Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sani schreef:Sinds dat ik de woning in ben gegaan is er al minstens driemaal een klusjesman bij geweest die onderdelen heeft besteld en geplaatst heeft. Ik wil het gewoon opgelost hebben. Het is de grootste pit van de kookplaat en die mis ik enorm.
De ene keer is het onderdeel niet juist, de andere keer lost het onderdeel de klacht niet op of zoals voor kerst ‘de levertijd is onbekend’.
Ik zit nu nog steeds met een niet volledig werkende kookplaat en ik zie het niet gebeuren dat deze nog gerepareerd kan worden.
Is het nu de bedoeling dat ik zelf de kookplaat ga vervangen?
Is het de bedoeling dat mijn verhuurder of makelaar dit regelt? (Ik huur via een makelaar)
Kan ik na een x periode eisen dat ze de plaat vervangen of doe ik het dan op eigen risico?
GDG schreef:Sani schreef:Sinds dat ik de woning in ben gegaan is er al minstens driemaal een klusjesman bij geweest die onderdelen heeft besteld en geplaatst heeft. Ik wil het gewoon opgelost hebben. Het is de grootste pit van de kookplaat en die mis ik enorm.
De ene keer is het onderdeel niet juist, de andere keer lost het onderdeel de klacht niet op of zoals voor kerst ‘de levertijd is onbekend’.
Ik zit nu nog steeds met een niet volledig werkende kookplaat en ik zie het niet gebeuren dat deze nog gerepareerd kan worden.
Is het nu de bedoeling dat ik zelf de kookplaat ga vervangen?
Is het de bedoeling dat mijn verhuurder of makelaar dit regelt? (Ik huur via een makelaar)
Kan ik na een x periode eisen dat ze de plaat vervangen of doe ik het dan op eigen risico?
Je huurt het nog niet zo lang en in die periode is er al meermaals naar gekeken en aan gewerkt, het is dus niet zo dat de verhuurder geen inspanning levert. Natuurlijk wil je het graag opgelost zien, maar je moet iemand ook de kans geven het op te lossen. Dus gewoon erachteraan blijven gaan en nog wat geduld hebben (niemand kan er iets aan doen als er een tijdje op een onderdeel gewacht moet worden), het is ook weer geen bloedspoed/bittere noodzaak.