Welke telefoon na S6 edge?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Welke telefoon na S6 edge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 20:36

Zoals altijd mijn toevlucht in Bokt wat dit betreft :')

Ik heb inmiddels ruim twee jaar een S6 edge en hij raakt een beetje op het eind. Normaliter nam ik dan gewoon een nieuw abonnement met telefoon. Echter zit daar sinds een kleine 2 jaar een BKR registratie op. Nu heb ik een eigen huis (nog net voor die registratie gekocht, dus was toen geen sprake van), maar ik sluit niet uit dat ik binnen 2 jaar mijn huis weer verkoop. En het geld dat je eventueel voor afkoop kan betalen, steek ik dan liever in andere zaken.

De kenners hebben al wel door dat ik in november 2016 niet echt topnotch zat met die S6 edge :P Maar ik wilde wel graag een A-merk.
Nu ben ik intussen niet meer heel gecharmeerd van de S6 edge en hoef ik ook niet meer zo nodig dat A-merk.

Mijn ouders hebben beide een Huawei die veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooiere foto's maakt... Voor veeeeeeeeeeeeeeeeeel minder geld...

Dus ik ben wel benieuwd wat jullie me aanraden in de wat lagere prijsklasse. Ik dacht zelf aan rond de 250 euro. Uiteraard met fatsoenlijk geheugen en processor.

Please shoot :)

Sani

Re: Welke telefoon na S6 edge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:19

Ik ben bezig met de overstap naar de Huawei P Smart 2019.
Kost 250,00 en zit nu ook een cashback op van 20,00.
Je kunt, omdat deze onder de 250 zit, wel bij abbo nemen zonder de BKR registratie.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:22

Hier Huawei P20 mate lite ofzo geloof ik. Helemaal prima!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 21:26

Sani schreef:
Ik ben bezig met de overstap naar de Huawei P Smart 2019.
Kost 250,00 en zit nu ook een cashback op van 20,00.
Je kunt, omdat deze onder de 250 zit, wel bij abbo nemen zonder de BKR registratie.

Bedankt voor de tip! Dat wist ik helemaal niet!

Vanwaar je keuze voor deze telefoon?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:31

Ik heb op dit moment een iPhone 6. Ik vind de nieuwe iPhone toestellen A te duur en B vind ik ze qua vormgeving niet mooi (te dik/niet lekker in de hand). Dit toestel heeft hele nette specs voor de prijs wat je ervoor neerlegt en als ik het vergelijk met toestellen met vergelijkbare prijzen vond ik het simpelweg het proberen waard. Hij heeft mij uiteindelijk mede door een actie en korting 160,00 gekost dus dat maakte de keuze nog makkelijker. :') Toestel heeft als ik het goed heb, ook al zegt huawei van niet, NFC en dat vond ik ook wel makkelijk. Snelheid is prima, beeldscherm erg mooi en de camera heeft een nette lichtsterkte voor het geld.
Vorige maand hadden ze bij Huawei een actie dat je er een activity tracker bij kreeg en dat vond ik ook geinig.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:46

Ik heb nu de honor 10.
Wat bijbetaald zodat ik onder de 250 euro zit,
Super telefoon, prachtige foto's, en snel. Is ook van Huawei trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 22:02

Florale schreef:
Ik heb nu de honor 10.
Wat bijbetaald zodat ik onder de 250 euro zit,
Super telefoon, prachtige foto's, en snel. Is ook van Huawei trouwens.

Ik ben even gaan kijken, hij is wat ouder dan de P Smart 2019, maar dat zegt niet per se iets...
Kan je mij iets vertellen over de constructie om onder de 250 euro te komen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:44

Je kan tegenwoordig voor een X bedrag toestelkrediet afsluiten en daarnaast een X bedrag zelf bijbetalen als het ware.
Dus stel toestel kan voor 240,00 in toestelkrediet en daarnaast betaal je bij wijze van 48 euro direct bij het afsluiten/kopen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:14

Maar waarom niet gewoon een toestel bij je abonnement. Zolang het een positief bkr is maakt dat totaal niks uit voor je hypotheek enz.

Ik heb sinds een paar maandjes de Samsung s9+. En afgelopen weken onze hypotheek overgesloten. En da's echt geen probleem. Mensen lezen vaak niet goed wat zo'n bkr i.c.m. telefoon abonnement inhoudt ;)

Citaat:
Wat voor soort registratie gaat het om?
Het gaat om een positieve registratie. Er wordt vastgelegd dat u een krediet heeft afgesloten om een toestel te financieren. Betaalt u dit altijd netjes terug dan staat u positief bekend en doen geldverstrekkers graag zaken met u. Betaalt u uw verplichtingen gedurende een langere periode niet terug dan krijgt u een A(achterstands)codering en wordt het afsluiten van nieuwe kredieten mogelijk lastiger.

