Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Woopy_x schreef:Hallo allemaal,
Net klaar met de opleiding en begonnen aan een tussenjaar bij mijn huidige baan werk ik 7 weken fulltime, en nu heb ik mijn arm gebroken.. Het bedrijf waar ik werk hebben eigen risico ziektewetkosten. maar doordat ik hier 7 weken werk zeggen ze dat ik recht heb op maar 40 euro.
Nu heb ik gelukkig een bijbaantje bij de Mac al gaat het plannen en de roosters daar niet echt lekker en kan ik soms 3 of 1 dag maar werken.
Ik zit mij af te vragen hoe ik de huur ga betalen ... ik kom er verder nog niet echt uit iemand ideeën waar ik heen kan bellen of eventueel financieel ondersteund kan worden want ik heb geen hulp van ouders en ben uitwonend 20 jaar ..
daffieduck83 schreef:Belangrijk is het contract dat je hebt en de CAO die er is. Bij een tijdelijk of vast contract voor minimaal een bepaald aantal uur moet jouw werkgever die uren gedurende ziekte sowieso doorbetalen. Wel mag een bedrijf 1 of 2 wachtdagen instellen om kortdurend verzuim tegen te gaan. Dit moet wel in je CAO/contract staan.
Heb je een 0-uren contract dan moet je werkgever wel de uren uitbetalen waarvoor je al staat ingepland. Daarna wordt je ziektegeld gerekend over het gemiddelde van de laatste 13 weken.
Zoek idd officiele hulp bij UWV, rechtsbijstandsverzekering of juridisch loket. Zij kunnen je precies de mogelijkheden vertellen.
Vumana89 schreef:Woopy_x schreef:Hallo allemaal,
Net klaar met de opleiding en begonnen aan een tussenjaar bij mijn huidige baan werk ik 7 weken fulltime, en nu heb ik mijn arm gebroken.. Het bedrijf waar ik werk hebben eigen risico ziektewetkosten. maar doordat ik hier 7 weken werk zeggen ze dat ik recht heb op maar 40 euro.
Nu heb ik gelukkig een bijbaantje bij de Mac al gaat het plannen en de roosters daar niet echt lekker en kan ik soms 3 of 1 dag maar werken.
Ik zit mij af te vragen hoe ik de huur ga betalen ... ik kom er verder nog niet echt uit iemand ideeën waar ik heen kan bellen of eventueel financieel ondersteund kan worden want ik heb geen hulp van ouders en ben uitwonend 20 jaar ..
Ben je norisk geweest?
Dus maw ben je eerder lange periode ziek geweest?
Of echt net klaar met je opleiding en gaan werken?
Ben je door je proeftijd?
Lalidan schreef:Juridisch loket kan je hier hoogstwaarschijnlijk bij helpen. Er zitten wat mij betreft te veel onduidelijkheden in je verhaal om je goed advies te geven, bovendien ga je hier op bokt ook veel niet kloppende adviezen krijgen.
Het beste wat je dus kan doen is even bellen met het juridisch loket, die kunnen je echt verder helpen.
PS: Woon je in Nederland of in België? Dat maakt namelijk ook nogal wat uit.
Janneke2 schreef:Jawel hoor.
(Al geef ik ogenblikkelijk toe dat de woorden wullie, hullie en zullie (eerste, tweede en derde persoon meervoud) een bepaalde gevoelswaarde dragen. In dit geval: "het moge waar zijn, maar doet totaal niet ter zake".)
KimD schreef:Maar dit is toch gewoon een bijbaan? Je zegt dat je een tussenjaar hebt? Dan ben je neem ik aan niet vast in dienst, maar is het meer een 'studentenbaan'.
Die €40,- zou zomaar kunnen kloppen met wat in het contract staat.
Bij ons krijgen de 0 uren contracten ook helemaal niks. Dat is eigen risico, tenzij het een bedrijfsongeval is, dan ligt het anders.