Slotje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 23:15

Toch maar offline sorry
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-01-19 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Even mijn verhaal kwijt over de (pech) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:18

Heb je van tevoren niet proefgereden en de hele auto na gelopen? Die antenne, de banden en die sleutel had je van tevoren toch al kunnen opmerken en bespreken?

snorkel1986

Re: Even mijn verhaal kwijt over de (pech) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:25

Waar kom je vandaan klinkt iets bekend voor onze auto O:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:30

moonsparkle schreef:
Vorig jaar eind van het jaar heb ik een tweedehands auto gekocht bij een merkdealer, mijn vorige auto had ik ingeruild. Ik vond bij de showroom de antenne al gek maar de verkoper zei dat het kwam omdat er een extra versterker tussen zat. Na het wegrijden piepte de banden maar hij zei dat het nieuwigheid kon zijn. Bij thuiskomst bleek dat de reserve sleutel niet in het slot kon.

Ik belde en met de garantie kon ik ook wel bij de dealer in de buurt terecht want ik had de auto op een uur rijden gekocht. Ik belde dat er een nieuwe reserve sleutel gemaakt moest worden en dat ging gebeuren, twee weken later had ik nog niks gehoord en belde ik hun weer op, de sleutel was nog niet besteld. Uiteindelijk was de sleutel binnen een vertelde ik dat de banden nog steeds piepten, ik kon wel langskomen en er op wachten. Uiteindelijk heb ik daar zo'n 3 uur gewacht en werd me verteld dat hun niks konden doen aan de remmen omdat ik de auto bij de andere dealer had gekocht dus moest ik daar naartoe terug.

A fijn ik een uur rijden naar die andere garage en daar aangekomen vroeg ik voor de zekerheid nog aan de monteur over de antenne, hij snapte er niks van want dat hoorde helemaal niet zo dus zouden ze ook een nieuwe bestellen. Ik kreeg een leenauto mee en zou de auto eind van de dag weer halen. Dus ik kom daar eind van de dag weer terug (gaat om 17.00 dicht dus moest ook eerder weg van het werk) waren ze vergeten te bellen dat de antenne er nog niet was, dus ik kon de volgende dag weer terugkomen. Nou goed geregeld antenne zat er op, maar de remmen piepte nog altijd. Ik weer gebeld en ze hadden geregeld dat ik dan wel naar de dealer in de buurt kon. Ik weer een afspraak gemaakt, kom ik daar stond de afspraak er niet goed in, nou toen kon ik mn emotie niet meer inhouden :o ik kreeg een gesprek met de leidinggevende daar en ze gingen nu dan wel de remschijven vervangen en het probleem was eindelijk opgelost en ik kreeg nog een tegoed bon voor een hotel.

Nu is net einde van het jaar de garantie verlopen en viel het me op dat ik de motorolie steeds vaker moest aanvullen, en na een tijd ging op mn dashboard het lampje branden van de motor. De anwb zei dat ik er nog wel mee kon rijden dus ik kon wel naar een garage. Nu ik geen garantie meer had en de service niet echt top was had ik ergens anders een afspraak gemaakt, omdat het probleem niet uit te lezen was besloot de monteur met iemand van het automerk te bellen en daar kwam uit dat auto's met deze motoren terug geroepen waren. Alleen omdat de auto voor ik deze kocht niet bij de merkdealer werd onderhouden zeiden ze tegen de monteur dat ik niks meer kan met dat ze werden teruggeroepen. Als ik de motor moet laten vervangen kost het mezelf ongeveer de helft van wat ik betaalt heb voor de hele auto. Ik heb toch maar weer gebeld naar de dealer waar ik deze heb gekocht en nu moeten ze m eerst daar weer uitlezen maar er is dus een grote kans dat ik het uit eigen zak moet betalen. De auto heeft ook nog geen 80.000 op de teller staan. Als ik dit allemaal geweten had had ik de auto natuurlijk nooit gekocht, het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok maar ik had bij een merkdealer wel gehoopt op enige veiligheid.

Sorry voor het lange verhaal maar ik baal er echt zo ontzettend van en ik had echt het gevoel dat ik het even ergens kwijt moest. Ik spaar altijd gelijk weer als ik een auto koop maar ik hoopte toch wel zo'n 5 jaar met niet al te grote kosten door te komen.

Heb je de auto niet laten keuren en proef gereden?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:54

Bij het proefrijden viel jou niks bijzonders op? Tot hoelang is de APK-keuring geldig?

belle_boef

Re: Slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:59

Als ik het goed begrijp je de auto inmiddels een jaar?
Blijkbaar zit er op de auto een terugroepacties maar zegt de garage dat dat voor jou niet van toepassing is omdat je auto biet dealeronderhouden is?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:00

Citaat:
Vorig jaar eind van het jaar heb ik een tweedehands auto gekocht bij een merkdealer, mijn vorige auto had ik ingeruild. Ik vond bij de showroom de antenne al gek maar de verkoper zei dat het kwam omdat er een extra versterker tussen zat. Na het wegrijden piepte de banden maar hij zei dat het nieuwigheid kon zijn. Bij thuiskomst bleek dat de reserve sleutel niet in het slot kon.

Dat met de antenne en sleutel is netjes opgelost lees ik, ook met de banden/remmen hebben ze het netjes en kosteloos opgelost. Dat je een uur moest rijden naar die dealer is in principe je eigen keuze geweest, je hebt hem immers daar gekocht. Fijn dat bepaalde dingen ook bij de garage bij jou in de buurt kon.

Citaat:
Nu is net einde van het jaar de garantie verlopen en viel het me op dat ik de motorolie steeds vaker moest aanvullen, en na een tijd ging op mn dashboard het lampje branden van de motor. De anwb zei dat ik er nog wel mee kon rijden dus ik kon wel naar een garage. Nu ik geen garantie meer had en de service niet echt top was had ik ergens anders een afspraak gemaakt, omdat het probleem niet uit te lezen was besloot de monteur met iemand van het automerk te bellen en daar kwam uit dat auto's met deze motoren terug geroepen waren. Alleen omdat de auto voor ik deze kocht niet bij de merkdealer werd onderhouden zeiden ze tegen de monteur dat ik niks meer kan met dat ze werden teruggeroepen. Als ik de motor moet laten vervangen kost het mezelf ongeveer de helft van wat ik betaalt heb voor de hele auto. Ik heb toch maar weer gebeld naar de dealer waar ik deze heb gekocht en nu moeten ze m eerst daar weer uitlezen maar er is dus een grote kans dat ik het uit eigen zak moet betalen. De auto heeft ook nog geen 80.000 op de teller staan. Als ik dit allemaal geweten had had ik de auto natuurlijk nooit gekocht, het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok maar ik had bij een merkdealer wel gehoopt op enige veiligheid.

Dat zou ik zelf even uitzoeken in plaats van enkel op het woord van die garage af te gaan. Neem contact op met het hoofdkantoor van dit merk, zoek informatie op over de terugroepactie en ga eventueel langs het juridisch loket. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je in gesprek met de dealer, veel succes!

Dani

Re: Slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:09

Omdat de OP is leeggehaald zet ik dit topic voor nu op slot.