Auto met kapot licht waarschuwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:01

Mer1980 schreef:
Als ik in de gelegenheid ben de chauffeur aan te kunnen spreken of op wat voor manier verbaal / non-verbaal te communiceren dan laat ik het zeker weten :D

Ik heb laatst bijvoorbeeld een jongeman in een hele dikke BMW laten weten dat zijn knipperlicht het niet doet. Bij iedere rotonde moesten daarom mensen onnodig lang wachten en zo ook bij verschillende afslagen. Toen ik hem zag stoppen ben ik er netjes naartoe gegaan en heb met mijn meest bezorgde blik aangegeven dat zijn knipperlicht het niet deed en dat hij daardoor een boel mensen heeft benadeeld. Er bleek echter niets aan de hand met het licht. Ik heb hem geadviseerd deze voortaan te gebruiken, want ze zijn er niet voor niets bijgeleverd. := Hij zei nog vriendelijk bedankt ook :D


Ik denk dat veel automobilisten geen weet hebben dat zij richtingaanwijzers in hun auto hebben. :D

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:21

Rienn schreef:
Mer1980 schreef:
Als ik in de gelegenheid ben de chauffeur aan te kunnen spreken of op wat voor manier verbaal / non-verbaal te communiceren dan laat ik het zeker weten :D

Ik heb laatst bijvoorbeeld een jongeman in een hele dikke BMW laten weten dat zijn knipperlicht het niet doet. Bij iedere rotonde moesten daarom mensen onnodig lang wachten en zo ook bij verschillende afslagen. Toen ik hem zag stoppen ben ik er netjes naartoe gegaan en heb met mijn meest bezorgde blik aangegeven dat zijn knipperlicht het niet deed en dat hij daardoor een boel mensen heeft benadeeld. Er bleek echter niets aan de hand met het licht. Ik heb hem geadviseerd deze voortaan te gebruiken, want ze zijn er niet voor niets bijgeleverd. := Hij zei nog vriendelijk bedankt ook :D


Ik denk dat veel automobilisten geen weet hebben dat zij richtingaanwijzers in hun auto hebben. :D


Afbeelding


Ik sein wel graag naar andere auto's om ze op iets opmerkzaam te maken maar wel als het alleen maar duidelijk op te vatten is km welke auto het gaat. Als er 20 auto's tegemoet komen met 10 meter afstand ertussen heb je geen mogelijkheid om het zo duidelikk mogeljkk te doen.
Waardeer het zelf ook wel als iemand me attendeerd op een lamp die stuk is etc.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:01

Mer1980 schreef:
Ik heb hem geadviseerd deze voortaan te gebruiken, want ze zijn er niet voor niets bijgeleverd. := Hij zei nog vriendelijk bedankt ook :D

Wist je niet dat het een meeroptie is bij bmw ?
Standaard worden ze niet meegeleverd...

Richting aangeven doe je n.l. voor een ander in het verkeer, en een bmw rijder doet geen dingen voor een ander maar denkt alleen maar aan zichzelf. :D

Anoniem

Re: Auto met kapot licht waarschuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:06

Niet alleen BMW rijders :x :')

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:24

Peetstap schreef:
Mer1980 schreef:
Ik heb hem geadviseerd deze voortaan te gebruiken, want ze zijn er niet voor niets bijgeleverd. := Hij zei nog vriendelijk bedankt ook :D

Wist je niet dat het een meeroptie is bij bmw ?
Standaard worden ze niet meegeleverd...

Richting aangeven doe je n.l. voor een ander in het verkeer, en een bmw rijder doet geen dingen voor een ander maar denkt alleen maar aan zichzelf. :D


Weer wat geleerd :D :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:51

Peetstap schreef:
Mer1980 schreef:
Ik heb hem geadviseerd deze voortaan te gebruiken, want ze zijn er niet voor niets bijgeleverd. := Hij zei nog vriendelijk bedankt ook :D

Wist je niet dat het een meeroptie is bij bmw ?
Standaard worden ze niet meegeleverd...

Richting aangeven doe je n.l. voor een ander in het verkeer, en een bmw rijder doet geen dingen voor een ander maar denkt alleen maar aan zichzelf. :D

Damn dus ik ben geen echte bmw rijder -O-

* pulkt bmw logo van der auto af *

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Auto met kapot licht waarschuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:52

Bij BMW is het nog een optie, Tesla maakt ze gewoon niet.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:22

Audi heeft ze ook alleen optioneel geloof ik.
Hoewel ze daar bij de nieuwste versie vanzelf aangaan als je op de snelweg van rijbaan verwisseld.
Audi kent z’n rijders :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:24

verootjoo schreef:
Audi heeft ze ook alleen optioneel geloof ik.

Áls ik een Audi tegenkom met de knipperlichten aan dan staat ie meestal ergens stil waar dat niet mag... Een stoep, of een invalidenvak :+

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:00

Ik sein bij :

- geen voor licht of achterlicht (dus bij 1 stuk sein ik niet)
- onnodig links rijden (ga naar rechts!)
- als ik zie dat ze naar links gaan zonder te kijken (ik rij daar idioot!)

Ik heb wel eens gehad bij oprit oo snelweg in de avond dat er een auto zonder licht achter mij reed. Eff geseind met mistlicht, snapte de hint gelukkig!

Andere x reed er een Nissan in het donker met enkel magere dimlichten achter mij. Ik wist met deze auto even niet hoe ik Mn achter mistlampen kon doen dus wachte bij de stoplichten, vrouwtje met kort pittig kapsel, ik schreeuwen, zwaaien, toeteren... mens keek gewoon niet opzij (stond naast haar) :+ stik dan maar. Ze was echt niet zichtbaar :n

Edit: oja, laatst ook echt woest geworden op zon Gooise vrouw type in haar Audi A3... linkerbaan, vooral ook onnodig en slingerend, hele tijd op haar telefoon waardoor er de hele tijd opeens geremd moest gaan worden onnodig omdat ze dan schrikt als ze weer opkijkt ofzo. Ik ben op gegeten moment maar eff irritant gaan doen, wil niet achter zon suïcidaal persoon rijden dus ben even flink achter haar gaan rijden en met mijn grote licht gaan seinen. Duurde eff voor ze het doorhad. Ik zag haar in haar binnenspiegel hele tijd met ogen naar beneden. Ze is toen opzij gegaan. Snap het echt niet, vind het zo gevaarlijk!!!