LOI cursus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

LOI cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:46

Hee!

Hebben er mensen ervaringen met LOI cursussen zoals https://www.loi.nl/n-55-engels-voor-meergevorderden?
Ik zit er over te denken dit als tussenjaar idee te doen, zodat het te combineren valt met werken (tussentijd kijken naar een voltijd mbo of hbo voor daarna), omdat het me wordt afgeraden van verschillende kanten ivm dat het erg lastig is weer te starten. Ik sta nu een 7,7 in 5 havo voor Engels en ik vraag me af of jullie deze cursus als pittig ervaren, of juist erg makkelijk.

Groetjes^^

Doubtless

Re: LOI cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:30

Ik raad het af, vanwege het thuis studeren. Het is weg lastig om de motivatie te vinden eraan te gaan zitten en de cursus binnen geplande tijd af te ronden.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:50

Ik doe bij de NCOI een opleiding naast het werk maar dan wel met 1x per maand een lesdag. Ik vind het persoonlijk wel fijn om die les dag te hebben. Je hebt dan ook wel echt iets om naartoe te leren en dus een stok achter de deur om wel thuis aan het leren te gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:14

Ik heb twee VWO vakken bijgespijkerd via het LOI. Het wss wel goed te doen maar je mket wel echg de discipline zelf opbrengen om alles ook effectief te gaan doen, dus daat moet je over nadenken. Maar omdat je net klaar bent met je eindexamen zit je nog wel een soort van in de lesmodus denk ik, dus dat zou wel moeten lukken :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 16:47

Bedankt voor jullie reacties!
@FennaK, weet je toevallig of dat bij alle cursussen etc mogelijk is daar?:)

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:03

Ik heb zelf ook een opleiding gedaan bij de LOI maar ik heb nog nooit zo'n slechte organisatie van alles mee gemaakt. Ik heb geen goed woord voor ze over.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:15

Ik heb ook geen goede ervaring. Deed een opleiding met boekhouden en toen stond er bij de antwoorden iets met 5+2=10
Toen was ik er klaar mee.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:18

Kairos schreef:

Nee geen idee

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:22

Ik heb me voor mijn werk ingeschreven voor de opleiding Bedrijfsadministratie. Kreeg vervolgens in de brievenbus de bevestiging dat ik ingeschreven was voor Bedrijfsprocessen. Dus ik bellen. Nou een half uur later (letterlijk) had ik eindelijk iemand aan de telefoon. Begint dus al lekker :') het ergste is het wachtmuziekje, dat zijn 3.5 liedjes die je ELKE KEER weer opnieuw hoort. Verschrikkelijk _O- overigens hebben ze de foutieve inschrijving wel netjes opgelost.

Ik begin pas 18 maart dus ben ontzettend benieuwd of alles goed gaat komen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:32

Fortitude schreef:
Ik heb me voor mijn werk ingeschreven voor de opleiding Bedrijfsadministratie. Kreeg vervolgens in de brievenbus de bevestiging dat ik ingeschreven was voor Bedrijfsprocessen. Dus ik bellen. Nou een half uur later (letterlijk) had ik eindelijk iemand aan de telefoon. Begint dus al lekker :') het ergste is het wachtmuziekje, dat zijn 3.5 liedjes die je ELKE KEER weer opnieuw hoort. Verschrikkelijk _O- overigens hebben ze de foutieve inschrijving wel netjes opgelost.

Ik begin pas 18 maart dus ben ontzettend benieuwd of alles goed gaat komen :+

Die opleiding had ik dus sterkte

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 20:50

Het klinkt dus vrij verschillend als ik het zo hoor := Zijn er ook nog mensen die hun ervaringen met andere instanties als NCOI enz. Willen delen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:05

Kairos schreef:
Het klinkt dus vrij verschillend als ik het zo hoor := Zijn er ook nog mensen die hun ervaringen met andere instanties als NCOI enz. Willen delen?

