Fotoboek maken. Waar? Hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Fotoboek maken. Waar? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 10:22

Hoi!
Ik zou graag een fotoboek willen maken. Nu zie ik net een mooie aanbieding voorbij komen van Albelli. Wat is jullie ervaring met fotoboeken? Welke kunnen jullie aanraden?

Ik vind het zonde dat er niks gebeurd met de foto's...

Wel handig om te weten. Ik heb geen computer. Wel een laptop maar de hond heeft de oplader opgegeten :+ Ik zou het dus met een telefoon moeten doen

Cioccolato

Re: Fotoboek maken. Waar? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:42

Met een telefoon lijkt het me overal lastig om eerlijk te zijn. Dan zou ik ergens heen gaan waar je een pc kan huren, of bij mensen die je kent iets lenen. Foto's op USB en door.

Ik heb meerdere fotoboeken van albelli. Maak ze jaarlijks van m'n eventing seizoen en heb ook van vakantie. Heb het programma op mijn laptop gedownload. Ik vind het ideaal en super fijn werken :j
Ik heb ze dan ook op chronologische volgorde, verschillende indelingen per pagina.
Er staat ook erg veel standaard in, dus je kan kiezen voor standaard opmaken of de standaard opmaken aanpassen naar eigen wens.
Ik zou het iedereen aanraden :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:45

Lekker een nieuwe oplader voor je laptop kopen in elk geval.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 10:48

GDG schreef:
Lekker een nieuwe oplader voor je laptop kopen in elk geval.

Net gedaan en verder bedankt voor de tips mbt fotoboeken

Dankjewel cioccolato! Ik zal eens kijken op de site

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:51

Ik heb er tot nu toe twee bij Albelli laten maken en ben heel tevreden :j Heb wel telkens pagina's bij moeten kopen, want het normale aantal pagina's vind ik net te weinig.
Denk dat je inderdaad je computer wel nodig zult hebben, ik weet niet of je je fotoboek ook via een app kunt samenstellen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 10:59

Ik was even aan het rondkijken en ik zag dit. Ik download de app en ga even kijken of het lukt. Zo niet dan wacht ik op mijn oplader
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:14

Vab de week nog een binnen gekomen van Albelli. Ik bestel daar altijd! Prachtig resultaat! Heel erg tevreden over altijd.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: via telefoon gemaakt (altijd)
Je selecteert de fotos die je wilt gebruiken en kunt dan de knop gebruiken dat albelli zelf een voorbeeld/indeling maakt. Eigenlijk wijzig ik hier zelden wat aan, staan altijd direct goed bij mij. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:17

Ik ben ook heel tevreden over albelli! Ik laat daar ook altijd mijn fotoboeken maken. Alleen doe ik het wel via de laptop. Is het geen idee om gewoon een nieuwe lader voor je laptop te bestellen?
Ik sla de fotoboeken meestal op en bestel ze als er een leuke actie is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 11:46

Giolli schreef:
Vab de week nog een binnen gekomen van Albelli. Ik bestel daar altijd! Prachtig resultaat! Heel erg tevreden over altijd.

[ [url=m/wbcU7c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7p5Gyx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: via telefoon gemaakt (altijd)
Je selecteert de fotos die je wilt gebruiken en kunt dan de knop gebruiken dat albelli zelf een voorbeeld/indeling maakt. Eigenlijk wijzig ik hier zelden wat aan, staan altijd direct goed bij mij. :D

Wauw wat prachtig!! Ik heb zojuist via de app een kalender besteld met eigen foto's. Mocht die goed bevallen bestel ik er ook een fotoboek. Kan je ook iets bij de foto's zetten? Hoeveel foto's kan er in een boek?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:11

Ja, je kunt er tekst bij plaatsen. Door de foto heen of in een lege rand er onder!
Je hebt verschillende formaten en de hoeveelheid fotos hangt af van het formaat natuurlijk. Ik heb elke pagina vullend met 1 foto en 70 blz. Ik heb 69€ betaald.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:38

Oma hier. Ik laat foto's afdrukken en plak ze dan in.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:44

Geen ervaring met fotoboeken , maar zag bij het kruitvat dat ze daar nu in de aanbieding zijn tot 10-2

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:55

lieveli schreef:

En doe je dat voor, na of tijdens het breien? :*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 13:04

lieveli schreef:

Uit ervaring weet ik dat de fotos er na een paar jaar uitvallen en je ze kwijt raakt :=

Bedankt allemaal voor de tips

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:05

Ik ben groot fan van Saal digitaal, hele mooie kwaliteit boeken en foto's!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:28

Ik heb drie fotoboeken van albelli, helemaal blij mee.
Toch heb ik alle foto's van mijn studie in en reis door indonesië laten afdrukken en ga ik met de hand dat fotoboek maken. Ik heb van alle tempels en vliegtickets kaartjes bewaard. Dat doet mij toch meer dan alleen de foto's.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:32

Ik heb via my social book een boek laten maken van al mijn Facebook foto's. Erg mooi geworden en blij mee.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:24

Via Groupon hebben ze nu een actie voor 6 euro. Komen nog wel verzendkosten bij. Kwaliteit vond ik goed! :) Duurt alleen wat langer bij Albelli, die overigens ook prima producten levert :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:14

lieveli schreef:

Haha, hier nog een oma :D

Mocht je ING rentepunten hebben en bij Albelli gaan bestellen; ze hebben daar volgens mij ook n kortings code voor foto boeken :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:18

Kabayo schreef:
lieveli schreef:

Uit ervaring weet ik dat de fotos er na een paar jaar uitvallen en je ze kwijt raakt :=

Bedankt allemaal voor de tips

Ik heb de albums van mijn grootouders zelfs nog :=

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:37

Een beetje die-hard fotoboeker maakt ook die schuine inkepingkjes in de pagina's i.p.v. die uitdrogende nutteloze plakvierkantjes, toch.. Of ben ik nu té ouderwets? :+

Maare, Albelli is wel een hele goeie :j Kwaliteit is (n.m.m.) veel beter dan die van bijv de Hema of Kruidvat, niet alleen de kwaliteit van de afdrukken maar zeker ook hoe het boek gebonden/geplakt is (die van de Hema vielen altijd nogal gauw uit elkaar)
Ik heb nu zo'n kortingsbon via groupon gekocht voor printerpix, maar die website vindt ik echt een crime om mee te werken dus of ik dat boekje nog af krijg voor de bon verloopt, is nog maar de vraag... -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:23

Hier altijd Kruidvat fotoboeken, ooit mee begonnen en vanwege het afwijkende formaat daar altijd bij gebleven om de boeken gelijk te houden. Wel altijd op het duurdere fotopapier, echt van die dikke bladzijdes. Kaartjes en dergelijke scannen we in en zetten we er ook tussen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:55

Ik maak mijn albums altijd bij Saal Digitaal! :D Hele mooie boeken, veel keuze wbt soort papier, kaft, aantal blz, formaat etc. En goede prijzen.