Jurist gezocht: opzeggen vereniging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Jurist gezocht: opzeggen vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 00:13

Is er een jurist die mij kan helpen?

Het gaat om de ontbinding van het lidmaatschap van een vereniging. Zij hebben op t inschrijfformulier opgenomen dat het seizoen van 1 sept tot 31 aug loopt en doorbetaald moet worden wanneer tussentijds wordt opgezegd.
De vereniging houdt zich echter niet aan afspraken op gebied van niveau en veiligheid en daarom zien wij het contract (Is een inschrijfformulier dat?) Graag ontbonden met kwijtschelding van de komende maanden.

Wie kan advies geven?

benangelique

Re: Jurist gezocht: opzeggen vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 00:23

Bij ondertekening heb ik overigens getekend voor automatische incasso, niet voor de kleine letters onderaan t inschrijfformulier. Maakt dit nog verschil?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:37

benangelique schreef:
Het gaat om de ontbinding van het lidmaatschap van een vereniging. Zij hebben op t inschrijfformulier opgenomen dat het seizoen van 1 sept tot 31 aug loopt en doorbetaald moet worden wanneer tussentijds wordt opgezegd.
De vereniging houdt zich echter niet aan afspraken op gebied van niveau en veiligheid en daarom zien wij het contract (Is een inschrijfformulier dat?) Graag ontbonden met kwijtschelding van de komende maanden.

Wie kan advies geven?

Staan die afspraken op papier en zijn ze geconcretiseerd? Zoja dan denk ik dat je ze eerst in gebreke moet stellen en ze een redelijke termijn moet geven om te voldoen, pas dan kun je verdere stappen nemen volgens mij.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 07:20

Ik kan het huishoudelijk reglement nergens vinden

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:29

Wat zegt de vereniging zelf? Heb je het al besproken dat je op wil zeggen ivm niet nagekomen afspraken?
Wel antwoord op schrift vragen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 07:35

Heb ik gevraagd maar er wordt niet gereageerd door het bestuur. Niet telefonisch een niet per mail.