Pakket versturen via Post.NL! Maar dan gaat er iets fout!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Pakket versturen via Post.NL! Maar dan gaat er iets fout!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 17:13

Beste Bokkers,

gisterenochtend had ik een grote doos met mijn zadel erin op de post gedaan bij supermarkt Jumbo om te versturen naar het meisje die mijn zadel heeft overgenomen. Haar adres goed en zichtbaar en duidelijk op de doos geschreven en ook met grote letters afzender en mijn adres erbij, mocht er wat mis gaan dat het dan terug kan worden gestuurd naar mij eigen huis.

Supermarkt Jumbo had de goede postcode ingevuld en de sticker uitgeprint. Ik kon mijn pakket volgen en zag dat het eerst vandaag bij haar zal worden afgeleverd ( gisterenavond gekeken) en vanmorgen weer opnieuw gekeken om hoever mijn pakket nu was. Vanmorgen stond het er nog bij dat het pas morgen zal worden bezorgd bij haar omdat het erg druk was op het sorteercenter, dat kan natuurlijk.

Vanmiddag toen ik net thuis was met mijn jongste zoon kreeg ik een appje van mijn buurvrouw dat er voor mij bij haar een grote doos was afgeleverd door post.nl. Uh ik heb niks besteld maar goed ik ging dus maar kijken wat voor doos het was. Tot mijn stomme verbazing is het de doos die ik gisterenochtend nog op de post had gedaan weer bij mij thuis afgeleverd.

Daar sta je dan met de doos weer bij je thuis :D . Ik was best pissig op Post.NL , keek op hun site maar kon niet gauw vinden waar je een klacht per direct kon indienen. Dus ik maar gebeld met Supermarkt Jumbo en de zoon van de buurman gevraagd om mij met de doos naar Supermarkt Jumbo af te zetten, want ik heb geen auto en de doos is echt te groot voor achterop de fiets te zetten.

Vriendelijke personeel van de Jumbo had ook nog eens goed gekeken , aan hun ligt het echt niet en ook niet aan mij , maar er is iets verkeerd gegaan bij Post.NL sorteercenter. Supermarkt Jumbo belde na Post.NL en kreeg daar een antwoord , oh dat gebeurd wel eens hoor.

Het pakketje verzenden koste mij 13.25 euro maar wordt nu op de kosten van Post.NL opnieuw verzonden, dat vind ik wel netjes van hun. Nou ben ik niet zo van het versturen van grote pakketten via de post , maar goed het kon deze keer niet anders. Maar hoop nu echt dat het deze keer wel goed zal gaan en dat het meisje ( geen Bokker) morgen echt haar nieuwe zadel binnen krijgt.

Ik heb zelf een paar maanden toen ik hoog zwanger was van mijn jongste zoon voor Post.NL gewerkt en ik weet dat er wel eens (vaak) om het zo maar eens te zeggen , erg veel mis kon gaan. Maar een super grote doos waar alles goed opstaat en duidelijk dat is toch niet te missen?? Of zijn het echt een stelletje slapers daar op het sorteercenter?? Ik vind het wel heel erg voor het meisje want dat moet nu nog een dag langer wachten op haar nieuwe zadel waar ze al een week na uit keek mocht die dan morgen wel komen.

Zijn er Bokkers bij die ook zoiets hebben mee gemaakt? Dan hoor ik het graag. Kijk nu deze keer af en hoop echt dat het nu wel goed gaat, anders stuur ik nooit meer iets met Post.NL!

Storm

Re: Pakket versturen via Post.NL! Maar dan gaat er iets fout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:19

Foutje kan toch?
Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wil bereiken. Alles is opgelost. Je pakket is gratis opnieuw verzonden, het is zelfs opgehaald. Waarom nu nog dit topic?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:20

Ik vroeg mij hetzelfde af als Storm := Een foutje kan idd toch eens gebeuren?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:21

Uhh een foutje is menselijk toch? PostNL heeft het toch netjes opgelost? En wat is een dagje extra wachten nu.
Ik vind dit topic wel erg overtrokken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:21

T is momenteel een grote bende bij postnl. Via marktplaats iets verkocht en die beste man zit gewoon al een week op zijn pakket te wachten. Bij het invullen van de track and trace zegt ie steeds dat de zending vertraagd isen nog niet bij postnl is. Toen wij als verzender contact opnamen kon postnl niet zeggen waar dat t pakket was behalve dat wij hem wel ingeleverd hadden op een postnl punt(jumbo). Inmiddels is het pakket vandaag aangeboden aan de koper. Helaas was hij niet thuis. Maar daar in tegen zou er 4 dagen geleden al een pakket bij ons moeten zijn volgens de app en ook daar blijft staan; bezorging vertraagd..
Lekkere bende dus.. :')

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:23

En dan vooral de tekst, anders stuur ik nooit meer iets met postnl.

