Ik hoop dat iemand hier mij misschien raad kan geven.
Vorige week woensdag ben ik met mijn scooter gevallen.
Dit kwam doordat ik van een bestuurder X geen voorrang kreeg.
Situatieschets:
Het regende, was rond 8 uur 's avonds en dus donker. Er reed een auto voor mij. Hier werd door X netjes voor gestopt.
Ik rij achter deze auto aan, maar op het moment dat de auto voorbij X is, zie ik X gas geven. Dan gaat alles heel snel.
In een fractie van een seconde moet ik keihard remmen met als resultaat mijn scooter die zijn grip op het gladde asfalt verliest en dus onderuit schuift.
Had ik dit niet gedaan, had ik zeker weten tegen de auto van X gekomen.
Op het moment dat ik vloekend op sta zie ik het geschrokken gezicht van X.
Daarna raak ik eigenlijk een soort shock, huilen, hyperventileren, ik kwam niet meer uit mijn woorden.
Gelukkig waren er een paar aardige mensen die mij van de weg af hebben gehaald en tot rust hebben gekregen.
Ik heb van twee getuigen de contactgegevens en zij zeiden ook direct dat X veel te ver door reed en ik geen andere keuze had.
X gaf direct aan de schade te willen vergoeden, maar afhankelijk van het bedrag of hij dit handje contantje wilde doen, of via de verzekering.
Zo doende heb ik zijn naam, telefoonnummer en kenteken gekregen.
Echter doet X nu moeilijk. In eerste instantie leek het alleen om een kapot regenpak te gaan, maar dit blijkt daarnaast ook een kapotte jas, schoenen en beschadigde scooter te zijn.
Alles bij elkaar kun je denken aan een bedrag van €500,-..
X beweert nu dat hij geen schuld heeft, want hij heeft mij niet geraakt en het is mijn eigen schuld dat ik uit schrik zo hard remde en daardoor de grip verloor.
Ik ben bang dat het nu een welles-nietes spelletje gaat worden tussen de verzekeringen en dat ik aan het kortste eind trek
Verder heb ik vandaag mijn scooter laten nakijken bij de garage en zij zeggen dat het in elk geval niet aan de verlichting oid kan hebben gelegen, die was prima in orde.
Zijn er meer ervaringsdeskundigen of tips?
Voor nu ga ik in elk geval het schadeformulier bij mijn verzekering indienen, de getuigen zullen door mijn verzekering worden gevraagd hun verhaal te doen. Ook voeg ik foto's bij van mijn gekneusde knie en elleboog, en zwaar gekneusde heup. Ook het verklaringsformulier van de garage zal ik toevoegen.
In mijn ogen genoeg bewijs, maar wat als X weigert te zeggen dat hij schuld heeft?