Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:26

Groente en fruit haal ik op de markt, echt bizar wat je daar krijgt voor je geld.

We doen 1x per week alle boodschappen. Eerst bij AH maar nu bij de Jumbo. Zit hier een grote nieuwe, heel mooie winkel. En het scheelt echt vergeleken met de AH.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:27

Voorheen ging ik altijd naar de AH, nu naar de jumbo omdat die dichterbij zit. Vind huismerk van AH beter. Aldi/lidl zitten ook uit de richting dus daar kom ik vrijwel nooit.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:56

malih schreef:
Waar in Almere woon je dan? want er zijn toch wel meer supermarkten als de AH in Almere?


Almere poort
Daar hebben we 2x een albert heijn. Muziekwijk heeft ook albert heijn. Dus dan moet ik of naar de stad rijden of naar kruidenwijk of waterwijk.

Allemaal niet echt iets wat je doet voor je dagelijkse boodschapjes.[/quote]


De vomar in litertuurwijk ;) was ik vroeger erg over te spreken.

Nu woon ik elders en ga ik zoveel mogelijk naar de lidl.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:56

Ik doe eens per week een rondje slager - groenteboer - zuivelboer - bakker - (eventueel kraampjes met honing, champignons ed) - eierenboer - supermarkt (vaak Jumbo)

Een alternatieve manier van boodschappen doen dus :j

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:03

Hier altijd jumbo en dat ging met mijn zwangerschap over in laten bezorgen door jumbo.
Nu sinds een paar maanden naar de lidl omdat het met een huishouden van 5 personen toch enorm scheelt.
Lidl hier is wel een hele nette grote winkel en alles is vers en ziet er goed uit.
Voor de kleine boodschappen ga ik nog wel bij de jumbo want zit iets dichterbij.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:16

Dirk.
Al houd ik wel de aanbiedingen van andere winkels in de gaten. Zo heb ik verleden week mijn kastjes vol gehamsterd omdat veel van mijn wekelijkse spul bij AH 2e gratis was. :)

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:21

Altijd naar de AH. Ik moet er 25 kilometer voor rijden en er zitten een poiesz, aldi, lidl en een jumbo in de buurt, maar echt de AH rij ik met plezier 1x in de week voor om. De kwaliteit en het assortiment van de poiesz is om te janken zo slecht en de andere winkels erg klein en klein assortiment.

lies_sparkle

Berichten: 6129
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:22

Lidl *\o/*
Heeft altijd alles wat ik nodig heb op 1 product na :+
Groenten en fruit zijn altijd goed en dat samen met de volkoren pasta is het meeste wat ik eet :)

Overigens ben ik ook wel echt een aanbiedingen shopper :+
Ik fiets rustig langs alle winkels om bijvoorbeeld te hamsteren of de aanbiedingen van dirk voor vega spul in te slaan :)
Laatst bijgewerkt door lies_sparkle op 16-01-19 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:23

Ik heb dus nog nooit een Dirk gezien. En geen Vomar. En geen Jan Linders. Oja, en ook geen Poiesz.

Wij gaan naar AH en Aldi. Heel soms een uitstapje naar de Jumbo. Maar dan weet ik gelijk weer waarom ik naar AH ga. Veel groter assortiment. Jumbo hier heeft de onhebbelijkheid alle A merken eruit te gooien en er Jumbo huismerk voor in de plek te doen. Ze hebben wel een beter dieet assortiment. Dus soms wil ik daar nog wel eens heen voor suikervrije koekjes.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:30

Ik ga naar AH en naar de Jumbo. En verder apart bakker en slager.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:33

AH zeker met de bonussen goed te doen. Daar passen We ook meestal op aan wat we eten. Lidl en Aldi zijn hier altijd een grote chaos!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:34

Ik woon in België maar gaan voor frisdrank, vlees en nog wat bepaalde zaken naar Hulst. De kleine boodschapjes ( dingen die niet lang goed blijven zoals brood, beleg, fruit) doen we meestal in Aldi.
Voor pampers schuimen we het internet af voor de beste deal en alles voor de dieren bestellen we bij zooplus.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:37

De grote boodschappen bij de Lidl en groente en fruit ook. Al wil ik dat eigenlijk van de markt halen maar dat is onhandig met werk.

