Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:21

De AH. Voorheen uit gewoonte, het was makkelijk bereikbaar en ik had er gewerkt waardoor ik ook wist wat waar stond. In de Jumbo of soortgelijke winkel loop ik altijd 5 rondjes voor ik alles gevonden heb. Nu ook weer bij de AH, maar dat komt ook omdat ik er 2 min lopen/fietsen vandaan woon. Aldi en Lidl zitten hier ook wel redelijk dichtbij. Misschien dat we daar eens wat vaker boodschappen zouden kunnen doen, maar we houden allebei ook wel van lekker eten en veel uit eten gaan dus ergens vraag ik me ook wel af of het wel echt zoveel bespaart...

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:02

Ik haal mijn boodschappen bij de Aldi en wat ik daar niet kan krijgen haal ik bij Lidl en Plus.
Puur omdat de Aldi op kruipafstand zit trouwens, toen ik nog bijna naast een Plus woonde ging ik bijna altijd daarheen.
Een enkele keer ga ik naar AH, maar dan moet ik daar net in de buurt zijn.
We hebben hier vlakbij ook een Nettorama, prijstechnisch een goede winkel maar zo onoverzichtelijk ingericht dat ik daar niet meer heen ga. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:14

Hier in de buurt heb je 2 hele fijne AH’s. 1 heeft een parkeergarage erboven die gratis is. En de Lidl en meer winkels zitten daar.

De andere is altijd heel klantvriendelijk, netjes, schoon en geordend. Noemen wij altijd de autistenalbertheijn. Rijd ik echt voor om. :o

Maar tegenwoordig altijd eerst Lidl en dan wat daar niet is bij de AH. Volg een plantaardig voedingsschema en de Lidl is daarin heel goedkoop.

En zolang het kan qua tijd ga ik elke vrijdagochtend naar de markt in de stad in Zwolle. :)

Anoniem

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:25

Het scheelt bij AH denk ik ook of je een franchiser hebt. Bij ons zijn dat er zelfs 3, en ze zijn met mijn boodschappenpatroon goedkoper dan de Jumbo, Lidl, Hoogvliet en zeker de Plus hier (op volle kar).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:26

Hanafubuki schreef:
Het scheelt bij AH denk ik ook of je een franchiser hebt. Bij ons zijn dat er zelfs 3, en ze zijn met mijn boodschappenpatroon goedkoper dan de Jumbo, Lidl, Hoogvliet en zeker de Plus hier (op volle kar).

Ja ik vind die ook fijner dan die van Ahold zijn. Netter vaak ook. :)

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:48

Brood bij de bakker, vlees bij de slager, groente vnl bij de Lidl en overige boodschappen meestal AH.
En dan soms nog wat uit de biologische supermarkt of de Jumbo.

Oh en voor vis gaan we naar de Makro, hele zalmzijde in 1x en dan zelf in mootjes hakken en invriezen. En we halen daar ook altijd grote zakken rauwe garnalen uit de vriezer.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:55

dieseltje09 schreef:
ArankaM schreef:
Ik bestel bij Picnic en voor brood etc ga ik naar de AH. Als ik in de trein zit maak mijn boodschappenlijst en bestel ik voor de hele week. Het bespaart zoveel tijd!


Ik heb op de gok het brood ook bij picnic een keer besteld en moet zeggen het is goed! Een stuk lekkerder als bij de Jumbo of Lidl :j

Ik heb het ook wel geprobeerd, maar ik vond het niet lekker, maar ik ben ook niet makkelijk met brood.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:59

Brood halen wij bij de onderburen (aka bakker), dus daarvoor gaan we niet naar de supermarkt!
Picnic hebben wij ook, bestellen daar vooral grote dingen en de week boodschappen.
Ik vind het ideaal :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:11

Marije_jiplover schreef:
Oh en voor vis gaan we naar de Makro, hele zalmzijde in 1x en dan zelf in mootjes hakken en invriezen. En we halen daar ook altijd grote zakken rauwe garnalen uit de vriezer.


Laatst kon je het halen tegen inkoop! 10 euro de kilo excl 6% btw. _O_

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:14

Ik werk zelf bij de Plus dus verse dingen voor het avond eten enz neem ik mee bij mn werk.
Maar als we grote boodschappen gaan doen gaan we naar de Hoogvliet dat is 1 minuut bij ons huis vandaan.

luf_horses

Berichten: 996
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: hier

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:22

Wij bestellen denk ik ongeveer één keer per maand bij de AH. Daarnaast halen we in de winter soms wat groente / fruit op de markt. We hebben allebei een hekel aan boodschappen, dus vermijden supermarkten waar mogelijk.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:37

Het liefst bij de AH!
Ben recent verhuisd en nu helaas een Jumbo (foodmarket) het dichtste bij. Nu moeten we elke week toch nog een afzonderlijke keer naar de appie, omdat ze allerlei producten bij de Jumbo niet hebben.
Vind de appie ook altijd het fijnste winkelen, brede gangpaden, niet extreem hoge stellingen, (meestal) behulpzaam personeel, airmiles sparen, overzichtelijk.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:47

Meestal bij de Albert heijn. Ook af en toe bij lidl maar die zit minder gunstig dan de ah.
Aldi en Jumbo af en toe.
Hoogvliet vind ik ook een fijne winkel met vaak goede aanbiedingen maar kom ik alleen als ik iets van de aanbiedingen wil/nodig heb omdat het parkeren weer minder fijn is.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:19

Lidle en AH, soms naar de Jumbo voor pakken ijskoffie.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:26

Aldi en wat daar echt niet is of waarvan een product van ander huismerk of merk lekkerder is dan Jumbo
Pas geleden is de aldi verbouwd. En sindsdien ga ik er eigenlijk heen
Deed eerst altijd de boodschappen bij de Jumbo (die ook net verbouwd is) maar heb toch t idee dat ik meer geld overhou aan t eind vd maand nu ik t meeste bij de Aldi haal :) moet er nog maar eens even voor gaan zitten om t t vergelijken :)

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:46

Lidl en Aldi hebben we hier ook en daar komen we veel.

