Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd aan de argrarische hogeschool. Momenteel zit ik voor een half jaar in Australie maar het word nu wel tijd dat ik na ga denken over mijn toekomst.
Alleen het probleem, ik weet het niet. Ik weet het gewoon echt, echt niet. Redelijk vaak ben ik aan het kijken naar vacatures die aansluiten bij mijn vooropleiding. Maar ik kom eigenlijk niks tegen waarvan ik denk, ja dit is het! En ik heb eigenlijk altijd wel gedacht dat dat gevoel nog wel zou komen bij bepaalde banen. Maar ik zie overal zo erg tegen op. Het is gewoon allemaal niet mijn ding.
Ben ik misschien niet gewoon bang? Ik ben bijna 24, een prima leeftijd voor je eerste echte baan. Maar ik voel me er nog zo niet klaar voor. Voel me veel te onzeker. Een echte baan, dat kan ik toch nog helemaal niet? Daar ben ik toch nog veel te jong voor? Misschien is dit wel de reden waarom ik alle vacatures afwijs.
Hierdoor ben ik ook wel aan het nadenken om nog verder te studeren aan de universiteit. Maar dan denk ik ook, het hbo is me redelijk goed afgegaan maar ik was echt niet de beste. Moet ik het nou wel gaan proberen of niet? Wat als het allemaal niet lukt en te hoog gegrepen blijkt te zijn? Ga ik dan juist niet heel erg balen van mezelf?
Of moet ik misschien toch een tweede hbo studie gaan proberen?
Kortom, ik heb het gevoel behoorlijk in de knoop te zitten.
Mijn allergrootste droom is een eigen bedrijf. Ik wil hier dan ook erg hard voor werken om dit te bereiken. Maar eerst zal er toch via een andere weg geld verdiend moeten gaan worden
.Wat denken jullie dat wijsheid is? Toch proberen om verder te studeren of moet ik me over die drempel heen zetten en gewoon beginnen met soliciteren?