Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Granoek schreef:Ik ging laatst naar Jan Linders (supermarkt) en daar hadden ze van een vereniging uit een kraampje naast de kassa gezet waar wafels gebakken werden. Lijkt me dat je hier dan gewoon toestemming voor moet vragen van de supermarkt en dat is misschien gemakkelijker te regelen dan eventuele vergunningen voor op straat verkopen. Maar heb geen ervaring met kraampjes aan de straat.
Het is namelijk vaak makkelijker om al bereid voedsel te verkopen dan om het ter plekke te maken. Dan zou je bijv broodjes kunnen smeren thuis en die op straat verkopen 
verootjoo schreef:Daar heb je een vergunning voor nodig, en om aan huis te mogen verkopen heb je ook een vergunning nodig
Voor het voorbeeld van granouk hierboven ergens ook. Je mag niet zomaar te pas en te onpas spullen gaan verkopen.
Ik zit zelf bij een vereniging en wij verkopen wel eens bloemen/speculaas aan huis, dat mag alleen met vergunning.
Het is ook zo gruwelijk irritant als mensen zonder vergunning dingen komen verkopen, maar het gebeurt regelmatig, en ik bel dan gewoon de politie, die halen ze weer van de straat.