[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:19

Niet het héle topic doorgelezen maar Janine, ben je in Rome wel eens in de Santa Maria Della Concezione geweest? Botjes zat!

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:22

Het anatomisch museum in Nijmegen is ook een aanrader.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:26

Ik ga écht een keer naar Vrolik!
Ben hier enorm benieuwd naar geworden!

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:45

Britta31 schreef:
Het anatomisch museum in Nijmegen is ook een aanrader.


ik heb het geluk dat, doordat ik in de zorg werk en toendertijd middels mijn studentenpas kon aantonen dat ik lerend in de zorg was, ook het 'rariteiten-kabinet' in mocht :D erg bijzonder, allerlei mensen en dieren met bijzondere anatomische beperkingen of extraatjes.

echt een aanrader, maar ik weet zo 123 niet of dat gedeelte nu voor ál het publiek is opengesteld.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:49

Misschien maar een kleintje in vergelijking met de rest van de verhalen hier, maar het beeld van voetballer Wasilewski die zijn been serieus breekt doordat Witsel erop springt, krijg ik nog altijd kippenvel van. Dat been maakt een bocht die het niet zou mogen maken. :evaw:

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:52

De olympische spelen heb je dat ook wel , gewicht heffers en geloof turners. Breekt het been 'gewoon' brr

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:01


Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:07

Vanochtend wilde ik naar mn werk rijden maar de snelweg was dicht...
De oprit en afrit dan.
Balen, maar ik hoop dan altijd dat de mensen betrokken bij het ongeluk afkomen met weinig.
Dus omrijden.

Op de zaak kwam een collega naar me toe.
Het ongeluk was gebeurd met de auto die voor hem reed.
Hij heeft zijn wagen in de berm gezet, veiligheidsjas aan (hebben wij allemaal in de auto gelukkig)
En rende maar het geschreeuw.
Er was een man uit voertuig 1 gekomen, die rende naar de bijrijderskant en pakte zijn vrouw, vriendin, een vrouwelijke collega eruit.
Mijn collega riep dat hij haar moest laten zitten waar ze was.
De vrouw schreeuwde onwijs.
De man zei maar: ze moet staan, ze móét staan, ze moet stáán.
Mijn collega keek naar haar benen, beiden gebroken.

Hoe hij dat vertelde... het was donker (we starten al vanaf 06 uur) koud, amper licht.
Heel eng... vooral dat die man compleet buiten zichzelf maar riep en herhaalde dat ze moest staan...

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:08

Vumana89 schreef:
Vanochtend wilde ik naar mn werk rijden maar de snelweg was dicht...
De oprit en afrit dan.
Balen, maar ik hoop dan altijd dat de mensen betrokken bij het ongeluk afkomen met weinig.
Dus omrijden.

Op de zaak kwam een collega naar me toe.
Het ongeluk was gebeurd met de auto die voor hem reed.
Hij heeft zijn wagen in de berm gezet, veiligheidsjas aan (hebben wij allemaal in de auto gelukkig)
En rende maar het geschreeuw.
Er was een man uit voertuig 1 gekomen, die rende naar de bijrijderskant en pakte zijn vrouw, vriendin, een vrouwelijke collega eruit.
Mijn collega riep dat hij haar moest laten zitten waar ze was.
De vrouw schreeuwde onwijs.
De man zei maar: ze moet staan, ze móét staan, ze moet stáán.
Mijn collega keek naar haar benen, beiden gebroken.

Hoe hij dat vertelde... het was donker (we starten al vanaf 06 uur) koud, amper licht.
Heel eng... vooral dat die man compleet buiten zichzelf maar riep en herhaalde dat ze moest staan...



Bizar... daar raak je wel even stil van

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:13

die man was in shock gok ik dat die daarom dat deed... wat banketstaaf voor die vrouw met der gebroken benen.
voor het zelfde geld is ze meteen verlamd omdat hij haar optilt..

dat japanse bos vind ik ook erg apart. met zelfmoord. ik zou er zelf dus noit heen gaan.

iets met overleden mensen zie je mij ook niet bij komen.

dode dieren heb ik hellaas op het werk maar dat blijft goor. vooral als ze de box niet uitkunnen als ze stijf zijn... en het net een box is met een smallere uitgang. met wat til en shovel werk er gelukkig heel uit kunnen halen.

ik vind het luguber als ze een kalf die dood is uit de moeder moeten halen in stukken. dus echt gaan zagen. zag ik volgens mij een keer bij dokter poll op de tv

