Brievenbuspakket ongefrankeerd verzonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Brievenbuspakket ongefrankeerd verzonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:34

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb via mp iets gekocht, nu heeft die persoon per ongeluk het brievenbuspakketje ongefrankeerd in de brievenbus gegooid. Wordt dit net als een slecht gefrankeerde brief alsnog bezorgd en dan met een brief of ik wil bijbetalen? Of gaat dit pakketje nooit ergens aankomen? Help :')

Suzanne F.

Re: Brievenbuspakket ongefrankeerd verzonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:36

Poeh, ik heb weleens een brief ontvangen die ongefrankeerd was. Is wel aangekomen. Maar een brievenbuspakketje is wel iets anders. Staat het afzenderadres er ook op? Dan gaat het terug denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:38

Nee, alleen mijn adres dus. Anders was het idd retour gegaan denk ik. Maar niet verzenden levert postnl helemaal niks op natuurlijk...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:39

Volgens mij krijg je het (flink vertraagd) binnen met een factuur van PostNL erbij.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:40

Ik heb wel eens gehad dat de afzender te weinig zegels erop gedaan had. Ik kreeg het brievenbuspakketje wel, maar ook meteen een kaart of ik het resterende bedrag alsnog even wilde betalen. Er stond toen geen afzender op dus dan proberen ze het bij de ontvanger. :PB

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:40

Ik denk dat je het later krijgt met de melding of je wilt bij betalen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:44

Bluh, dat ik het moet betalen vind ik nog wel oke. Vertraging wat minder :( verzender heeft al aangegeven dat uiteraard terug te betalen en morgen postnl te bellen, maar hoop er niet nog weken op te moeten wachten. Blugh, tegenvaller zeg -O- -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:51

Als het gewoon in de rode bus gegooid is, wordt het als een gewone brief behandeld.
Een brievenbuspakketje moet je afgeven op het postagentschap en krijgt dan ook een track&trace code. Deze pakketjes moet de postbezorger ook scannen voor ze ze in de bus laten glijden.

Dus als het pakketje in de gewone rode brievenbus is gegooid, wordt het behandeld als brief en dus als zodanig met boete porto behandeld. Kan een paar dagen langer duren voor je het pakketje uiteindelijk in de bus hebt.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:55

Dit heb ik ooit gehad met een evelop van A4 formaat, was vergeten om de postzegels erop te doen.

Het kwam op tijd aan bij de ontvanger maar wel met een factuur van zo'n €10,95 8)7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:56

Tja, de factuur vind ik zijn probleem, hoop dat hij dan ook zo eerlijk is die terug te betalen. Hij zegt nu iig van wel. Maar hoop vooral dat het sowieso aankomt en liefst ook zo snel mogelijk :D maar jullie geven me iig hoop dat het uiteindelijk wel komt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:03

Pakketje al binnen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:12

Ik heb bij PostNL in het sorteercentrum gewerkt en ongefrankeerde pakketjes gingen gewoon met dezelfde lading mee, dan komt er inderdaad een brief bij dat je extra moet betalen :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 16:35

Mijn pakketje is inderdaad geleverd, yay! Nog geen briefje dus die zal nog wel komen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:53

Die brief of kaart komt nog wel. Ik heb een aantal jaar geleden een proevenboekje besteld en die was keurig gefrankeerd en op tijd binnen. Echter kreeg ik een paar dagen netjes een kaart in de bus of ik even de frankeerkosten wou betalen. Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik had besteld want ook de envelop waar het in zat was zwaar beschadigd. Keurig te woord gestaan en ze hebben alles geregeld. Maar je kan dus ook een kaart of brief krijgen terwijl het wel voldoende gefrankeerd is