[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:43

lieveli schreef:
_Reneee schreef:
Je hebt geen verdoving nodig want je bent hersendood. Dat is zegmaar het hele ding. Niks lugubers aan ook, jammer dat er allemaal spookverhalen zijn die mensen geloven...


Dit.

Ik vind het luguber dat mensen door foutieve kennis op deze manier anderen het leven kunnen kosten. Schaam je als je zulke spookverhalen rondstrooit, echt waar.


https://www.transplantatiestichting.nl/ ... hersendood

Ik denk dat de waarheid hierover in het midden ligt en eigenlijk niemand het exact weet.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:44

LadyMadonna schreef:
Mijn man heeft trouwens weleens slaapverlamming. Zijn bewustzijn is dan wakker, maar zijn lichaam niet. Hij kan dan ook niks.
Ik wordt dan meestal wakker van zijn paniekerige ademhaling, geef m een por, en dan wordt zn lijf ook wakker :')

Ik heb (hier) helaas ook last en de ene keer erger als de andere keer. Ben er ook wel eens in blijven hangen. ;(

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:48

Vumana89 schreef:
Ik denk dat de waarheid hierover in het midden ligt en eigenlijk niemand het exact weet.


Ik denk dat je echt wel uit mag gaan van de wetenschap. Niet doneren is eigen keus maar anderen opstoken met verzinsels is heel triest.

SteffiiY schreef:
LadyMadonna schreef:
Mijn man heeft trouwens weleens slaapverlamming. Zijn bewustzijn is dan wakker, maar zijn lichaam niet. Hij kan dan ook niks.
Ik wordt dan meestal wakker van zijn paniekerige ademhaling, geef m een por, en dan wordt zn lijf ook wakker :')

Ik heb (hier) helaas ook last en de ene keer erger als de andere keer. Ben er ook wel eens in blijven hangen. ;(

Ik heb dit ook, maar in de pubertijd regelmatig en nu minder. Ik vind het nu niet griezelig meer, gewoon tot 10 tellen en rustig blijven. Raak ik in paniek, dan kom ik er niet uit.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:56

sanso schreef:
Jildau schreef:
Maar wat maakt het uit dat je organen eruit worden gehaald wanneer je hersendood bent? Daar vind ik dan weer niets lugubers aan eigenlijk..


Vaak zonder verdoving want toch ‘dood’
Tegen de wil in van nabestaande omdat die in alle uren die ze erbij hebben gezeten toch kleine tekens van leven zien (traan, knipperen met de ogen, knijpen met de handen ed)
En ook verhalen van mensen die weer uit een coma zijn gekomen en alles hebben meegreken maar alleen niet konden reageren. Die heel blij zijn dat ze NEE of niks hadden aangevinkt en dat de familie ook niet toestemden, omdat ze precies doorhadden wat er aan de hand was.

Er zwerft ergens een heel artikel rond, ik zal het proberen te vinden en later te posten.


Dit komt overigens doordat bepaalde delen van het zenuwstelsel niet meer geremd worden als je hersenen de overhand niet meer hebben. Is ook waarom dieren stuiptrekkingen krijgen als ze geschoten zijn voor de slacht. Dat zijn niet bepaald tekens van leven meer en heel wat anders dan een coma.
Laatst bijgewerkt door Fellow op 22-01-19 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:57

Het is niet bepaald griezelig om slaapverlamming te hebben maar sinds een jaar heb ik het ook met hallucinaties erbij. Dat vind ik toch wel heel erg griezelig.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:58

Ooh wat eng.
Dat je zo blijft hangen in slaap.. Lijkt me onwerkelijk.

Ikzelf werd van de week huilend wakker..
Droomde dat ik een ziekte had en in mijn droom moest ik keihard huilen.
Dat deed ik dus ook in het echt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:02

SteffiiY schreef:
Het is niet bepaald griezelig om slaapverlamming te hebben maar sinds een jaar heb ik het ook met hallucinaties erbij. Dat vind ik toch wel heel erg griezelig.


Ik ken het alleen maar met hallucinaties.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:09

Fellow schreef:
sanso schreef:
Tegen de wil in van nabestaande omdat die in alle uren die ze erbij hebben gezeten toch kleine tekens van leven zien (traan, knipperen met de ogen, knijpen met de handen ed)


Dit komt overigens doordat bepaalde delen van het zenuwstelsel niet meer geremd worden als je hersenen de overhand niet meer hebben. Is ook waarom dieren stuiptrekkingen krijgen als ze geschoten zijn voor de slacht. Dat zijn niet bepaald tekens van leven meer en heel wat anders dan een coma.



Nabestaanden zien wat zij willen zien en interpreteren dingen anders.

