Wat is jullie "drive" in het leven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Wat is jullie "drive" in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 21:47

Hoi iedereen,

De laatste tijd denk ik hier veel over na/voel ik me best slecht.. Daarom maak ik een topic; ik hoop dat het helpt om te horen hoe anderen in het leven staan.

Ik maak me vaak zorgen of ik als het ware wel "genoeg" uit mijn leven haal. Bijna elke dag lijkt soms hetzelfde; ik sta op, ga naar school, naar werk en ik ga weer slapen. Het is echt een sleur. Natuurlijk doe ik wel eens leuke dingen, spreek ik af met vrienden/familie etc, maar ik voel me toch vaak niet blij. Ik ben erg bang dat ik op een dag (ongeneeslijk) ziek word/een ongeluk krijg en dat ik dan spijt heb dat ik niet genoeg heb gedaan.

Ik probeer wel om nieuwe ervaringen op te doen, zo ga ik eenmaal per jaar op reis (ik probeer vaker, maar niet altijd genoeg tijd en geld), ook probeer ik wel andere dingen zoals een nieuwe sport of iets anders.
En verder geniet ik wel van kleine dingen, zoals met mijn hond wandelen. Maar op andere momenten, zoals tijdens werk, voelt het alsof ik mijn tijd verspil.

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is jullie "drive" (dus "waarvoor" leven jullie/wat vinden jullie echt belangrijk)? Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben, of doen jullie er iets mee?

Alvast bedankt voor reacties.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wat is jullie "drive" in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:51

Ik herken je gevoel. Ik mis die drive ook...en ik doe ook zat leuke dingen maar alles voelt zo gewoontjes, zo routine. Ik zou veel meer willen doen en zien maar dat kost helaas allemaal geld wat ik gewoon niet heb. Ik probeer het geluk uit kleine dingen te halen maar dat is moeilijk en lukt ook niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:53

Ik zie het zo, ik stel mezelf de vraag 'waar wil ik over 10 jaar zijn?' En dan kijk ik wat ik daarvoor nodig heb. Om antwoord te geven op die vraag, ik wil psycholoog worden, en ik studeer hier momenteel voor. En de studie is mijn alles, ik vind het leuk, ik kan er mijn ei kwijt, ik doe het heel graag en ik ben er goed in. En dat drijft mij, dat zorgt ervoor dat ik soms echt knallend van blijdschap en trots als een filmster de school uit loop :')
Daarnaast doe ik niet zoveel maar heb ik genoeg hobbies en vrienden. Ik doe tennis omdat ik dat leuk vind,ben met yoga begonnen om te kunnen ontspannen, ben gestopt met paardrijden omdat het me stress opleverde en in de zomer doe ik aan stormchasen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:53

Hier hetzelfde. Elke dag zo'n beetje hetzelfde. Maar haal uit kleine dingen geluksmomentjes :) paard. Hondjes. Partner. Dan denk ik. Heb ik toch maar geluk mee :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:55

Ik leef bij de dag. Haal er uit wat mogelijk is fysiek financieel geestelijk. Dat is voor mij genoeg, geleerd dat ver vooruit kijken leuk is maar ook kan frustreren want dingen zijn soms niet te plannen.

Ja ik heb dromen van dingen die ik nog zou willen doen. En waarvan paar inmiddels ook zijn gerealiseerd. Verder plan ik niets meer ver vooruit, en kijk ik ook niet veel terug om wat ik niet meer kan. Daar wordt een mens ook niet gelukkig van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:58

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:00

wendy1987 schreef:
Hier hetzelfde. Elke dag zo'n beetje hetzelfde. Maar haal uit kleine dingen geluksmomentjes :) paard. Hondjes. Partner. Dan denk ik. Heb ik toch maar geluk mee :))

Hier ook kleine geluksmomentjes...
En terugkijken naar wat ik wél heb bereikt! En dat kan heel simpel zijn, bijvoorbeeld een keer extra nee zeggen of eens een keer staan in de bus (sportief! Wij mensen zitten al zoveel). Of eens een vreemde aanspreken omdat hij/zij een toffe jas/tas/haarkleur/whatever heeft :)

