Ik heb mijn ontslag ingediend en vandaag is deze onherroepelijk. Ik ga ergens anders werken. De werkrelatie was goed op wat strubbelingen na en mijn werkgever geeft aan dat ik na volgende week dinsdag met betaald verlof mag voor de laatste paar weken tot einde dienstverband. Ik heb weinig werk, halve dagen en de werkgever ziet graag dat ik het werk overdraag en heeft verder geen nieuwe casussen voor me. Dit vind ik prima maar ik kan nergens vinden of het gebruikelijk is om een medewerker op betaald verlof te sturen. Ik ben het plezier in het werken nu wel kwijt bij dit bedrijf omdat het echt een kwestie is van overdragen en wegwezen en ik word niet echt meer betrokken bij zaken die spelen. Weet iemand of hier nog haken en ogen aan zitten? Ik weet wel dat je je vakantiedagen kunt opmaken. Dat doe ik ook gedeeltelijk, maar verder is er dus geen werk meer en krijg ik de overige dagen die ik normaal nog zou werken, cadeau. Wel dien ik voordat het verlof ingaat, al mijn spullen in te leveren (telefoon, bedrijfsmiddelen, eigendommen etc).
Ja hoor, dat noemen ze meestal gardenleave. Zit ook een filosofie achter: mensen die weggaan en alles al hebben overgedragen, kunnen het andere personeel demotiveren. Ook bij grote reorganisatie s worden boventallige medwerkers op gardenleave gestuurd, omdat ze kunnen demotiveren. Dus heel normaal