Mensen en dieren kunnen bij euthanasie ook stuiptrekkingen krijgen.
Mensen op hun sterfbed hebben dit ook regelmatig.

Zijn gewoon reflexen, zenuwstelsel blijft tot het eind signaaltjes afgeven.


Ik zou graag willen dat je je erin verdiept en niet zulke onzin rondstrooit en geloofd.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:21

Ook wel ooit slaapverlamming gehad, kwam er een monster op mij af en kon niet weg. Nare ervaring. Heb best vaak dat ik in mijn kamer dingen zie (gezichten enz) en dan knipper ik een aantal keer met mijn ogen en dan gaat het weg als ik me bedenk dat het fake is. Wel eng!

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:29

sanso schreef:
Ieder voor zich toch :) geen gekloot aan mijn lijf, ook niet als ik dood ben (in dat opzicht).
En ja, dan ben ik maar een hypocriet want ontvangen zou ik wel willen mocht ik het nodig hebben.


Ja ieder voor zich maar dan niet van die spookverhalen vertellen. Snap de vergelijking tussen hersendood en coma niet helemaal..

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:12

sanso schreef:
Jildau schreef:
Maar wat maakt het uit dat je organen eruit worden gehaald wanneer je hersendood bent? Daar vind ik dan weer niets lugubers aan eigenlijk..


Vaak zonder verdoving want toch ‘dood’
Tegen de wil in van nabestaande omdat die in alle uren die ze erbij hebben gezeten toch kleine tekens van leven zien (traan, knipperen met de ogen, knijpen met de handen ed)
En ook verhalen van mensen die weer uit een coma zijn gekomen en alles hebben meegreken maar alleen niet konden reageren. Die heel blij zijn dat ze NEE of niks hadden aangevinkt en dat de familie ook niet toestemden, omdat ze precies doorhadden wat er aan de hand was.

Er zwerft ergens een heel artikel rond, ik zal het proberen te vinden en later te posten.


Zijn meer verhalen van. Ook in Nederland. Mensen die hersendood waren verklaard en nu springlevend rondlopen.,.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:30

Zullen we het over lugubere zaken hebben en de broodjes aap laten zitten? Thanks!

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:43

Nou ik vind die verhalen best luguber anders hoor...Niet alles wat jij broodje aap vind is ook broodje aap!

Avalanche

Berichten: 16059
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:51

Nee, dit zijn gewoon broodje aap verhalen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:00

Inderdaad, het zijn broodje aap verhalen. Als jullie willen discussiëren over of je wel of niet donor moet zijn vanwege redenen, kun je een ander topic openen. Ik vind dat hier niet op zijn plaats en heb ervoor geTEMd. Zullen we dan hier weer terug gaan op echte Lugubere Zaken?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:02

Dr Pimplepopper :r :r :r

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:03

lieveli schreef:
Dr Pimplepopper :r :r :r


:')

Nee soms heel lekker juist. Kan er op YT ook van 'genieten'. :+

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 18:05

Vind ik echt zo ranzig!

Maar goed, ik liep vanochtend met ballen in mijn hand en dat vond ik juist rete interessant.
Hengstenballen dan he...

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:08

lieveli schreef:
Dr Pimplepopper :r :r :r

Supervies! Maar om 1 of andere reden kan ik niet stoppen met kijken...

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:15

Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:15

Ik MOET het kijken maar daarna spring ik ook even onder de douche :')

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:18

Bloem24 schreef:
Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.



Weet niet of het helpt maar dat zou mijn tactiek ook zijn.
Tenminste nu ik helder ben en op de bank zit. Op zo'n moment heb je geen idee wat je doet denk ik.

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:21

Citaat:
Weet niet of het helpt maar dat zou mijn tactiek ook zijn.
Tenminste nu ik helder ben en op de bank zit. Op zo'n moment heb je geen idee wat je doet denk ik.


Zou mijn tactiek ook zijn maar ik las ook dat hij soms extra schoot op de mensen die er al lagen om er zeker van te zijn dat ze echt dood waren.
Bi-zar...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:24

Onali schreef:
Bloem24 schreef:
Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.



Weet niet of het helpt maar dat zou mijn tactiek ook zijn.
Tenminste nu ik helder ben en op de bank zit. Op zo'n moment heb je geen idee wat je doet denk ik.


Afschuwelijk. Ik kreeg er zijdelings iets van mee, het was in de tijd dat mijn vader in coma lag. Zo gehuild.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:26

Ik sprak iemand, die woonde ten tijde van de aanslagen, in Oslo. Het was heel bijzonder om te zien dat mensen met bootjes het water op gingen om de jongeren te helpen met gevaar voor eigen leven :+: