Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:In kleding kunnen schadelijke stoffen zitten omdat ze in China minder en anders controleren dan wij. Verder is die kleding vast niet door vrolijke Chinezen gemaakt.
Als een kledingstuk zo goedkoop is heeft iemand anders er de prijs voor betaald.
Noppes schreef:lieveli schreef:In kleding kunnen schadelijke stoffen zitten omdat ze in China minder en anders controleren dan wij. Verder is die kleding vast niet door vrolijke Chinezen gemaakt.
Als een kledingstuk zo goedkoop is heeft iemand anders er de prijs voor betaald.
Mijn vermoeden ook! Maar tot in hoeverre mag je er dan op vertrouwen dat de wat kleinere Nederlandse webshops wel een betrouwbaar/verantwoord inkoopadres hebben? Het valt mij dus op dat ik bij diverse webshops producten voorbij zien komen die precies zo bij Ali te vinden zijn.
Rena100 schreef:Maar de kleding bij de Zara, H&M, of de echt dure merken zoals Chanel enz. worden ook allemaal in dat soort landen geproduceerd. De echt dure high end merken willen daar niet eens iets over uitspreken waar en hoe zij hun kleding laten maken. De goedkopere ketens, zoals Primark en H&M willen nog een soort van transparant daarover doen. Het blijft gewoon lastig, want ook als iets heel duur is, wil dat niet zeggen dat het eerlijk of onder goede omstandigheden gemaakt is.
Rena100 schreef:Maar de kleding bij de Zara, H&M, of de echt dure merken zoals Chanel enz. worden ook allemaal in dat soort landen geproduceerd. De echt dure high end merken willen daar niet eens iets over uitspreken waar en hoe zij hun kleding laten maken. De goedkopere ketens, zoals Primark en H&M willen nog een soort van transparant daarover doen. Het blijft gewoon lastig, want ook als iets heel duur is, wil dat niet zeggen dat het eerlijk of onder goede omstandigheden gemaakt is.
lieveli schreef:Nou ik ken de ontwerpers van de merken die ik draag, dus dat zit prima.
Rena100 schreef:Er is al een topic over Alieexpress, misschien vind je daar ook wat informatie?
[LN] Aliexpress, blijdschappen en ergernissen
lieveli schreef:Rena100 schreef:Maar de kleding bij de Zara, H&M, of de echt dure merken zoals Chanel enz. worden ook allemaal in dat soort landen geproduceerd. De echt dure high end merken willen daar niet eens iets over uitspreken waar en hoe zij hun kleding laten maken. De goedkopere ketens, zoals Primark en H&M willen nog een soort van transparant daarover doen. Het blijft gewoon lastig, want ook als iets heel duur is, wil dat niet zeggen dat het eerlijk of onder goede omstandigheden gemaakt is.
Kleding die ik koop is vaak geproduceerd in Europa. Maar dan ben je iets meer kwijt dan 2 tientjes.