen dus 2 keer dezelfde tekst zien, en ik weet niet of ze me dan nog serieus nemen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:07

Is mij ook wel eens gebeurd, maar dan op Facebook. Ik heb daar een vriendelijke opmerking bij geplaatst dat ik het niet zo netjes vond om mijn tekst te kopieren en dat klanten het waarschijnlijk fijner vinden als hij zichzelf presenteert op zijn eigen manier.
Voordeel van facebook is natuurlijk dat mensen die berichten kunnen lezen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:07

Zit ze bij jou in de buurt? Anders kijken mensen daar echt niet naar. Netjes is t niet though.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 23:15

Ze zit redelijk in mijn buurt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:16

marleen_usar schreef:
Het gaat mij er om dat mensen dus 2 keer dezelfde tekst zien, en ik weet niet of ze me dan nog serieus nemen?

Wijzig je eigen tekst. Daar heb je wel invloed op, niet op wat een ander doet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:29

marleen_usar schreef:
Ze zit redelijk in mijn buurt.

Dan ga je toch eventjes langs? :)
Even vragen hoe en wat en uitleggen dat je het zelf niet prettig vindt.
Helpt vaak prima

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:41

8nnemiek schreef:
Is mij ook wel eens gebeurd, maar dan op Facebook. Ik heb daar een vriendelijke opmerking bij geplaatst dat ik het niet zo netjes vond om mijn tekst te kopieren en dat klanten het waarschijnlijk fijner vinden als hij zichzelf presenteert op zijn eigen manier.

Dit kan op marktplaats ook

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:57

belle_boef schreef:
8nnemiek schreef:

Dit kan op marktplaats ook

Je kan niet met een bericht reageren welke door alle marktplaats gebruikers wordt gezien, alleen een bericht direct tussen “koper” “verkoper” gaat.

belle_boef

Re: vrouw gebruikt mijn advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:59

Je kan bij recensies aangeven hoe het co tact was met de verkoper en dan kan je een recensie schrijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:43

belle_boef schreef:
Je kan bij recensies aangeven hoe het co tact was met de verkoper en dan kan je een recensie schrijven.

Alleen als je contact hebt gehad met een x aantal berichten.

Ja vervelend Ts, je eigen bericht wijzigen lijkt me het makkelijkst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:47

Vanmorgen heeft ze hem gewijzigd na dat ik gisteren een bericht naar haar had gestuurd. Marktplaats zegt het is inbreuk op je privacy en ik kan een formulier invullen en opsturen naar marktplaats. Maar dat hoeft niet meer.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:18

marleen_usar schreef:
Vanmorgen heeft ze hem gewijzigd na dat ik gisteren een bericht naar haar had gestuurd. Marktplaats zegt het is inbreuk op je privacy en ik kan een formulier invullen en opsturen naar marktplaats. Maar dat hoeft niet meer.

Goede service vind ik dit wel.
Fijn dat het opgelost is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:24

Delphi schreef:
Tja niet netjes misschien, maar verder zou ik mij daar niet druk over maken. Het zijn maar woorden en strafbaar is het niet.

Alles wat jij publiceert, of het nou gratis is of betaald of in een boek of in een advertentie op Marktplaats, draagt jouw auteursrecht. Als iemand anders die tekst letterlijk overneemt zonder bronvermelding (jouw naam) erbij, dan is dat volgens de wet plagiaat en dus verboden. Natuurlijk speelt de lengte van de tekst ook mee, maar in principe is het strafbaar om de tekst uit andermans advertentie te kopieren alsof je hem zelf hebt geschreven.
Maar goed, daarmee gaan zwaaien is niet altijd de meest handige oplossing, dus fijn dat het zo snel opgelost kon worden!