Electrische deken struggles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Electrische deken struggles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 19:46

Ik heb vandaag een nieuwe electrische deken gekocht! Super fijn lijkt me het.

Maar nu komen de grote struggles. Hoe maak je die dingen vast aan een matras? Onderkant lukt, want daar Kun je ze wel om de matrashoeken heen doen. Maar de bovenkant lukt nooit, dat ding is 1,50m lang en Mn bed 2 meter :') ook is het voor de plek van het snoer handiger als ie ondersteboven ligt, maar ik kan dus nergens vinden of dat kan.

Noem mij dom, maar ik heb zelfs filmpjes op YouTube gezocht _O-

Wie o wie helpt mij zodat ik vannacht lekker warm slapen kan?

Suzanne F.

Re: Electrische deken struggles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:47

Hij zit bij mij nergens aan vast? Hij ligt op de molton en onder het hoeslaken. De stekker moet aan de buitenkant van het bed hangen, dat is logisch want hij moet in een stopcontact.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:49

Die van mij is gewoon 2x2 meter.
Bij 1.50 neem ik aan dat ie tot aan het kussen moet komen? Apart, ik heb nog nooit zo'n korte elektrische dekens gezien. Maar ik zou em inderdaad gewoon los onder het hoeslaken leggen. Dat schuift niet zomaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:51

Gewoon los er op leggen, onder je hoeslaken.
en 1m50 is gewoon bedoeld voor het middendeel.
Je hoofd en voeten hoeven bij die lengte dus niet warm...ik heb namelijk ook zo eentje
Ondersteboven maakt volgens mij niet veel uit,maar stekker inderdaad aan de buitenkant doen :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-01-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:52

Hij ligt inderdaad lager dan het kussen en dan naar beneden toe. Voor de warme voetjes!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:01

Toen ik nog op de oude boerderij woonde waar we boven geen dubbel glas, geen isolatie en geen verwarming hadden ( hoe heb ik dat overleeft?) Had ik hem nooit vast.
Gewoon los op mijn matras. Boven de molton. Onder het hoeslaken. Stekker aan buitenzijde.
Blijft goed liggen hoor.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:08

Hier ook een "korte" de tweede eigenlijk. Heeft een extra warm voetenstukje dus mijn voeten tot mijn schouders word warm. Ideaal dat ding. Gaat vanzelf uit na een aantal uur als je wil ook. Wel een kwartiertje voor je in bed stapt aan zetten met de deken dicht.

Ondersteboven heb ik zelf niet gedurfd, bij mij ligt hij ook op de molton en onder het overtrek. Kan de kabel los halen om hem te wassen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:21

Ik heb ook een korte tussen de molton en hoeslaken in. Wist niet eens dat die dingen een boven en onderkant hebben. Of de mijne niet in elk geval. Gewoon aan doen en lekker op gaan liggen!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:22

Vanaf je kussen naar beneden, onder je kussen heeft weinig nut. Ik zorg altijd dat hij mijn voeten warmt.
En ik heb hem ondersteboven omdat mijn stopcontact aan die kan zit.
Helaas lig je dan wel vaak op de aansluiting, prettiger is als deze vanaf de voetenkant naar het stopcontact kan.

Sommigen hebben inderdaad een boven en onderkant, dan kun je apart het voetengedeelte aanzetten zonder de rest (tegen ijsklompvoeten).

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 21:25

Ik heb hem nu mijn deken tussen voeten en schouders :) ook op zn kop! Ik ga het proberen los erop te leggen! Hij word warm nu dus het zal vast goed komen! Bedankt voor jullie hulp!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:01

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:41

Heb m ook los liggen, maar ze kunnen zeker wel gaan verschuiven, zeker met een verstelbaar bed. Ik heb er lange linten aan gebonden gehad, maar omdat ik ze iedere keer vergat af te knippen, ging ik nog al eens op mn plaat, ze waren echt te lang. Dus nu los en dan maar af en toe goed leggen.
Enne element bij mijn voeten aan de buitenkant... ik kan niet meer zonder iig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:45

Yavanna schreef:
Heb m ook los liggen, maar ze kunnen zeker wel gaan verschuiven, zeker met een verstelbaar bed. Ik heb er lange linten aan gebonden gehad, maar omdat ik ze iedere keer vergat af te knippen, ging ik nog al eens op mn plaat, ze waren echt te lang. Dus nu los en dan maar af en toe goed leggen.

