Enquête over voeding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mahitri

Enquête over voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:05

Hallo Bokkers!

Ik wil jullie graag iets vragen. (Ik hoop dat het onderwerp hier goed staat :o )
Momenteel ben ik bezig met het ontwerpen van een online trainingsprogramma over voeding en een positief zelfbeeld. Om een programma te maken dat aansluit bij mijn doelgroep ben ik benieuwd naar hoe jullie kijken naar de onderwerpen voeding, zelfbeeld, gezonde leefstijl en sport / bewegen.
Zouden jullie onderstaande enquête willen invullen? Het zijn vier vragen waar je je eigen antwoord op kunt geven. Ik zou het heel tof vinden als je de moeite neemt. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je mij altijd een pbtje sturen.

https://www.survio.com/survey/d/K4U9Z6H1R9E5U2S6P

Suzanne F.

Re: Enquête over voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:22

Je enquête is echt te beperkt. Hier kan je niks mee hoor.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:39

Omdat Enquêtes op School,Studie, Werk horen verplaats ik dit topic daar naar toe.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:41

Suzanne F. schreef:
Je enquête is echt te beperkt. Hier kan je niks mee hoor.

Wat maakt deze enquête voor jou te beperkt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:46

Ik vind hem ook érg beperkt.
Wil je niet weten hoe men eet, hoeveel men beweegt, welke levensstijl men heeft, hoe men zich daarbij voelt.. welke leeftijd diegene heeft, het geslacht enz enz?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:08

8nnemiek schreef:
Ik vind hem ook érg beperkt.
Wil je niet weten hoe men eet, hoeveel men beweegt, welke levensstijl men heeft, hoe men zich daarbij voelt.. welke leeftijd diegene heeft, het geslacht enz enz?

Ik wil graag weten waar je tegenaan loopt als het gaat om gezonde voeding, gezonde leefstijl, sporten en zelfbeeld. Dus bijvoorbeeld niet weten hoe je gezonde keuzes maakt, geen positief zelfbeeld hebben en niet weten hoe je dat kunt aanpakken of geen tijd hebben om te sporten. Ik ben eigenlijk alleen op zoek naar de problemen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:09

Maar dan wil je toch weten welke categorie mensen, welke problemen heeft?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:03

Voor welke opleiding is deze vragenlijst?

Tis sowieso wel belangrijk om te weten met wat voor een soort mensen je te maken hebt.

Man/Vrouw
leeftijd (categorieën zou ik ze indelen
gewicht / lengte (de algemene dingen)/ of juist BMI (iemand die een gezond BMI hebben kan nog steeds onzeker zijn of zijn/haar figuur, slechte eet gewoontes hebben etc)

Deze vragenlijst komt over alsof wij je huiswerk moeten maken.

Je kunt beter zelf een aantal stellingen formulieren en dan vragen op een schaal van 1-5 in hoe verre dit van toepassing is op de betreffende persoon.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:11

Om te beginnen vind ik het echt heel fijn dat jullie met mij meedenken. Het doel is echter achter het probleem te komen van iemand. Welke categorie mensen daarachter zitten is niet van belang bij het geven van de oplossing.
En door geen antwoordmogelijkheden te geven krijg ik juist antwoorden in de bewoording van degene die het probleem ervaart. Als ik meerkeuze vragen doe dan gaan mensen kiezen wat het dichtst bij hun eigen antwoord past en ik wil juist weten hoe zij hun eigen probleem omschrijven. Dat heeft dus ook niks te maken met dat jullie mijn huiswerk moeten maken. Ik ben juist geïnteresseerd in eigen antwoorden. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb verwoord.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:16

Mahitri schreef:
Om te beginnen vind ik het echt heel fijn dat jullie met mij meedenken. Het doel is echter achter het probleem te komen van iemand. Welke categorie mensen daarachter zitten is niet van belang bij het geven van de oplossing.
En door geen antwoordmogelijkheden te geven krijg ik juist antwoorden in de bewoording van degene die het probleem ervaart. Als ik meerkeuze vragen doe dan gaan mensen kiezen wat het dichtst bij hun eigen antwoord past en ik wil juist weten hoe zij hun eigen probleem omschrijven. Dat heeft dus ook niks te maken met dat jullie mijn huiswerk moeten maken. Ik ben juist geïnteresseerd in eigen antwoorden. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb verwoord.

ik zeg niet alles meerkeuze maar wel een gedeelte. Mensen omschrijven vaak dingen heel kort (en dan heb jij te weinig info) en ga je er een eigen interpretatie aan toevoegen.