NCOI zit ik nu bij sinds maart. Heb eens in de twee weken een avond school of eens in de maand een dag. Bevalt me perfect. Heb tot nu toe alles gehaald. Goede docenten en het contact met NCOI zelf verloopt ook soepel. Maar daar betaal je dan ook voor in verhouding.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:15

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een thuisstudie tijdens een tussenjaar. In plaats daarvan zou ik kijken of je fulltime kan werken en daarna een taalcursus gaan doen in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb zelf Duits gestudeerd en je leert een taal pas echt als je een tijdje in het land bent en continu met de taal geconfronteerd wordt.
Onder andere EF biedt reizen aan naar het Verenigd Koninkrijk, maar er zijn veel meer te vinden.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:51

Ik heb taalcursus Spaans gedaan bij LOI, maar vrij snel afgehaakt. In het begin duidelijk, huiswerk goed te doen en snel feedback op je antwoorden. Totdat ik bij een huiswerk opdracht kwam, waarbij ik die stof helemaal niet had gehad. Nergens werd dat uitgelegd of kwam dat aan bod, waardoor ik zelf op internet heb moeten zoeken. Die opdracht koste behoorlijk veel punten als ik die niet zou maken en dat is zonde. Op dat moment ben ik gestopt. Ik wil graag een compleet aanbod en niet half half waardoor ik nog op internet moet zoeken voor uitleg. Daarnaast krijg je een map met ik weet niet hoeveel uitgeprint papier. Ik werk liever met een boek.
Het scheelt misschien wel dat jij er niet blanco in gaat.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:57

Kairos schreef:

Ja, dat is bij alle mogelijk! Je kan meestal kiezen voor een halve dag (1x per week een avond) of een hele dag (1x per 2 weken). Wel fijn om inderdaad die lesdag te hebben als stok achter de deur :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:01

Zelf ook geen goede ervaring met LOI en ook niet met NHA. Super slechte communicatie en je moet overal maar achteraan. Veel fouten in de lesboeken (voornamelijk taal-/schrijffouten). Erg storend, vond ik zelf. Mijn advies is om te gaan kijken voor een cursus in de buurt. Eventueel via een native? Worden er geen avondcursussen via scholen gegeven?

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:06

Hoi!
Vanaf september doe ik de opleiding HBO Rechten bij NCOI naast mijn werk.
Wel heb ik één keer in de 2 weken een lesdag (van 10 tot 4), dat is wel fijn. Je kan er overigens ook voor kiezen om alles thuis te doen of om 1x per week een avond naar school te gaan. Voor de rest doe je alles thuis met behulp van een online leeromgeving. Ik vind het fijn. Je zit met mensen die gemotiveerd zijn en we helpen elkaar. En ik kan goed de motivatie vinden om het thuis te doen (maar dat is persoonlijk)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:15

angelastolk schreef:
Hoi!
Wel heb ik één keer in de 2 weken een lesdag (van 10 tot 4), dat is wel fijn. Je kan er overigens ook voor kiezen om alles thuis te doen of om 1x per week een avond naar school te gaan. Voor de rest doe je alles thuis met behulp van een online leeromgeving. Ik vind het fijn. Je zit met mensen die gemotiveerd zijn en we helpen elkaar. En ik kan goed de motivatie vinden om het thuis te doen (maar dat is persoonlijk)

Ik doe een module van de HBO Rechten bij het NCOI! Vind het knap dat je volledige bachelor gaat doen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:40

Ik doe een MBO thuisstudie bij LOI die ik nu bijna heb afgerond. Ben eigenlijk wel heel tevreden, wordt ook altijd netjes en goed geholpen.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:54

FennaK schreef:
angelastolk schreef:
Hoi!

Ik doe een module van de HBO Rechten bij het NCOI! Vind het knap dat je volledige bachelor gaat doen!

Wat toevallig! Ja ik heb er ook heeeel lang over getwijfeld hoor. Maar mooie aanbieding van m'n werk en later heb ik er helemaal geen zin meer in, dus nu was wel het moment om door te zetten.
Succes met je module!