Ik heb de beste stage ooit, maar soms het gevoel dat ik er door persoonlijke omstandigheden niet alles uit haal, maar dan zet mijn stagebegeleider me weer met beide benen op de grond. Je groeit elke dag!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-19 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 22:00

Joolien schreef:
Ik zie het zo, ik stel mezelf de vraag 'waar wil ik over 10 jaar zijn?' En dan kijk ik wat ik daarvoor nodig heb. Om antwoord te geven op die vraag, ik wil psycholoog worden, en ik studeer hier momenteel voor. En de studie is mijn alles, ik vind het leuk, ik kan er mijn ei kwijt, ik doe het heel graag en ik ben er goed in. En dat drijft mij, dat zorgt ervoor dat ik soms echt knallend van blijdschap en trots als een filmster de school uit loop :')
Daarnaast doe ik niet zoveel maar heb ik genoeg hobbies en vrienden. Ik doe tennis omdat ik dat leuk vind,ben met yoga begonnen om te kunnen ontspannen, ben gestopt met paardrijden omdat het me stress opleverde en in de zomer doe ik aan stormchasen.

Ik moest wel even lachen om die ene zin over de filmster, geweldig :o Maar op zich nu je het zo zegt heb ik dat ook wel, ik ben nu (na een mbo studie die ik niet leuk vond) bezig met een hbo studie waarbij ik ook mensen ga helpen, en het idee dat ik dat werk kan gaan doen maakt me wel erg blij :) Ik doe ook wel echt een studie die ik leuk vind.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:01

Die sleur had ik ook in mijn twintiger jaren. Dus voor mijn dertigste sloeg ik er best in door.
Ik heb toen in een jaar heel veel dromen uit mijn jeugd gedaan.van city trip, luchtballon vaart, rijden op shires tot IJslandse paarden, paardrij vakantie naar buitenland.
Tot Bungy jumpen.

In de jaren erna ben ik van de bijvoorbeeld o.a. de Euromast wezen abseilen en tokkelen, paragliding, surven, workshop roofvogels , rijden in een peperdure Ferrari, zweefvliegen, jetskien, tokkelen, vliegles nemen, helicopter vlucht, husky tocht. Zo gek als ik het maar kon verzinnen. Windsurfen. Zeehonden spotten. Dolfijnen spotten op vakantie.

Dat die ik nu nog. Vaak met vrienden. Al is het naar Giethoorn, Volendam of een wadden eiland.

Ik leef vaak naar die dagen toe als ik weer z'on sleur periode heb.

Ook de kleine dingen als uit eten met vrienden wat doen telt ook mee. Snackbar een dorp verder kom ik ook soms zo aanwaaien die eigenaar vraagt altijd hoe het met de paarden is. Zo maak je ook weer een praatje.

De drive is bij mij echt die gekke dingen en uitjes. En ik kijk veel series. Vroeger ging ik ook na heel veel fanmeetings. Van expeditie Robinson tot gewoon een serie met fans bij iemand thuis kijken.

Anders zit je zo weer in die werken eten slapen visite, werken eten slapen sleur.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-01-19 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:03

Ik herken het ook wel. Toen ik studeerde had ik het minder, dat vond ik echt leuk en een diploma halen natuurlijk een concreet doel. Ook had ik genoeg tijd om daarnaast actief wedstrijden te rijden, dat was echt wel een passie.