Andere pakketdiensten maken ook fouten, daar raken ook dingen zoek, daar raken ook dingen beschadigt etc.

Bij sommige mensen is het niet snel goed.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:29

Wat een drama :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:32

Is het niet toevallig een doos die eerder naar jou is verstuurd? Ik heb namelijk eens een oude streepjescode over het hoofd gezien (onderop de doos) en toen is hij ook bij mij thuis afgeleverd. Ik keek wat vreemd op toen ik zag dat ik mijn pakket weer terug had gekregen... Dat werd dus een kleine vertraging voor de koper (en extra kosten voor mij). Sindsdien check ik de hele doos of er ergens nog een sticker zit. :P Bij jou lijkt het op een foutje van PostNL, maar het is wel netjes opgelost.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:04

Ik heb een pakketje wat door de brievenbus paste opgestuurd,maar is tot op heden nog niet aan gekomen..ik heb de ontvanger haar geld terug gegeven.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:10

Wat vervelend dat dit gebeurd is, vooral vervelend voor de koper. Maar netjes opgelost door PostNL! Ik zelf heb vooral positieve ervaringen maar een foutje kan gebeuren natuurlijk. Hopelijk komt het pakket gauw op het juiste adres aan :).

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:14

liever wat jij hebt als dat ze het naar een verkeerd NIET bestaand adres sturen en afleveren en nu niet weten waar het dan af gegeven is..
dat mag ik zelf gaan achterhalen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:22

Ach, je pakket is in elk geval niet kwijt :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:22

Zo had ik eens een envelop Met swabs van de honden inclusief alle formulieren naar het lab verzonden
Volgende dag lag die envelop netjes bij mezelf weer op de mat
Ging trouwens continu fout Met de verzend vlop van dat lab weet ik van verschillende mensen die dezelfde ervaring hadden

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:43

Jeetje, als je voor zoiets al een klacht wil indienen... Een foutje kan nou eenmaal gebeuren. Er is niet iets kostbaars kwijtgeraakt oid. Netjes juist dat je het pakket kosteloos weer kan versturen, en dat je daar (zoals ik uit je verhaal begrijp) niet alles voor uit de kast hebt hoeven halen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:50

Misschien stond het adres van de ontvanger er te groot op? Dan pakt de computer waarschijnlijk eerder jouw adres.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:52

TS, als dit je grootste probleem is valt het allemaal best mee met jou :Y)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 02:56

Ik werk bij een sorteercentrum van postNL en kan je zeggen dat ik echt geen slaper ben hoor ;) haha, nee TS hartstikke vervelend dat het niet goed gegaan is maar een foutje kan gebeuren. Het overgrote deel van de pakketten wordt overigens automatisch gesorteerd en als de jumbo het adres goed heeft ingevoerd is het inderdaad wel een beetje vreemd dat het verkeerd verstuurd is. Heb je je eigen adres klein genoteerd op een andere zijde van het pakket? Als adressen naast elkaar staan levert dat nog wel is verwarring op en kan het gebeuren dat je pakket in de verkeerde kar beland.

Ik hoop dat je pakket morgen wel op het juiste adres aankomt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 03:19

Ik denk toch dat er wat verkeerd is gegaan met het invoeren.
Het sorteercentrum leest nl de barcode met daaraan gekoppelde postcode.

Dagelijks worden er 700.000 pakketjes verwerkt, en ja dan kan er wel eens wat verkeerd gaan helaas.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 07:19

Ik denk zoals hiervoor al genoemd is dat je eigen adres als afzender er net even op de verkeerde plek staat zodat de computer dat adres gelezen heeft als zijnde de ontvangen. Dat komt bij briefpost ook vaak voor alleen horen ze dat dat bij de laatste handsortering en als bezorger er uit te halen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 08:44

Joh, maak je niet druk. Ja, vervelend dat het meisje wat langer moet wachten maar zo te lezen ben jij degene die zich hier het meest druk om maakt.

