[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:56

Vumana89 schreef:
De clip van soul asylum - runaway train vind ik ook indrukwekkend.
Veel van de getoonde personen zijn nogsteeds vermist.
Op charley's project zie je allerlei vermissingszaken.
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..

Dit wou ik eerder ook al melden.. Al die vermiste personen.. Zoals dat kindje met die 'speciale' ogen (ben der naam even kwijt) die al van haar vierde (of jonger) vermist is... Gewoon plots spoorloos verdwenen uit het hotel. Moet zo'n vreselijk gevoel zijn voor de ouders, nooit zekerheid hebben wat er met je kind gebeurd is (al werden de ouders zelf ook in verdenking gesteld)...
Zoals dat ene meisje dat ze uiteindelijk na 18 (?) jaar wel terug hebben gevonden, ze werd vastgehouden door een of andere gast in een soort van 'bunker' onder zijn huis. Het ding is dat die gast dat meisje uiteindelijk zelfs nog meegenomen heeft in de auto af en toe en volgens mij ook soms bij andere mensen thuis, maar niemand herkende haar, zelfs de politie niet.
Toen ze is kunnen ontsnappen en die gast even later overleden is heeft ze dat huis zelfs nog overgekocht en is ze er gaan wonen.

Edit; dat eerste kindje is Madeleine McCann.

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:03

DezeNaam schreef:
Vumana89 schreef:
De clip van soul asylum - runaway train vind ik ook indrukwekkend.
Veel van de getoonde personen zijn nogsteeds vermist.
Op charley's project zie je allerlei vermissingszaken.
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..

Dit wou ik eerder ook al melden.. Al die vermiste personen.. Zoals dat kindje met die 'speciale' ogen (ben der naam even kwijt) die al van haar vierde (of jonger) vermist is... Gewoon plots spoorloos verdwenen uit het hotel. Moet zo'n vreselijk gevoel zijn voor de ouders, nooit zekerheid hebben wat er met je kind gebeurd is (al werden de ouders zelf ook in verdenking gesteld)...
Zoals dat ene meisje dat ze uiteindelijk na 18 (?) jaar wel terug hebben gevonden, ze werd vastgehouden door een of andere gast in een soort van 'bunker' onder zijn huis. Het ding is dat die gast dat meisje uiteindelijk zelfs nog meegenomen heeft in de auto af en toe en volgens mij ook soms bij andere mensen thuis, maar niemand herkende haar, zelfs de politie niet.
Toen ze is kunnen ontsnappen en die gast even later overleden is heeft ze dat huis zelfs nog overgekocht en is ze er gaan wonen.

Edit; dat eerste kindje is Madeleine McCann.


2e Natasha Kamphuus? ( of hoe je dat schrijft? )

Hiraeth

Berichten: 3226
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:09

Kampusch, daar is ook de film 3096 Tage over gemaakt. Daar speelt m'n favoriete acteur Přiklopil (de ontvoerder). Mocht je die film ooit willen zien: er zitten wel wat onwaarheden in. Kampusch heeft in haar biografie het nooit gehad over seksuele handelingen, terwijl de film daar wel op in gaat. Sowieso is dat hele verhaal echt bizar.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:10

zo heb je nog allemaal verhalen van mensen die na tientallen jaren gewoon levend gevonden etc worden

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:13

Heel eng idee dat je zolang vast gehouden kan worden.

Gestoord is ook je kind verkopen.
Kind slaven enz

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:15

Hiraeth schreef:
Kampusch, daar is ook de film 3096 Tage over gemaakt. Daar speelt m'n favoriete acteur Přiklopil (de ontvoerder). Mocht je die film ooit willen zien: er zitten wel wat onwaarheden in. Kampusch heeft in haar biografie het nooit gehad over seksuele handelingen, terwijl de film daar wel op in gaat. Sowieso is dat hele verhaal echt bizar.



Die film heb ik idd nog niet zo lang geleden gezien. Wat is die actrice ontzettend mager zeg.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:17

voor de film gedaan inderdaad. ze vond dat zij zelf door de hel moest gaan waar natascha door heen ging dus ze had zichzelf ook uitgehongerd etc

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:27


verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:32

linnie050 schreef:


Wat?? Dat kan toch niet serieus waar zijn?? Wat erg als het wel zo is... Niet te geloven. Bij mijn weten worden doodgeboren baby’s ook ten allen tijde bij de moeder gelegd en nooit zomaar weggehaald. Kan me gewoon niet voorstellen dat het hele team bij zo’n bevalling daar aan meewerkt en niemand ooit zijn mond open heeft gedaan.
Wat een bizar verhaal zeg... Wat verschrikkelijk als het waar is en je zit al 32 jaar in onzekerheid waar je andere kind is :\

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:34

Wtf dat is vreemd

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:34


verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:36

blokje schreef:
linnie050 schreef:



Bizar..maar er zijn echt zulke dingen gebeurd...


Hier in NL? Ik kan het gewoon niet geloven :n En vooral niet dat het in 32 jaar nooit uitkomt terwijl er zoveel mensen bij betrokken zijn.

Mijn hemel, ik moet nog bevallen binnenkort, helpt niet echt mee voor mn gemoedsrust :')

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:41

Trui schreef:
voor de film gedaan inderdaad. ze vond dat zij zelf door de hel moest gaan waar natascha door heen ging dus ze had zichzelf ook uitgehongerd etc


Ja klopt, mij ik begreep echt niet dat zij nog kon staan, dit was echt te erg

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:41

Laatst was nog op het nieuws hoe ziekenhuizen en van die huizen voor jonge moeders ze werden gedwongen tot adoptie die vrouwen probeerde de bevalling echt uit te stellen (letterlijk benen bij elkaar houden) omdat ze wisten dat hun kind afgepakt zou worden zonder het te zien. Blijken meer zulke praktijken gebeurd te zijn.

