fraude met Visa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

fraude met Visa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:04

Ik kwam er net achter dat mijn Visa-kaart compleet is leeggehaald door een Franse webshop.
Een webshop, die mij niet bekend is, wel te verstaan.
Uiteraard meteen worldline gebeld om dit te melden. Zij hadden het blijkbaar zelf ook al opgemerkt. (er was geprobeerd nog meer betalingen te doen, die de max overschreden)
De kaart was reeds preventief geblokkeerd. En er werd aangegeven dat ik verzekerd ben voor de geleden schade.
So far so good. Maar nu vraag ik mij af hoe lang het duurt voor ze mij terug betalen?
Iemand daar ervaring mee?
Het is namelijk geen bedrag dat ik zo maar losjes kan voorschieten tot de verzekering uitkeert.
Online vind ik er zo weinig info over. En ik heb er wel vertrouwen in dat worldline alles regelt.
Maar het gaat wel even over heel veel geld. :o

Anoniem

Re: fraude met Visa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:06

Dat wordt gewoon geregeld door Visa, dat hoef je absoluut niet zelf voor te schieten. Ze zetten de betaling in de wacht tot het is opgelost.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:09

De man aan de telefoon gaf wel aan dat hij de betaling van de bedragen waarschijnlijk niet meer kon tegenhouden. (Het is van 4 dagen geleden) Zou dit nog enig verschil uitmaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:32

Ik zou ze voor de zekerheid even bellen om het na te vragen. Heb je een creditcard die eens per maand wordt afgeschreven of direct? Als het direct is is het namelijk wel een optie dat ze het niet meer kunnen stoppen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:54

Eens per maand.
Ik vond die man van worldline nogal vaag over het feit dat ik dat nu eerst zelf moet betalen of niet.
Ik zal ze binnen een paar dagen terugbellen om te vragen hoe het ermee staat.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:56

Luckystory schreef:
Eens per maand.
Ik vond die man van worldline nogal vaag over het feit dat ik dat nu eerst zelf moet betalen of niet.
Ik zal ze binnen een paar dagen terugbellen om te vragen hoe het ermee staat.

Hier ook eens de dupe geweest.
Behoorlijk bedrag afgeschreven, en ook betaald, daarna alles netjes terug gestort gekregen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:58

Maar jij moest eerst alles zelf betalen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:01

Luckystory schreef:
Maar jij moest eerst alles zelf betalen?

Volgens mij is het wel afgeschreven ja :-)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:06

Ai, waardeloos hè. Bij ons ook een keer gebeurd, wij hoefden het niet voor te schieten gelukkig! Dit ging alleen wel om een kaart van ICS, dus over Visa durf ik niks te zeggen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:28

Visa wordt uitgegeven door ICS :)

Hopelijk wordt er niks afgeschreven TS!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:44

Maar hoe kan dit gebeuren?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 00:07

Rivendell schreef:
Maar hoe kan dit gebeuren?

Geen idee. Ik doe met de creditcard alleen aankopen in plaatselijke winkels en online aankopen bij grote, bekende bedrijven. (Vliegtuigtickets, booking.com, concert-tickets... dat soort dingen) Dus daarbij zou je toch een optimale beveiliging verwachten?
En ik ben zelf voorzichtig met financiële gegevens. Ik doe bijvoorbeeld al geen bankzaken op de telefoon.

Ondertussen ben ik ook al door meerdere mensen gewaarschuwd dat ik van worldline weinig medewerking ga mogen verwachten om het snel af te handelen. (Ik had al die indruk)