nettoloon hoger dan bruto??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

nettoloon hoger dan bruto??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 21:41

Hoi!

Ik zoek een baantje erbij naast de baan die ik al heb. Ik werk nu doodeweeks 4 dagen, extra werken daar kan helaas niet.
Ik heb een vacature gezien van PostNL. op zaterdag. 4 uurtjes werken.
Op mijn leeftijd verdien ik daar bruto per maand €169,39 (bij PostNL dus, dit is NIET het salaris van mijn doordeweekse baan!

Ik heb het via de site minimumloon.nl berekend naar netto, maar volgens hun is het nettoloon hoger dan het brutoloon?? dat kan toch niet ??

(sorry als het hier niet goed staat, maar aangezien het hier ook over werk gaat..)

Autumnn

Re: nettoloon hoger dan bruto??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:44

Dat kan inderdaad niet.
Een website kan nooit precies uitrekenen wat je overhoudt want die weten niet hoeveel pensioen etc wordt afgedragen. Ik reken het wel eens voor de grap uit (terwijl ik mijn netto salaris weet) maar er is nog geen website geweest die er ook maar een beetje bij in de buurt kwam.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:45

Ik zou even navragen bij PostNL wat je netto loon is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:48

Heb je niet netto naar bruto aangevinkt, ipv andersom?

Edit: heb de site erbij gepakt. Dat lijkt inderdaad een systeemfoutje. Hierbij wordt de loonheffig erbij opgeteld, helaas werkt het niet zo in NL :=
Die van berekenhet.nl is trouwens wel erg accuraat, zit er altijd maar een paar euro naast :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:53

Dat lijkt me inderdaad sterk... Houd je er ook rekening mee dat je geen heffingskorting mag toepassen op een tweede baantje? Je houdt dus netto wat minder over dan wanneer dat je enige baan zou zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:54

Meer overhouden lijkt me sterk, maar als je totale bruto salaris nog geen 200 euro in de maand zou zijn, dan is bruto wel gelijk of zo goed als gelijk aan netto. Wat hier mis gaat is dat de online tool geen weet heeft van je andere baan en bijbehorende salaris. Je kan er vanuit gaat dat het percentage van de hoogste belastingschaal waarin je nu zit, ook van je bijbaansalaris afgaat. Eventueel net iets meer als je heffingskortingen omlaag gaan (ik weet niet uit m’n hoofd tussen welke bedragen dat is, 30-60k per jaar ofzo?). Dit zijn overigens dingen die PostNL niet kan weten dus zij houden een x percentage in en dat wordt het jaar erop verrekend als je belastingaangifte doet.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:58

Je nettoloon kan nooit hoger zijn dan je brutoloon.
Je kunt ook niet zomaar berekenen wat je netto overhoud aangezien elk bedrijf onder andere premie schalen valt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:49

Het zou kunnen dat je bij het 2e baantje geen heffingskorting mag toepassen, maar uiteindelijk bij de je inkomensbelasting aangifte wel weer wat terug krijgt omdat het totaal van de 2 baantjes alsnog onder een bepaald bedrag blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:10

Autumnn schreef:
Dat kan inderdaad niet.
Een website kan nooit precies uitrekenen wat je overhoudt want die weten niet hoeveel pensioen etc wordt afgedragen. Ik reken het wel eens voor de grap uit (terwijl ik mijn netto salaris weet) maar er is nog geen website geweest die er ook maar een beetje bij in de buurt kwam.

Ligt eraan hoor, mijn salaris klopt op de cent als ik het via Raet doe, maar hier staat gewoon mijn CAO (en vele andere) in. Dus ze hebben de juiste pensioengegevens enz ook :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:35

Relaxed schreef:
Autumnn schreef:
Dat kan inderdaad niet.

Ligt eraan hoor, mijn salaris klopt op de cent als ik het via Raet doe, maar hier staat gewoon mijn CAO (en vele andere) in. Dus ze hebben de juiste pensioengegevens enz ook :j

Klopt! Alleen wel de juiste branche kiezen.