Nu moet ik zeggen dat mijn familie vrij variabel is, ik geloof dat de oudste plant 2 jaar is maar dat is een grote uitzondering.
Ik ben vooral gek op de pannenkoekenplant maar die heeft bij ons in huis nog niet heel veel mazzel gehad. Uiteindelijk bleek dat de terracotta potten al het vocht uit de grond trokken waardoor er niets voor de planten over bleef. Nu heb ik een zak tussen de pot en de grond zitten in de hoop dat de planten nu niet uitdrogen.
Ik ben ook wel benieuwd of jullie een leuk verhaal hebben bij één (of meerdere) van jullie planten.
De nieuwe pannenkoekenplant. Ik hoop dat deze geen uitgedroogde voeten krijgt. Het is wel een vrij volle planten met allerlei jonge stekjes naast de moederplant maar de laatste keer dat ik de stekjes probeerde uit te steken, was de complete plant binnen een paar dagen dood. Dus ik laat hem maar zo en ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.

Een nieuwe Oriëntal tiger. Ik ben benieuwd of ik er net zo'n grote hangplant van kan maken als zij oudere broer.
En rechts een klein pannenkoekenplantje dat ik zo in het tuincentrum heb gekocht. Hij wil alleen nog niet echt lekker de breedte in.

Een knutselprojectje van mijzelf. Dit was ooit een prachtige, lange Oriëntal tiger maar uiteindelijk bleek hij rouwvliegjes te hebben. Oftewel: rottende wortels. Dus ik heb de slierten afgeknipt en met de luchtwortels in het water gezet. Het heeft even geduurd voor hij begon te wortelschieten maar sinds een paar dagen komen er zichtbare wortels aan. Ik hoop hem binnenkort in de potgrond te kunnen zetten maar dat vind ik nog wel een beetje spannend.

Deze pot heb ik van vrienden gekeken. We hebben er verder geen omkijken naar, het was alleen even puzzelen met op welke plek hij goed stond maar nu hij op de juiste plek staat, hoeven we er niets aan te doen. Het regelt zichzelf van binnen.

Onze wondercactus. Deze hebben we zo'n 2 jaar en we hebben hem echt al meermaals maandenlang vergeten maar hij lijkt net nog steeds goed te doen. Hij ziet alleen een beetje bleekjes.

Een pannenkoekenstekje dat ik van mijn zus heb gekregen. Ik denk alleen dat ik hem opnieuw moet gaan potten want ook bij deze trekt het potje alle vocht uit de grond. (Dit zie je ook wel goed aan de onderkant)

Onze ficus. Deze had oorspronkelijk 3 stelen maar 1 daarvan was stervende. Gelukkig doen de overgebleven stelen het nog prima dus hij mag blijven.

Deze hebben we een paar maanden gelden gekocht omdat we hem er zo leuk uit vonden zien. Maar inmiddels begint zijn roze toefje uit te bleken. Geen idee waar het misgaat.

Het projectje van mij vriend: cactusjes in een kasje.

Geen idee hoe deze heet maar hij ziet er leuk uit. Ik wil alleen nog wat houtsnippers bovenop leggen zodat je niet zo tegen dat plastic aan zit te kijken.

En dan hebben we nog een paar lantaarnplantjes maar die gaan niet zo hard. Ik hoor van velen dat die normaal heel hard groeien maar bij ons hebben ze iets minder haast om groter te worden.

.

een huge monstera

gebruik jij de bladeren ook? 

Ik heb nooit iets met planten gehad, tot het afgelopen jaar voor het eerst ging vriezen en ik een aantal van mijn moeders buitenplanten heb opgevangen voor de winter. Zij heeft namelijk de tuin zomers zo vol staan dat het binnen onmogelijk past
Nu vind ik het zo leuk staan op mijn kamer dat ze niet meer weg mogen.