De kleine boodschappen bij de Tesco Express, ons hoekwinkeltje.

Op auto afstand ASDA (behoorlijk goedkope zaak) en Tesco of Sainsbury, dat zijn enorme winkels met o.a. apotheek, hele hoop non-food en kleding, een koffietent of McDonalds.

Daarnaast bestellen we ook geregeld, vooral bij de Iceland, met gratis bezorgen vanaf £35,00.

Vroeger in Amstelveen kwamen we veel bij C1000 en Dirk en soms Lidl of AH.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:27

LEKKERGEK schreef:
Ontzettend lui hier, ik laat mijn wekelijkse boodschappen tegenwoordig bezorgen door PicNic. Voor de overige dingen heb ik een Lidl en een AH om de hoek zitten :)

Ik ook! Niet zozeer uit luiheid, maar omdat ik 'wat aan mijn handjes mankeer' :D Dat mag ik nou terecht zeggen. Ik kom dan weer nooit bij de AH, ik kom soms bij de Lidl of Jumbo.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 10:32

Bij ons in 't dorp hebben ze sinds een jaar of 4 de mcd veranderd in een boons en daar baal ik nog steeds van.

Vooral de indeling van de supermarkt is daarmee zo ontzettend achteruit gegaan. Het is zo onlogisch ingedeeld en onoverzichtelijk. Het was al een kleine winkel maar met deze inrichting is het echt een buurt super.

Toen was het ook nog huismerk markant, nu is dat g'woon geworden.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:50

Matheno schreef:
Blackflag schreef:
Ik kom eigenlijk overal wel. Werk zelf bij de Lidl dus haal daar veel groente/fruit en sommige dingen die stuk goedkoper zijn zoals wc papier en bepaalde wasmiddelen.
Verder ga ik veel naar de Jumbo voor brood/bepaalde merk producten.

Net even berekend wat ik normaal per maand kwijt ben ruim 450 euro per maand. Voor 2 personen..... oeps, kan dus een hoop op bespaard worden.

Lijstjes maken, tas mee en maar 1 a 2 keer per week gaan boodschappen ipv iedere dag en een hoop weggooien....


Hoe dan?!
Wij zijn met zn 2'en ongeveer 50 euro per week aan boodschappen kwijt.

Moet wel zeggen: Wij drinken geen cola oid, en eten geen koekjes of ander junkfood. Schrok me laatst een hoedje toen ik zag wat zo'n 6 pack cola kostte.




Nergens naar kijken.. geen lijstjes maken.. bv lasagne maken en dan altijd bladeren meenemen terwijl er al 5 pakken staan..
Drink ook geen coca cola ofzo, maar ik ben veels te makkelijk .. vriend houd wel van een biertje en dan.het liefst speciaal bier.. ben je al 20 euro verder en dan is het pas 1 weekend.. tel dan wel alles erbij van huishoudelijke dingen ook..

hebben nu ons budget naar 300 euro pm gezet.. en wat gestructureerder boodschappen gaan doen :=

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

Meestal bij de Vomar, als we naar de appie moeten zijn we een half uur onderweg en daar hebben we niet altijd zin in.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:02

Meestal bij de AH. Vind ik een prettigere winkel dan de Lidl en qua vega-assortiment hebben ze een stuk meer. Ook vind ik het brood van de AH gewoon het lekkerst. Voor de kleine boodschapjes wandel ik vaak even naar de Poiesz hier op de hoek van de straat.

In de buurt ook een Jumbo Foodmarkt, maar daar is het dan weer betaald parkeren :P

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:22

AH. Deen en aldi al vind ik het geen fijne winkel.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:39

Shaggy09 schreef:
Bij ons in 't dorp hebben ze sinds een jaar of 4 de mcd veranderd in een boons en daar baal ik nog steeds van.

Vooral de indeling van de supermarkt is daarmee zo ontzettend achteruit gegaan. Het is zo onlogisch ingedeeld en onoverzichtelijk. Het was al een kleine winkel maar met deze inrichting is het echt een buurt super.

Toen was het ook nog huismerk markant, nu is dat g'woon geworden.


Markant en g'woon is hetzelfde toch? Gewoon een naamsverandering die overal is doorgevoerd als ik het me goed herinner.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 14:33

Oh echt? :')

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:35

Albert Heijn. Maar dat komt ook vooral omdat ik daar werk en het heel makkelijk is om naderhand wat dingen mee te nemen. Mijn moeder doet ook veel bij de Lidl en komt bij de Jumbo als ze daar in de buurt is.

Persoonlijk vind ik AH toch wel de fijnste winkel.