We hebben allemaal wel dingen die we niet lusten. Voedsel dat officieel eet- of drinkbaar is, maar volgens onze eigen definitie TOTAAL NIET!!!
Vaak zijn dat dingen met een heel uitgesproken smaak: spruitjes, zure haring, koriander... dingen die een groot deel van de wereldbevolking niet lust. In veel gevallen is het domweg een kwestie van wennen: eerste keer schimmelkaas wordt zelden een succes, maar daarna kun je er zowat aan verslaafd raken.Maar nu en dan kom je mensen tegen die iets heel gewoons niet te hachelen vinden. Zo heb ik mensen gekend die vegetariër werden omdat ze domweg geen vlees lustten. Mijn vader lust geen tomaten, terwijl hij met groente in het algemeen geen enkel probleem heeft. Een vriendin van me lust geen cola - wel zo gezond, maar ik kan me er niets bij voorstellen. Net zomin als bij vlees of tomaten niet lusten.
Zelf lust ik geen kaas - behalve heel vette. Als er een typisch kaassmaakje aan zit, zoals bij al die Nederlandse kazen, laat ik het staan. (Geef mij maar die Franse 70+ schimmelkaas - maar niet elke dag, ik hoef geen hartklachten!) En koffie lust ik ook niet, maar dat komt al veel vaker voor.
Hebben jullie ook zo'n doodgewoon voedingsmiddel dat iedereen lust behalve jij? Brand maar los!