Via een uitzendbureau werk ik nu als fysio sinds begin dit jaar in een particuliere praktijk. Redelijk aardig mensen leken het me. Het is een baantje voor circa 5 uur. Nu vroeg de eigenaresse of ik het erg vond als deze 5 uur ook wat meer of minder zou kunnen zijn gezien de wachtlijst en ze moeilijk wisten hoe het over enige tijd zou zijn. Ik zei dat niet erg te vinden.
Nu werk ik via een uitzendbureau en daar vul ik mijn uren in. De regel is dat je met een 0 uren contract je minstens voor 3 uur uitbetaald moet krijgen per oproep. Tenzij dit anders is afgesproken in het kennismakingsgeprek. Tevens is de regel dat als patiënten de laatste dag afzeggen je dit gewoon mag doorberekenen. Nu kreeg ik een vervelende email van de eigenaresse, dat ze verbaasd is dat ik 3 uur heb geschreven terwijl ik maar 4 patiënten had behandeld die dag. De toon waarop ze dit schrijft is zeer denigrerend naar mij, ik voel me er echt niet prettig bij. Daarnaast wil ze me ook niet voor 3 uur betalen omdat ik immers volgens haar heb ingestemd met het goed te vinden minder uren te werken als de wachtlijst zou slinken. Nu vind ik minder werken dan 5 uur en daarop ja zeggen wat anders dan akkoord gaan met de regel die ook wettelijk zo is dat je recht hebt op 3 uur uitbetaling per oproep. Dit had ik haar ook geschreven maar daar ging ze niet op in.
Ik voel me er erg naar over. De manier waarop ze mij nu in de email te woord staat is zeer onvriendelijk en eerlijk gezegd heb ik zoiets bekijk het maar, ik doe het graag, het werk was leuk maar op zo'n manier hoeft het voor mij niet meer.
Daarnaast kreeg ik ook steeds allemaal nieuwe patiënten toegeschoven waarvan ze zei dat ik die eerst kon behandelen en het na de behandeling dan later wel in de computer kon zetten. Vervolgens werkte ik daardoor ook nog steeds minstens een uur extra aan administratietijd, tijd die ik niet mocht declareren, dus zat ik er bv 3 uur en pas een uur later ging ik weg omdat ik nog allerlei administratieve handelingen moest afmaken. Deze heb ik niet eens doorberekend. Maar nu krijg ik dus ook nog niet eens 3 uur betaald waar ik wel recht op zou hebben mijns inziens. Daarnaast heeft ze me ingewerkt en ook die dag heb ik niet uitbetaald gekregen.
Hoe kan ik dit nu beste gaan communiceren aan het uitzendbureau, of moet ik met de eigenaresse hieruit zien te komen
Wat ook niet echt leuk is dat men niet een keer zei blij met me te zijn, ze niet vroegen hoe het ging, eerder zeiden dat ik koffie en thee kan pakken maar op de dagen dat ik daar werkte dit er niet stond. Ze zeiden dat ik voor iedere patient een schone handdoek kon gebruiken en vervolgens bozig reageren dat ik beter voortaan maar 1 handdoek kon nemen en deze omdraaien zodat ze anders teveel was had..
Ik voel me er echt naar over want ik was net blij weer ergens mee te beginnen. Alleen ik ben ook heel gevoelig voor onvriendelijkheid en ineens zo een onplezierige toon in een email, denigrerend en bozig naar mij als dat ik een soort slaaf ben.. en dan heb ik nu echt zoiets zo hoeft het voor mij echt allemaal niet meer. Ik deed dit vooral voor het plezier maar met een onvriendelijke aanvallende sfeer vanuit hun kant voel ik mij er niet prettig meer bij voor deze mensen te werken. Kan ik bij het uitzendbureau aankaarten daar niet meer heen te willen of verpest ik dan mogelijke nieuwe functies voor dat uitzendbureau.. vind het moeilijk
Daarnaast heb ik nog de sleutels van het bedrijf. Eerlijk gezegd als ik nu een uur te weinig word uitbetaald heb ik ook zoiets dat de eigenaresse deze dan zelf bij mij mogen komen ophalen omdat ik anders ook nog weer eens extra reiskosten maak die ik bovendien ook niet vergoed krijg..Ik weet ook niet of ik dat mag doen. Zie er ook tegenop die sleutels dan te komen terugbrengen braaf terwijl ze me blijkbaar niet uit gaan betalen voor de keren dat ik er wel recht op had.
Mocht iemand advies of idee of mening hebben mbt dit verhaal, hartelijk bedankt alvast! Want ik kan er gewoon niet van slapen en het raakt me echt..