Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

liepen wij ook tegenaan, daarom maar in een keer afgelost. Pluttersput schreef:Ik had een studieschuld van 14000 euro, en betaalde 48 euro per maand af, zonder inkomen.
En inderdaad, toen ik kon heb ik hem in 1 klap afgelost, meer is nooit een probleem
Iloveiswan, houd er rekening mee dat je met een studieschuld minder kan lenen, en dat dat best een flink aantal minder isliepen wij ook tegenaan, daarom maar in een keer afgelost.
Heb behoorlijk veel gespaard en kan aflossen nu. Maar dat doe ik express niet want dan moeten we hier nog paar jaar wonen. En dus bijna elke nacht niet slapen door overlast enzovoort. Liever eigen huis dan studieschuld aflossen
Iloveiswan schreef:Omdat ik 0 uren contract heb nemen we mijn salaris niet mee en dus ook niet de studieschuldHeb behoorlijk veel gespaard en kan aflossen nu. Maar dat doe ik express niet want dan moeten we hier nog paar jaar wonen. En dus bijna elke nacht niet slapen door overlast enzovoort. Liever eigen huis dan studieschuld aflossen
Pluttersput schreef:Iloveiswan schreef:Omdat ik 0 uren contract heb nemen we mijn salaris niet mee en dus ook niet de studieschuldHeb behoorlijk veel gespaard en kan aflossen nu. Maar dat doe ik express niet want dan moeten we hier nog paar jaar wonen. En dus bijna elke nacht niet slapen door overlast enzovoort. Liever eigen huis dan studieschuld aflossen
Ah top!
Maar toch bedankt voor het melden
Iloveiswan schreef:Hier een studieschuld van 7000 maar wel van hbo. Daarna nog een mbo opleiding gedaan en dat is vrijgescholden.
Betaal op dit moment nog niks omdat salaris niet hoog genoeg is. Gaan eerst een huis kopen en daarna sparen voor aflossen studieschuld en rijbewijs:p
Maar dan zijn we wel toeslagpartner dus zal vanaf volgend jaar wel moeten gaan aflossen
Myrthe3 schreef:Ik heb even de rekenhulp gebruikt (dankjewel daarvoor!). Maar dan zegt ie dat ik niks hoef af te lossen omdat mijn inkomen te laag is. Ik heb een studieschuld van 18000.
Als je dus je hele leven een laag inkomen houdt, hoef je dus sowieso nooit terug te betalen??
watchthesky schreef:Ik heb een schuld van 15k. Ze smeren dat bedrag uit over 15 of in de nieuwe regeling 35 (?) jaar. Het is echt niet de moeite wat je aflost per maand... Zou op 1000 per jaar komen, verdeeld over 12 maanden per jaar is 90 euro per maand of zo?
Als je inkomen echt heel laag is kun je een tijdelijke aflossingsstop aanvragen. De 15 jaar wordt er niet korter mee, die begint alleen later/staat even op pauze.
bigone schreef:Myrthe3 schreef:Ik heb even de rekenhulp gebruikt (dankjewel daarvoor!). Maar dan zegt ie dat ik niks hoef af te lossen omdat mijn inkomen te laag is. Ik heb een studieschuld van 18000.
Als je dus je hele leven een laag inkomen houdt, hoef je dus sowieso nooit terug te betalen??
Maar dan ziet je ook al verder in je studie neem ik aan, waarom maak je hem dan niet af.