Ja oke. Maar als je hem s'avonds goed doet ligt het nog wel lekker smorgens.

Ik denk dat ik mijne ook maar eens uit de kast pak vanavond. Kan het niet warm krijgen vandaag.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 03:00

Ik heb ook een 150, snoer zit bij mij aan de bovenkant aan de buitenkant van het bed i.v.m. stopcontact. Heb hem alleen aan de achterste buitenste hoek vastzitten, want ja 2 persoons bed en een 1 persoons warmtedeken is niet te doen :=

Bij mij blijft hij overigens goed liggen en heb hem zodanig liggen dat mijn voeten en de helft van mijn bovenlijf verwarmd wordt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:05

daantjuhhh schreef:
Yavanna schreef:

Ja oke. Maar als je hem s'avonds goed doet ligt het nog wel lekker smorgens.

Ik denk dat ik mijne ook maar eens uit de kast pak vanavond. Kan het niet warm krijgen vandaag.

Geen enkel probleem, leg m hooguit 1x pw goed.. was gisteravond ook weer zo blij, zoals iedere dag met mn dekentje. Ik heb er zelfs een en bij mijn vriend aan boord ook, als vloerverwarming onder mijn kleed bij de salontafel liggen, al jaaaaren en dat is zo fijn.
Zeker bij mijn vriend, daar is de vloer een stuk kouder dan in een huis, maar met het dekentje niet meer... :D

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:40

Ik leef al jaren met een elektrische deken, omdat mijn lichaam zich s morgens niet kan opwarmen.
En ik dan heel moeilijk opgang kom.
Heb er ook standaard 1 in de caravan zitten.
Sinds een paar jaar gaat er ook 1 mee als ik ergens een nachtje moet blijven slapen.
Ik verdom het, om als een Michellin mannetje in bed te moeten stappen, en dan smorgens koud wakker te worden.
De eerste dat ik de elektrische deken mee had genomen, was midden in de winter naar centerparcs toe.
Niets tegen mijn man verteld en stiekum snel de bedden opgemaakt.
Hij klagen dat het zo koud was, en daarna vloeken omdat hij in de gaten had dat ik er lekker warmpjes bijlag.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:54

Ik heb er 1 van 1.50x50 ofzo. Horizontaal bij het voeteneind. Blijft prima liggen.
Ik gebruik m enkel voor mn voeten.
Ding staat dag en nacht op stand 1

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:17

ik heb een eenpersoons en dan overdwars (heb een tweepersoonsbed) bij de voeten en dan onder mijn hoeslaken :) en op tijd schakelaar dat hij s ochtends weer beetje warm wordt als ik wakker wordt :) Wil hem niet tijdens slapen aan hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 07:40

Ik heb er ook een, al jaren, en ik vind het heerlijk!
Ik woon in een oud huis en heb altijd mijn slaapkamerraam open dus het bed is altijd koud maar mijn kant is heerlijk warm, heb hem wel meer naar beneden voor mijn voeten.
Heb hem ook los op de molton en onder mijn hoeslaken met het contactpunt bij mijn voeten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:23

Was niet de vraag, maar ik ga het toch zeggen...

Zorg alleen maar dat je een elektrische deken de hele nacht aan laat staan als deze daarvoor bedoelt is! En controleer hem goed voor gebruik (vooral als je een onrustige slaper bent) Daarbij bedoel ik natuurlijk voordat je hem de 1e keer gebruikt na opslag en hoe ouder de deken hoe beter/vaker je hem moet controleren...

Ik vind het persoonlijke maar enge dingen. Maar als je het toch gebruikt; ga er heel bewust mee overweg en hang dan een rookmelder in je kamer op.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:31

-