Bron: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... at-het-om/

De Samsung bevalt me echt heel goed. Soms toch iets te groot in de hand. Maar hij is heerlijk snel en de camera is ook echt heel goed en fijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:16

Hoe strikt zijn de inkomenseisen bij bedragen boven de 250,- (en dus BKR?) Want je moet dan ook volgens mij meer gegevens aanleveren.

En eerlijk is eerlijk, de maandbedragen bij de duurdere toestellen liggen ook vrij hoog... Wellicht is dat iets wat TS niet wil?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:24

Ik heb een Xiaomi. Best een onbekend merk, maar een hele fijne telefoon! En het word wel steeds bekender, haha.
Ik heb zelf de Xiaomi Mi A2, zus de Mi A2 Lite, en mijn vader de Xiamoni Pocophone.
Draait op Android One. Zelf vind ik de camera ook mooie foto's maken.
Pluspunt is dat ze ook niet allemaal erg duur zijn, haha!

Zelf ook iPhone gehad en kon er niet aan wennen (jaren Android gehad). Heb de Xiaomi nog vergeleken met de Huawei, maar toen toch voor de Xiaomi gekozen en geen spijt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 23:31

Sani schreef:
Hoe strikt zijn de inkomenseisen bij bedragen boven de 250,- (en dus BKR?) Want je moet dan ook volgens mij meer gegevens aanleveren.

En eerlijk is eerlijk, de maandbedragen bij de duurdere toestellen liggen ook vrij hoog... Wellicht is dat iets wat TS niet wil?

Klopt helemaal Sani! Ik ben niet meer zo geinteresseerd in het beste/mooiste merk. Van die besparing zet ik liever wekelijks een verse bos bloemen op tafel zeg maar. Dat waardeer ik veel meer.

Als ik zie wat een studielening me kost op een hypotheek, bedank ik voor elke vorm van registratie.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:59

Mijn vriend heeft een OnePlus, mooi toestel en maakt supergoede foto’s :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:12

Ik heb een Huawei p20 lite. Dat is de goedkoopste toch? Die iig. Super toestel. Mooie foto's, snel, veel geheugen.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:09

Ik heb sinds gister de Huawei Mate 20, hiervoor de Huawei P10 Lite. De nieuwe zit nog in het doosje omdat ik vandaag eerst een hoesje en beschermfolie wil halen :+
Daarvoor iPhone en Samsung gehad maar sinds ik een Huawei heb gehad wil ik niks anders meer!

Je kan ook naar de Huawei Mate 20 Lite kijken (uit mijn hoofd zit die nu op zo'n €300 met €50 cashback) mocht je een los toestel rond de €250 willen.

En de mogelijkheid om een abonnement met toestel af te sluiten zonder bkr registratie is indd mogelijk. Ik heb eenmalig een bedrag betaald voor de telefoon zodat ik onder de €250,- zit.
Bijvoorbeeld: je hebt een toestel van €480, normaal betaal je dan 2 jaar lang €20 (€480 : 24 maanden) per maand toestelkosten (en nog abbonement kosten, maar dat valt niet onder de bkr registratie)
Als je nou bij het afsluiten van het abbonement eenmalig €240 betaald dan betaal je nog €240 toestelkosten (€10 x 24 maanden = €240) en zit je dus onder de €250.

Verbeter me gerust als ik het fout heb!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:28

Mijn vriend heeft een oneplus, ontzettend fijn toestel en maakt hele mooie foto's. Ik heb zelf de Huawei Mate 20 Lite, ook een heel fijn toestel maar vind de fotokwaliteit wat minder dan van bijvoorbeeld een nieuwer Samsung of Iphone model. Verder erg tevreden over het toestel!

Hiervoor had ik de Huawei Y6, deze zou ik dan weer absoluut niet aanraden. Hij was erg traag, liep vaak vast en had ontzettend weinig geheugen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:37

Ik kom hier even meelezen! Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanger.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:37

Xiaomi. De nerds in mijn leven zweren erbij!
Oneplus heb ik zelf gehad, fantastisch ding hoor, maar die zijn tegenwoordig bijna net zo duur als Samsung joh :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 09:40

Ik weet niet wat het is, maar sinds dit topic vertoont mijn telefoon nog ergere gebreken en is vannacht gewoon helemaal op tilt gegaan geloof ik. Ik heb een lampje dat er een melding is, maar ik krijg het scherm niet meer aan :')

Bedankt voor al jullie input, was erg waardevol! Ik ga zodadelijk naar de Media Markt, ik laat weten wat het is geworden! :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:44

Als je wel in samsung wil blijven kan ik je de A-series aanraden. Ik was heel tevreden met mijn galaxy A5 :j mocht ik abrupt een nieuwe nodig hebben komt die er weer, die is 220 euro