Opvang voor dieren buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opvang voor dieren buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:51

Hi Bokkers.

In 2016 ben ik naar Thailand geweest en daar heb ik een dag als vrijwilliger gelopen in het Elephant Nature Park. Inmiddels ben ik er best aan toe om weer naar het buitenland te vertrekken (1-2 weken) om daar als vrijwilliger aan de slag te gaan bij bijvoorbeeld een opvang voor apen.

Ik ben iemand die zich ruim van te voren goed inleest en alles plant tot in de puntjes. Op de korte termijn wil ik deze reis nog niet maken. Wellicht wel in het najaar van 2019.

Zijn er bokkers hier bekend met sanctuaries/opvangen in het buitenland? Andere dieren dan apen mogen uiteraard ook getipt worden. Ik wil mezelf gewoon oriënteren en daarbij ook wat proeven van andere landen. :)

Ik hou het Elephant Nature Park als een optie in mijn hoofd uiteraard. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-19 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:10

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik raad je inderdaad aan om je heel (echt heel goed) in te lezen in de organisatie. Je wilt niet ''volentourism'' in stand houden met je goede bedoelingen.

Vaak zijn de ''goede'' organisaties, organisaties waar je niet ''zomaar'' even heen kan voor een paar weekjes. Die zitten namelijk niet te wachten op personen die aan komen waaien, een paar leuke foto's maken en na een week weer vertrekken. Die hebben meer aan getraind personeel wat daadwerkelijk het verschil maakt en voor lange tijd structureel hulp kan bieden.

Edit: toevoeging, ik wil natuurlijk niet zeggen dat je naïef bent oid, maar gewoon nogmaals op het hart drukken om goed vooronderzoek te doen :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:19

Wat hierboven ook staat. Het is absoluut niet handig of rendabel voor een organisatie om iemand voor enkele dagen of weken als vrijwilliger te hebben. Het werven, inwerken en begeleiden kost alleen meer tijd dan het rendement.

Mooier is denk ik om te kijken of je een langere periode weg kunt om écht van waarde te zijn en optimaal te genieten van je reis en het land.

Volgens mij zijn er zat sites waar men vrijwilligers werft/working students zoekt.

Anoniem

Re: Opvang voor dieren buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:29

Ik ga mee met bovenstaande reacties. Als je echt graag wil helpen zou je ook kunnen kijken naar het maken van een donatie naar een organisatie die niet per se zit te wachten op vrijwilligers maar die wel goed werk doen. Dan kan jij gewoon op vakantie en daarvan genieten maar help je toch nog een beetje.

Vooral voor zulke korte periodes is het heel lastig. Het trainen en opleiden van echt goed en gekwalificeerd personeel kost gewoon veel tijd en geld, en ipv daar dus twee weken naartoe gaan zou je ook kunnen kijken of je de opleiding van een local kan betalen voor een organisatie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:43

Eens met bovenstaande reacties:

Maar omdat ik graag reclame maak zet ik onderstaande toch even hier neer.

Wanicare. Zit op Jakarta.
Een vriendin van mij runt dit (ik denk al bijna 10 jaar)
Ze heeft voornamelijk apen. Maar er zijn ontzettend veel andere dieren op het Opvangpark.
Toen ik er was waren er naast de apen o.a. krokodillen, beren, panter, otter, roofvogels enz enz...

Zie mijn onderschrift