grafische opleiding/cursus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

grafische opleiding/cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:27

Voor mijn werk werk ik regelmatig met Photoshop, Indesign en Illustrator. Om het niveau: ik doe maar wat te ontstijgen zou ik mij er graag wat meer in willen bekwamen. als je zoekt op Google op opleidingen of cursussen dan is de lijst zoekresultaten enorm lang.

Welke opleiding in die richting is echt goed en wordt als je bijvoorbeeld een andere baak zoekt ook als goed erkend? Ik heb bijvoorbeeld deze gezien: https://grafischecursussen.nl/. De jaarcursus klint ok. Maarja, voor bijna 2.000 euro is er wellicht wel heel wat beters te vinden. Wie helpt mij verder?

Anoniem

Re: grafische opleiding/cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:37

YouTube :D

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 13:54

bobje26 schreef:

Tja, dat is lastig aantoonbaar op je cv.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:55

Misschien om te beginnen een MOOC volgen? Dit zijn vaak gratis of goedkope online cursussen, waarbij je filmpjes kijkt en aan de hand daarvan opdrachten maakt. Afhankelijk van de MOOC worden je opdrachten beoordeeld door medestudenten of door de docent. Bij sommige MOOC's krijg je een officieel certificaat, bij sommige niet.
Het lijkt me voor jou een prettige manier om uit het 'ik doe maar wat' door te stromen naar alle basisdingen echt goed weten.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:19

mirriezz schreef:
Misschien om te beginnen een MOOC volgen? Dit zijn vaak gratis of goedkope online cursussen, waarbij je filmpjes kijkt en aan de hand daarvan opdrachten maakt. Afhankelijk van de MOOC worden je opdrachten beoordeeld door medestudenten of door de docent. Bij sommige MOOC's krijg je een officieel certificaat, bij sommige niet.
Het lijkt me voor jou een prettige manier om uit het 'ik doe maar wat' door te stromen naar alle basisdingen echt goed weten.

Thanks, ik zal eens zoeken, dat ken ik namelijk niet. Ik wil best geld betalen aan een opleiding (mits in de avond te volgen) als ik er daarna ook daadwerkelijk aan heb. Het gaat dus echt om de kwaliteit van de diverse aangeboden opleidingen. Overigens is mijn "ik doe maar wat" wel wat verder dan de basis. Het opmaken van een folder (en nu voor de derde keer een boek van meer dan 250 pagina's inclusief bewerkte illustraties), het ontwerpen van eenvoudig drukwerk is ook niet vreemd voor mij.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:31

Ook Loi,NHa etc. bieden wel eens cursussen aan in die programma's. Wie weet zit daar iets tussen. Ik heb ook ooit cursussen gevonden bij een opleidingscentrum in Amsterdam mk24 heette dat dacht ik.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:32

Marg schreef:
bobje26 schreef:

Tja, dat is lastig aantoonbaar op je cv.

Ik heb op mijn cv staan goede beheersing van... Photoshop, Indesign, Illustrator enz.
Naar certificaten en diploma's wordt toch nooit gevraagd. Dit soort programma's leer je het beste door er veel mee te werken.
Mijn ervaring is ook dat als je ergens solliciteert je een portfolio moet laten zien waaruit blijkt dat je de programma's onder de knie hebt. En vaak moet je ook een dagdeel meedraaien en een opdracht doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:34

Ik werk al flink wat jaar in het grafische vak en opleidingen / certificaten zijn veel minder belangrijk dan 'wat je kan / je skills'. :) een sterk portfolio, dat staat goed op je CV.

Anders: https://www.lynda.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:35

Ik denk dat je beter heel goed kunt zijn in X dan een mooi diploma hebben over X en verder geen kennis. :)

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 16:19

Ok.
Dacht dat er wel degelijk naar gevraagd werd. Weer wat geleerd. Thanks.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:29

Ik ben bijna klaar met een opleiding grafische vormgeving aan House of media in Groningen.
Deze instelling heeft ook een serie video cursussen op de website http://www.house-of-training.nl
De filmpjes zijn erg professioneel en duidelijk en de abonnementskosten zijn laag.
Je moet wel zelf de programma's aanschaffen en je moet ook jezelf motiveren om er mee bezig te zijn.
Echt een dike aanrader!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 08:12

Laurora schreef:
Ik ben bijna klaar met een opleiding grafische vormgeving aan House of media in Groningen.
Deze instelling heeft ook een serie video cursussen op de website http://www.house-of-training.nl
De filmpjes zijn erg professioneel en duidelijk en de abonnementskosten zijn laag.
Je moet wel zelf de programma's aanschaffen en je moet ook jezelf motiveren om er mee bezig te zijn.
Echt een dike aanrader!

Thanks, ik ga even kijken. Ik ben in het bezit van het gehele Adobe pakket hier op mijn werk. Dus dat is verder geen probleem.