Je zegt zelf al dat je uit ervaring weet dat het regelmatig misgaat bij PostNL. Maar dit zal bij andere postbedrijven niet heel anders zijn.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ga er maar even vanuit dat het niet expres is gedaan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 08:50

Netjes opgelost van PostNL! +:)+

Ik zit al bijna 3 weken te wachten op een zending van DPD. Volgens DPD bestaat ons adres niet (terwijl ze al 8 jaar lang, meerdere keren per week bezorgen). Maar nu bestaat ons adres ineens niet 8)7
Deze zending is uiteindelijk na 2 weken terug gestuurd naar de verzender en zodra zij hem terug heeft, stuurt ze hem opnieuw op.
Gelukkig gaat het bij jou een stuk sneller :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:11

Donderdag zou hier een pakket bezorgd worden, zonder briefje een niet thuis melding. Wij zaten gewoon op de bank..
Dan maar naar het post punt laten sturen, wat het vrijdag na 15.00 zou zijn. Om 1500 was het er nog niet, en om 18.00 ook niet.
Volgens de t&t vertraagd, maar nieuwe lever datum is onbekend.
En wat er in hwt pakketje zit hebben we eigenlijk echt nodig...
Een babyfoon is wel heel handig met een kindje van 5,5 maand. De vorige is kapot gegaan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:22

HorseTopShop schreef:
Netjes opgelost van PostNL! +:)+

Ik zit al bijna 3 weken te wachten op een zending van DPD. Volgens DPD bestaat ons adres niet (terwijl ze al 8 jaar lang, meerdere keren per week bezorgen). Maar nu bestaat ons adres ineens niet 8)7
Deze zending is uiteindelijk na 2 weken terug gestuurd naar de verzender en zodra zij hem terug heeft, stuurt ze hem opnieuw op.
Gelukkig gaat het bij jou een stuk sneller :)

Dpd heb ik geen woorden voor {:)-:(
Nooit meer verzenden via hun.
UPS gaat dan wel weer goed en post nl moet ik zeggen levert hooguit wat vertraging op maar gaat eigenlijk altijd goed. Nooit geen écht gezeur

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:31

Sorry maar als je dingen echt direct nodig hebt moet je maar langs de winkel gaan.. Het kan nou eenmaal eens vertragen. Over het algemeen vind ik postnl super. Maar volgens mij hebben ze het op dit moment niet helemaal op een rijtje inderdaad.

Zo zou er woensdag ook een pakketje komen en stond er op de t&t code dat deze om 12 uur was bezorgd. Nou ik was thuis en had geen pakket haha. Dus gebeld, en vrijdag kreeg ik het pakket alsnog. Vond het vrij snel opgelost :)

Daarentegen vind ik bpost in België echt een drama. Geen goed woord voor over.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:40

Ah ja, als het geen haast heeft dan vind ik het nooit zo erg als het wat later komt. Zo had ik een paar weken geleden een deco ladder bij Xenos besteld en om verzendkosten te besparen had ik er 2 fotolijstjes bij besteld. Vervolgens kreeg ik 2 tracking codes, ze hadden de ladder dus als apart pakket verzonden. Prima.
De volgende dag werden de fotolijstjes bezorgd maar geen ladder.
Na een hoop gesteggel en opschuivende bezorgdata heb ik toch maar eens Xenos gevraagd of zij misschien meer wist. Uiteindelijk bleek dat de ladder bij PostNL verkeerd gesorteerd was en inmiddels niet meer te vinden. Je kunt je afvragen hoe je een pakket van 170 cm kwijt kunt raken, maar ok.
Xenos zou PostNL verzoeken om de ladder retour te sturen als hij weer gevonden zou worden en ik zou mijn geld terug krijgen.
Drie dagen geleden stond het geld weer op mijn rekening.
Eergisteren ging de deurbel: de ladder werd bezorgd. _O-
Ik Xenos weer een berichtje gestuurd dat ik nu én het aankoopbedrag terug had én alsnog de ladder.
Even later kreeg ik een berichtje van Xenos dat ik de ladder en het aankoopbedrag mocht houden. :')