Intussen ben ik 3 diploma's verder toch maar eens gaan werken :+ , en hoewel ik mijn werk best leuk vind, bekruipt die sleur mij ook, weet ook niet zo goed wat mijn volgende doel is. Heb daarnaast een eigen huis gekocht dat opgeknapt moet worden waar veel tijd en geld in gaat zitten. Dus ben eigenlijk alleen maar bezig met mijn werk en het huis. Het huis afmaken an sich is natuurlijk wel een doel, maar dan? Geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:03

IsaCalixa schreef:
Joolien schreef:

Ik moest wel even lachen om die ene zin over de filmster, geweldig :o Maar op zich nu je het zo zegt heb ik dat ook wel, ik ben nu (na een mbo studie die ik niet leuk vond) bezig met een hbo studie waarbij ik ook mensen ga helpen, en het idee dat ik dat werk kan gaan doen maakt me wel erg blij :) Ik doe ook wel echt een studie die ik leuk vind.

Hahaha, ja ik voel me dan echt superstoer en onoverwinnelijk :') Echt heerlijk is dat :D :))

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:05

Ik herken je wel, momenteel echt heel erg.
Mijn drive is mijn beestenboel die me staande houd.
Alles er omheen is bijzaak.... ik lijk nl overal pech mee te hebben en er geboren voor te zijn..
Qua rest... ik weet niet...

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:06

Met jou vraag ben ik ook wel bezig, maar probeer er wat van te maken door van de kleine dingen te genieten zoals een buiten rit, de mooie natuur leuke dingen doen met m'n partner, ga van 4 naar 3 dagen werken zodat ik weer wat meer "vrije" tijd heb en kan genieten van andere dingen.

Wil graag wat uit het leven halen voordat je weet kan het voorbij zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:07

Mijn drive is momenteel mijn gezin. Ook nu ik ongeneeslijk ziek ben. Juist nu geniet ik nog meer van de kleine momentjes.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:14

Mijn drive is absoluut mijn vriend. Die man, ik heb gewoon zoveel respect voor hem. Hij laat mij de positief uit mijn leven halen en vanuit daar verder te gaan. Helpt me bij alles waar ik hem bij nodig heb, maar laat me ook verder kijken dan de realiteit. Ja, mijn vriend is absoluut mijn drive. :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:19

Ik werk nu 7 jaar fulltime en ik vind mijn werk hartstikke leuk, maar ja je moet wel elke dag ook als je wekker gaat en je denkt ik zou toch nog wel een paar uur willen blijven liggen :') ik heb een lange bucketlist waar ik actief mee bezig ben, we zijn nu aan het sparen om twee maanden te gaan reizen en ooit willen we ergens wonen waar de zon vaker schijnt. Natuurlijk daar moet je ook werken om te kunnen leven, maar ik merk echt dat ik een gelukkiger mens ben als de zon schijnt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:20

Mijn drive is ook mijn gezin. Sinds mijn kleine mannetje in mn leven is gekomen draait alles om hem. Ik wil hem een veilige en liefdevolle basis meegeven en als daar voor mij een stukje werksleur bij komt omdat met dat geld voor hem kan zorgen, dan doe ik dat met liefde :)

En ja denkend aan mijzelf zorg ik wel voor dagjes weg met vrienden etc, een happy mama is tenslotte ook een onderdeel van een happy baby :))
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 24-01-19 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:21

Ik ben christelijk, dus dat is mijn drive om door te gaan en te genieten van dit leven.

En ik wil alleen nog écht gelukkig worden :j Dat komt stapje voor stapje en van alle kleine dingetjes genieten!

Verder heb ik een bucketlist, en af en toe moet je ook gewoon eens gek doen en lekker doen waar je zin in heb.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:22

Ik heb geen drive en geen eigen leven :Y)
Klinkt heel zwaar maar zo is mijn leven momenteel helaas. Door een zorgintensief kind wat niet zo lekker gaat is mijn drive eigenlijk om zelf overeind te blijven staan om hem verder op weg te kunnen helpen. Dat is voor nu prioriteit en alles eromheen valt daarin eigenlijk weg,hoe gek dat ook klinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:22

Mijn drive is de gedachte dat ik door middel van mijn studie later de "macht" heb om heel veel mensen te bereiken en iets te kunnen veranderen. Als ik dat in gedachten houdt gaat er een klein vuurtje branden.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:23

