Beste MBO-scholen Harderwijk/Zwolle? (+meningen Landstede?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Beste MBO-scholen Harderwijk/Zwolle? (+meningen Landstede?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 10:13

Hooihooi,

Ik ben opzoek naar een MBO-school (voor niveau 4) rondom Harderwijk/Zwolle. Ik zat te denken aan Landstede Harderwijk omdat ik daar dichtbij woon, maar hoor er gemixte meningen erover. Open dagen ga ik sowieso heen, maar ik dacht een topic erover openen kan geen kwaad. :) Ik wil iets doen rondom communicatie/marketing/journalistiek.

Weten jullie een leuk/goed MBO of hebben jullie een mening over Landstede Harderwijk?

PB staat uiteraard ook open voor meningen.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 04-02-19 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Domiinique

Re: Beste MBO-scholen omgeving Harderwijk/Zwolle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:16

Voor zover ik weet is Windesheim alleen Hbo dus dan moet je of eerst je Mbo niveau 4 diploma halen of je Havo diploma

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 10:25

@domiinique: Ik dacht dat ik op de site zag staan dat ze ook Mbo niveau 4 deden, maar ik kan dit fout hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:28

Dat heb je inderdaad fout, Windesheim is een hogeschool. Staat ook nogal groot op de home pagina.

Ik vond Deltion in Zwolle wel een prettige school.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 10:36

@paralian: Okee helaas. Ik zag als je klikte op het kopje ‘studeren’ en dan ‘vooropleiding’ tussen die keuzes ‘Mbo niveau 4’ staan, dit heeft me dan waarschijnlijk in de war gebracht. Heb het ook even verwijderd uit de openingspost. Ik zal even kijken op de site van Deltion.

Anoniem

Re: Beste MBO-scholen Harderwijk/Zwolle? (+meningen Landstede?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:00

Daar bedoelen ze mee dat je minimaal havo/vwo/mbo 4 afgerond moet hebben om toegelaten te worden :).

Deltion lijkt overigens heel groot, maar je zit met je eigen studie in een deel van het gebouw. Ik heb het als een hele fijne en persoonlijke school ervaren (mediavormgeving).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:15

Ik start morgen op het Deltion.

Kom van een andere roc af, waar ze afspraken en dergelijke niet nakwamen.

Had voor de zomervakantie enkele weken school gemist, door privé omstandigheden. Was allemaal geen probleem. Zou in september in eerste jaar starten en kreeg dan half jaar de tijd om het in te halen.
En dan zou ik in februari in leerjaar 2 kunnen starten.

Dus ik begon in september vol goede moed. En krijg je te horen dat ze het nooit hebben gezegd en dat ik het hele jaar moest overdoen.

En zo waren er dus meer dingen.

2 weken terug contact gezocht met Deltion.

Afgelopen donderdag intake gehad en mag nu starten in het 2e jaar met daarnaast apart inhaalprogramma omdat ik nog wel aantal dingen moet inhalen.

In het ergste geval krijg ik aantal weken verlenging met stage.

En het is ook nog eens combi traject dus heb straks 2 diploma's ipv 1 :D

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 12:34

@paralian: Ahh okeey, verkeerd begrepen dan haha, helaas! Dankjewel voor je mening!
@love_western: Wat fijn en veel succes! Deltion komt in dit topic in ieder geval erg goed over, dus deze ga ik zeker in mijn achterhoofd houden. Dankjewel!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:39

Mijn zonen zaten op het Deltion. Met name bij de oudste, ging er daar veel mis. Denk aan: een half jaar geen Nederlands, een jaar geen Duits, een Cambridge-certificaat dat niet werd overhandigd. (uiteindelijk na heel lang aandringen kwam het boven water) en nog zo wat dingen.

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:59

Ik zit zelf nu 1,5 jaar op het deltion. het is wat rommelig maar ik vind het persoonlijk wel een fijne school. hiervoor zat ik op het landstede zwolle maar daar ben ik naar een jaar gestopt omdat ik het geen fijne school vond en heel erg chaotisch

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 13:28

@lisa_floorxx; Zou je misschien kunnen uitleggen waarom je Landstede geen fijne school vond naast dat het erg chaotisch is (kan ook in PB)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:29

Mijn zusje zit al wat langer op Deltion en zij ervaart helemaal geen problemen.

Zal het niet per opleiding verschillen? Wij doen allebei een zorg opleiding.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:32

hoi! ik zit op landstede in zwolle. je mag mij pb'en als je vragen hebt! welke opleiding wil je gaan doen?

edit: ik ben niet altijd even tevreden over landstede. maar ik zou het ook geen slechte school willen noemen.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 12:58

love_western; Ik denk dat het inderdaad ook zeker per opleiding verschilt, ik heb in de openingspost ook gezet welke kant ik op wil. :) Weet het alleen nog niet heel zeker, dus vandaar
@its_daantje; Haai! Ik heb je even een pbtje gedaan. :) Ik wil wss de opleiding Marketing en communicatie gaan doen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:33

Het Deltion vond ik persoonlijk geen aanrader. Nu zijn de meeste MBO scholen in de regio een grote ongeorganiseerde bende, maar voor mij was het Deltion wel echt een uitspringer op dat gebied :+ Landstede hoor ik heel vele verschillende dingen over, echter waren de verhalen in mijn studierichting destijds (Fotografie) niet zo best dat ik uiteindelijk voor het Deltion gegaan ben. Het verschilt best wel erg per opleiding/vakgebied, dus je kan het net treffen uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:25

Je zou eens naar het Cibap kunnen kijken, een creatieve vakschool(MBO) in Zwolle. Toen ik er mijn opleiding volgde, al wel weer heel lang geleden inmiddels, zaten ze net in een overgangsfase naar nieuw type onderwijs waardoor ik de opleiding niet op alle aspecten heel goed ervaren heb. Maar, ze hebben in de tussentijd aan de weg getimmerd geloof ik en de school staat ook erg goed aangeschreven! Ik heb er een goede tijd gehad over het algemeen en zou het zeker wel aanraden. Ook in vergelijking met andere MBO scholen is het Cibap mijn inziens zeker iets om te overwegen!

Deze opleiding klinkt wel alsof het in je interessegebied zou kunnen liggen: https://www.cibap.nl/vakschool/opleidin ... developer/