Wie verhuurt nog meer zijn huis via AirBNB?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Wie verhuurt nog meer zijn huis via AirBNB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 09:10

Hoi allemaal!

De titel zegt het al, ik ben benieuwd of er nog meer Bokkers zijn die hun accommodatie aanbieden op AirBNB of wellicht andere sites.
Wij gaan vanaf 1 maart beginnen met het verhuren van ons huis en ben eigenlijk erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Misschien is het leuk die hier uit te wisselen en ideeën op te doen. Ons huis staat nu 2 weken te huur en de eerste boekingen zijn een feit, zo leuk! Van mensen uit Duitsland tot Florida.
Wij gaan verhuren via AirBNB vanwege vertrek naar het buitenland. Doordat we nog wel eens terug willen gaan naar NL houden we het huis eerst aan zodat we nog een eigen plekje hebben.

Wat is de reden dat jullie verhuren? Wat is jullie gemiddelde bezettingsgraad? Doen jullie alles zelf (m.b.t. schoonmaak, etc) of geven jullie dit uit handen? Hebben jullie al eens iets vervelends meegemaakt met huurders als bijvoorbeeld vernieling/vermissing van spullen? Is het leuk om linkjes van accommodaties uit te wisselen?

Ik weet niet of dit hier goed staat in LZP, maar dan zie ik het wel. Sorry in dat geval.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:36

Dit topic past beter op HTT (Huis, Tuin en Techniek); ik verplaats het voor je. :)

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:44

Ik volg, ik wil 2 maanden op reis, dan zou het wel fijn zijn als er mensen in mijn huis verblijven, maar ik weet niet of dat voor twee maanden ook gedaan wordt of hoe dat dan werkt met de sleutels etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:47

Ik zelf niet, maar mijn zwager verhuurt regelmatig zijn kamer in Utrecht. Ik vind het maar onhandig klinken.
Als er dan plannen wijzigen en zijn kamer is al verhuurt, zit hij dus zonder slaapplek :=
Daarnaast is laatst zijn fiets gestolen. De huurder was vergeten hem op slot te zetten.. :+ Weg fiets.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:26

Tijdens onze vakantie van 3 weken afgelopen jaar hebben wij ons huis verhuurd via airbnb. Is ons goed bevallen. We hebben een slot op onze slaapkamer gemaakt, zodat we daar alle persoonlijke spullen kwijt kunnen.
Schoonmaken en de check-inns heeft onze schoonmaakster gedaan, aangezien wij zelf in Spanje zaten.
Wat onze huurders erg leuk vonden was de manual die ik voor ze gemaakt heb, waarin staat hoe alle apparaten in huis werken, waar in de buurt je gratis kunt parkeren, de route naar de dichtstbijzijnde supermarkt, de kortste weg naar het strand, de lekkerste restaurantjes, etc.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:35

moonsparkle schreef:
Ik volg, ik wil 2 maanden op reis, dan zou het wel fijn zijn als er mensen in mijn huis verblijven, maar ik weet niet of dat voor twee maanden ook gedaan wordt of hoe dat dan werkt met de sleutels etc.

Je zou deze voor twee maanden beschikbaar kunnen zetten op AirBNB bijvoorbeeld, wellicht dat een vriend/vriendin of familie de sleutel zou kunnen overhandigen aan de huurders? Je hebt kans dat je een paar keer verhuurd dus dat er meerdere check-ins en check-outs gedaan dienen te worden, maar je kan ook een minimum aantal nachten instellen.