Ben mijn drive nog aan het zoeken. :+ Ik zit ook een beetje in een sleur/elke dag zo'n beetje hetzelfde. Dan lijkt het soms een beetje alsof je stil staat met je leven.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:24

Mijn drive is mijn gezin, mijn kinderen, mijn man en mijn honden.
Ik heb geen grote wensen of een bucketlist. Ik geniet van de leuke en fijne dingen in het leven, hoe groot of klein ze ook zijn. En ik deal met de dingen en gebeurtenissen die klote zijn. Want ik heb inmiddels geleerd en geaccepteerd dat het leven nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Ik ben blij met elke dag die we als gezin samen doorbrengen.

shirleyp
Blogger

Re: Wat is jullie "drive" in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:31

Ik heb geen echte drive en vind dat prima! Ik las laatst dit artikel:
https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... uk-te-zijn

Ik denk echt dat hij daar een punt heeft. Ik geniet van ‘gewone’ dagen, hoe suf en saai dat ook lijkt. Maar ik heb genoeg ellende meegemaakt om juist saaie en gewone dagen enorm te waarderen :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:33

Werk en school/studie is nodig om te kunnen leven, heel zwart-wit gezegd. Ik ben opgevoed met het bordje "Leef niet om te werken, werk om te kunnen leven", en daar probeer ik naar te leven. :)
Ik wil wel zinvol werk doen, mijn werk geeft me voldoening, uitdaging en mogelijkheden voor zelfontplooiing. Maar ik wil niet (meer) fulltime werken; ik geniet tijdens vrije dagen en momenten van grote en kleine dingen en probeer daar zoveel mogelijk bewust van te zijn (lukt niet altijd, soms moet ik mezelf ook echt zeggen meer te genieten..)
Werk geeft het leven kleur, maar maakt ook dat ik de middelen heb om meer kleur te geven aan het leven, erg tweeledig. :)

Mijn drive zijn de liefde voor mijn vriend, in wie ik echt mijn betere helft heb gevonden en met wie ik echt geniet. Voor mijn paard, die echt een meer bijzondere invulling aan mijn leven heeft gegeven dan ik ooit had durven denken. Maar ook mijn andere beestjes, familie, vrienden. Ik ben gek op natuur, muziek, ga graag naar concerten, lees graag een boek op de bank met een kop thee. Grote en kleine dingen die allemaal een eigen kleurtje geven. :) en samen maken zij die drive.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:37

shirleyp schreef:
Ik heb geen echte drive en vind dat prima! Ik las laatst dit artikel:
https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... uk-te-zijn

Ik denk echt dat hij daar een punt heeft. Ik geniet van ‘gewone’ dagen, hoe suf en saai dat ook lijkt. Maar ik heb genoeg ellende meegemaakt om juist saaie en gewone dagen enorm te waarderen :)

Facebook maakt dat we geneigd zijn om te denken dat we iedere dag een bijzondere dag moeten hebben. Op fb zien we alleen de leuke dingen van iedereen, dus voelt dat als verwachting dat wij dat ook moeten. We moeten iedere dag gelukkig zijn, het beste uit onzelf halen.
WRONG! Dat kunnen we niet iedere dag. Als je je gevoel een cijfer geeft, wanneer 0 is dat je dood wilt, en 10 is dat je intens gelukkig bent, kun je nooit de hele dag met het cijfer 10 rond lopen. Dat zijn enkel de bijzondere momenten. Het is veel 'normaler' om gemiddeld rond een 7 te zitten, waarbij we dan af en toe pieken naar een hoger cijfer, maar ook wle eens zakken naar een lager cijfer. We registreren daarnaast ook veel eerder dat iets slecht gaat/poedersuiker is/stom etc, dan wanneer we een mooi/leuk/bijzonder moment meemaken. Dat moet je echt leren, leren genieten van de kleine dingen. Maar juist door social media gaan we alleen maar naar grote dingen kijken. En ja, dan is je leven een chronische tegenvaller als je het daar op gaat afmeten ;)