En de tussendoor boodschappen bij de deka of Ah en de Turk

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:38

Lidl, want ze zijn goedkoop en het meeste spul is ook gewoon goed.
Voor dingen die Lidl niet heeft vaak Jumbo. Ze zitten dicht bij elkaar en Jumbo is vaak echt nog wel wat goedkoper dan AH.
Als we bestellen ook Jumbo. AH bezorgt niet in onze regio.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:44

Wij gaan meestal naar de Hoogvliet, soms naar de Albert Heijn. Ik woonde 16 jaar tegenover de Hoogvliet (echt alleen straat oversteken) dus daarom, en we zijn nu een kilometer verhuisd en doen daar uit gemak nog steeds maar onze boodschappen :+

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:52

Wij halen 1x in de maand grote boodschappen en deden dit eerst bij de ah. Hier waren we dan 350 tot 400 euro kwijt. Nu doen we grote boodschappen bij de liddle en jumbo en zijn we voor de zelfde boodschappen rond de 250 euro kwijt, meestal minder. We slaan dan ook groot in zodat we alleen nog maar brood en fruit hoeven te kopen tussendoor. Ik heb een voorraadkast voor alles wat langhoudbaar is en heb van de meeste producten 3 tot 6 stuks. Zoals bijv Vaatwasblokjes, wasmiddel, wcpapier, chocopasta en zo. Dan kunnen we de maand rondkomen. We hebben 1 koelkast met vriezer en die heeft 3 laden en een amerikaanse waar we heel veel spul in kwijt kunnen dus diepvries zoals patat, pizzas ed slaan we ook in. Bij het geld zit alles in ook voor de kids. En blikjes kattenvoer. Het Kattengrid brokjes en visvoer komt hier nog overheen omdat we daar een bepaald merk van hebben die niet in de supermarkt te koop zijn.

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:16

Ik meestal bij de AH als mijn vriend mee gaat. Anders bij de (nu nog) Emté om de hoek. Word zometeen een Jumbo maar ik heb een hekel aan de Jumbo -O-

xRaisin

Berichten: 1758
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:22

Bij de AH omdat het letterlijk 30 meter van ons huis vandaan is. En met de bonus valt het qua prijs wel mee!

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:29

Wij hebben de ah, boni en Aldi naast elkaar zitten. Wonen buitenaf, dus moeten sws een stukje rijden. De andere kant op zit ook een boni en emte, deze wordt jumbo.

Wij houden dus aanbiedingen in de gaten. Standaard winkel is de boni. Aanbiedingen van ah en ik probeer wat meer Aldi mens te worden. Die is goedkoper :j
Ik ben benieuwd wat de jumbo voor een winkel wordt..

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:29

waar de producten het goedkoopste zijn, ik varieer dus tussen:
Aldi
Lidl
AH
Dirk
Jumbo
spar
plaatselijke turk
plus
markt

AH zit het dichtste bij huis en spar het dichtste bij het werk, dus als het even snel iets bijhalen is ga ik daar vaak heen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:34

Eerst de lidl en daarna jumbo of ah.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:34

Verschillend, met waar ik in de buurt ben of wat ik nodig heb. Meestal de ah want wij hebben een xxl ah.
En ik ben nogal een merk gebonden eter.
Verder,
Aldi
Dirk
Hoogvliet
Heel soms jumbo

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:39

De Lidl en de AH, al was het de laatste tijd vooral AH. Goed voornemen voor 2019 is om eerst naar de Lidl en daarna naar de appie te gaan. Scheelt enorm :j

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:40

Alles bij de AH.

Heb geen zin om naar 2 supermarkten te gaan voor 1 partij boodschappen. En aangezien ik bij andere winkels niet alles kan krijgen, is de Ah standaard hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:43

Dagelijkse boodschappen AH, Hello Fresh en soms Picnic. Laatst een keer naar de lidl geweest en dat vond ik echt heel duur. Ik had 8 dingen en was 20 euro kwijt. Dat had ik bij AH in 13 gekund dus lidl ziet mij niet meer. En dan heb ik geen AH Basic want dat haal ik nooit.

En exotische dingen haal ik bij de toko en de Turk. En vis / vlees bij Visboer Poelier en Slager.