Stel ik schrijf, ik vind mijzelf te dik.....wat kun je daar dan mee? helemaal niets..immers je weet niet of het feitelijk wel zo is. Wellicht ben ik 18 jaar 1.70m en weeg ik 45 kg (en heb ik gewoon een dikke eetstoornis). en die persoon zegt er ook nog bij dat ze te weinig sport............

al die secundaire info is juist van belang. Of iemand 16 is en in de groei of bv 65 etc man/vrouw. (groot verschil in spieropbouw en vet distributie) etc etc kan nog wel even door gaan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:19

Precies wat Studiemiep zegt. En je weet niet of het zelfbeeld reeel is. En wat is veel of weinig sporten?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 11:49

Citaat:
Ik zeg niet alles meerkeuze maar wel een gedeelte. Mensen omschrijven vaak dingen heel kort (en dan heb jij te weinig info) en ga je er een eigen interpretatie aan toevoegen.

Stel ik schrijf, ik vind mijzelf te dik.....wat kun je daar dan mee? helemaal niets..immers je weet niet of het feitelijk wel zo is. Wellicht ben ik 18 jaar 1.70m en weeg ik 45 kg (en heb ik gewoon een dikke eetstoornis). en die persoon zegt er ook nog bij dat ze te weinig sport............

al die secundaire info is juist van belang. Of iemand 16 is en in de groei of bv 65 etc man/vrouw. (groot verschil in spieropbouw en vet distributie) etc etc kan nog wel even door gaan

Vanuit jouw visie is dat belangrijke informatie. Vanuit mijn visie hoef ik deze informatie niet te weten omdat ik geen sportprogramma of dieet ga maken voor iemand. Er zijn al een aantal bokkers die de enquête hebben ingevuld (super tof! *\o/* ) en daar komen echt mooie, waardevolle antwoorden uit. Mensen omschrijven in hun eigen woorden waar ze problemen mee ervaren of dat ze juist helemaal geen problemen ervaren (wat natuurlijk helemaal fijn is).

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:09

Ik vroeg net ook al voor welke opleiding het is?

je schrijft dat je een online trainingsprogramma wil maken over voeding en een positief zelfbeeld.

Wat wil je met je online programma bereiken? wat wil je de mensen bieden? (en wat heb jij toe te voegen...?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:24

Ik heb het net ingevuld, vind de paar vragen ook erg beperkt maar ik hoop dat je wat met de antwoorden kan.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 22:44

C_arola schreef:
Ik heb het net ingevuld, vind de paar vragen ook erg beperkt maar ik hoop dat je wat met de antwoorden kan.

Bedankt voor het invullen!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 11:50

studiemiep schreef:
Ik vroeg net ook al voor welke opleiding het is?

je schrijft dat je een online trainingsprogramma wil maken over voeding en een positief zelfbeeld.

Wat wil je met je online programma bereiken? wat wil je de mensen bieden? (en wat heb jij toe te voegen...?

Het is niet voor een opleiding het is voor mezelf. Dit is de start van mijn onderzoek naar waar de problemen zitten om zo aan te kunnen sluiten op de behoeftes van klanten met mijn online trainingsprogramma.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:02

Ik wil alle bokkers die mijn enquête hebben ingevuld heel erg bedankten! Vooral voor jullie openheid en kwetsbaarheid. Dat heb ik echt als heel erg bijzonder ervaren +:)+ <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:21

Ingevuld, maar het voelt erg negatief aan. Ik heb overal de neiging te nuanceren, dat het "grootste probleem" eigenlijk helemaal niet groot is. Maar als ik specifiek erop moet antwoorden, zijn het mijn gegeven antwoorden. Snap je wat ik bedoel?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 21:57

Ik denk dat ik je wel begrijp :) Het grootste probleem voor jou kan best maar een heel klein probleem zijn. Bedoel je dat?