Baby's stelen heb ik eerder ergens iets over gelezen/gezien


Wees gerust in het ziekenhuis krijg je de baby direct op de borst. En zelfs overleden kindjes verlaten niet direct de kamer (of je moet dat zelf perse willen) een kindje wat een slechte start heeft wordt mee genomen maar dan mag papa mee.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:41


TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:43

Ohh ik geloof rustig dat dat hier gebeurd.. jammergenoeg

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:45

Heel eerlijk geloof ik hier niet zoveel van. Alles wordt altijd geregistreerd in ziekenhuizen.
En het kind horen huilen......
verdriet doet rare dingen met je. Ik weet dat toen mijn hond overleed, ik de dagen daarna zou zweren dat ik hem ergens hoorde. Uiteraard is dat niet zo, maar nogmaals, vrdriet doet gekke dingen met een mens.


blokje schreef:
Laatst was nog op het nieuws hoe ziekenhuizen en van die huizen voor jonge moeders ze werden gedwongen tot adoptie die vrouwen probeerde de bevalling echt uit te stellen (letterlijk benen bij elkaar houden) omdat ze wisten dat hun kind afgepakt zou worden zonder het te zien. Blijken meer zulke praktijken gebeurd te zijn.

In Nederland ook echt?


blokje schreef:
Wees gerust in het ziekenhuis krijg je de baby direct op de borst. En zelfs overleden kindjes verlaten niet direct de kamer (of je moet dat zelf perse willen) een kindje wat een slechte start heeft wordt mee genomen maar dan mag papa mee

Dat is idd de gang van zaken die normaal is.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:47

blokje schreef:
Laatst was nog op het nieuws hoe ziekenhuizen en van die huizen voor jonge moeders ze werden gedwongen tot adoptie die vrouwen probeerde de bevalling echt uit te stellen (letterlijk benen bij elkaar houden) omdat ze wisten dat hun kind afgepakt zou worden zonder het te zien. Blijken meer zulke praktijken gebeurd te zijn.

Baby's stelen heb ik eerder ergens iets over gelezen/gezien


Wees gerust in het ziekenhuis krijg je de baby direct op de borst. En zelfs overleden kindjes verlaten niet direct de kamer (of je moet dat zelf perse willen) een kindje wat een slechte start heeft wordt mee genomen maar dan mag papa mee.


Ons kind had een slechte start en er mocht niemand mee, ook niet na 3x vragen. Omdat alle lijnen inbrengen niet echt een prettig aangezicht is voor ouders.
We hebben hem dus kort gezien, en daarna pas uren na de bevalling in de couveuse aan allerlei toeters en bellen. Heb echt lang gedacht dat het mijn kind niet was :o Gelukkig lijkt ie sprekend op mijn man dus weet inmiddels wel zeker dat we het goede kind hebben :+
Maar deze keer wil ik idd zeker mijn kind gelijk op mijn borst hebben als alles wat soepeler gaat dan de vorige keer.
Maar van zulke verhalen word ik echt bang. En ik kan (of wil liever) echt niet geloven dat dit in NL is gebeurd en kan gebeuren. Echt te bizar. Doodgeboren kinderen krijg je ook altijd bij je en mag je zelf begraven/cremeren.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:49

Verootje. O wat heftig zeg!


Dat wist ik niet heb gelukkig 3 kids die een goede start hadden.


Avalanche, ja echt. Was afgelopen week op het nieuws. Gedwongen adoptie in Nederland. Wordt nu onderzocht

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:51

Nou, dat lijkt me dan ook wel hard nodig dat dat onderzocht en aangepakt wordt, dat kan echt niet. Afschuwelijk!

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:51

Dat is nu, maar dat was 30 jaar geleden (en langer) echt niet zo. Kind is dood = kind weg. Vaak was je als moeder niet eens bij de uitvaart (als die er al was en het niet gewoon bij het medisch afval terecht kwam)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:52


blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:54

Vjestagirl schreef:
Dat is nu, maar dat was 30 jaar geleden (en langer) echt niet zo. Kind is dood = kind weg. Vaak was je als moeder niet eens bij de uitvaart (als die er al was en het niet gewoon bij het medisch afval terecht kwam)



Mijn moeder heeft mijn broer dood wel gezien (niet direct na de geboorte omdat hij toen nog gereanimeerd werdt en even heeft geleefd en ondertussen mijn moeder een bloedtransfusie kreeg later kon ze bij hem kijken toen hij overleden was. Bij de begrafenis was ze niet toen lag ze zelf nog in het ziekenhuis. Mijn broer zou hun geloof ik 36 geweest zijn.)

Wil niet zeggen dat het ergens anders niet anders ging. Baby's kwamen idd vaak bij het medisch afval.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:56

Maar dat is het onder druk zetten om je kind af te staan.
De moeder van die link hierboven beweerde dat haar kind gestolen is zonder haar toestemming.

Het is wel waar idd dat het 30 jaar geleden allemaal wel anders was. Ik geloof ook echt dat je daar zulke problemen van krijgt, als je geen afscheid hebt kunnen nemen, je kind niet dood hebt gezien, dat je kind in je hoofd nog leeft terwijl dat in werkelijkheid misschien niet zo is.
Hoop dat er wel duidelijkheid voor haar komt wat er nou precies echt is gebeurd.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:57

Idd maar het is een toch bizar dat ze het niet gezien hebben... Ook direct wit laken er voor... Rare gang van zaken