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:23

Komen bijzondere dingen voorbij.
Wat mij vooral bij blijft is auschwitz. Maar dan vooral de gaskamers. De eerste in het originele kamp. De nagels in de muren. De kleine ruimte. Je voelde de angst. De benauwdheid. Het opgepropte van veels te veel mensen in een kleine ruimte.
En daarna de ruimte erna. Ovens. (Niet van daar maar wel van die tijd, origenele vernietigd ) wat een sfeer daar hing... Kan er nog stil van worden. Van het hele kamp. Ook de ziekenboeg en het grote 2e kamp met de mega ovens. De ruimtes met alle haren. Bezittingen. Bedden. Maar vooral het eerste kamp waar ze gestart zijn met het gas ( ik weet dat het niet echt gas was) die ruimte blijft me altijd bij.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:24

Vjestagirl schreef:
Ik kijk regelmatig op youtube filmpjes van de death positivity movement / order of the good death
https://www.youtube.com/user/OrderoftheGoodDeath

Daarin werd dit ook besproken


Ja, ik volg Ask a Mortician en zij zit hier ook bij. Erg interessant.


Rebecca en Gini, die YT filmpjes zoek ik ook altijd op. Erg bizar en dan die schreeuwen van de atleet, kippevel.

Schrikken voor je collega en de 2 betrokkenen Vumana

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:25

wendy1987 schreef:
Komen bijzondere dingen voorbij.
Wat mij vooral bij blijft is auschwitz. Maar dan vooral de gaskamers. De eerste in het originele kamp. De nagels in de muren. De kleine ruimte. Je voelde de angst. De benauwdheid. Het opgepropte van veels te veel mensen in een kleine ruimte.
En daarna de ruimte erna. Ovens. (Niet van daar maar wel van die tijd, origenele vernietigd ) wat een sfeer daar hing... Kan er nog stil van worden. Van het hele kamp. Ook de ziekenboeg en het grote 2e kamp met de mega ovens. De ruimtes met alle haren. Bezittingen. Bedden. Maar vooral het eerste kamp waar ze gestart zijn met het gas ( ik weet dat het niet echt gas was) die ruimte blijft me altijd bij.



Ik ben daar nooit geweest, wou idd wel eens willen

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:30

wendy1987 schreef:
Komen bijzondere dingen voorbij.
Wat mij vooral bij blijft is auschwitz. Maar dan vooral de gaskamers. De eerste in het originele kamp. De nagels in de muren. De kleine ruimte. Je voelde de angst. De benauwdheid. Het opgepropte van veels te veel mensen in een kleine ruimte.
En daarna de ruimte erna. Ovens. (Niet van daar maar wel van die tijd, origenele vernietigd ) wat een sfeer daar hing... Kan er nog stil van worden. Van het hele kamp. Ook de ziekenboeg en het grote 2e kamp met de mega ovens. De ruimtes met alle haren. Bezittingen. Bedden. Maar vooral het eerste kamp waar ze gestart zijn met het gas ( ik weet dat het niet echt gas was) die ruimte blijft me altijd bij.


Ik ben in Therinstadt geweest in Tjechië na mijn middelbare schoolexamens. Wat mij meest is bijgebleven zijn de eindeloze witte kruizen voor het kamp en de galg en schietmuur.

Ik woon zelf in Rhenen dus wij hebben hier een oorlogsbegraafplaats op de Grebbeberg. De leeftijden van de overleden soldaten doet mij veel verdriet. Meeste zijn 18-22 jaar met enkele uitschieters tot 45 jaar.
Op het station hangt een plaat met tekst en uitleg dat de hoogste officier (sorry weet de termen niet) het bevel gaf om de spoorbrug op te blazen met nog zijn eigen manschappen erop omdat de Duitsers dreigden door de breken.

Uiteindelijk heeft het niet mogen baten en zijn de Duitsers alsnog op een andere manier gekomen.


Ik ga over enkele weken naar Kamp Amersfoort en naar het museum in Oosterbeek.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:33

Ik durf echt niet naar zo’n kamp :( vind erover lezen al heftig genoeg.

Ik kijk wel soms oorlogsfilms over WOII maar elke keer als zo’n fusillatie komt kijk ik weg, dat vind ik toch ook zo erg :\ of al die mensen in de trein.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-01-19 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:33

Zeker doen als je kan. Ik wil er nog eens heen en oo mijn gemak rond lopen. Was met gids eerste keer. Heel fijn want veel uitleg.
Ook dat t hele complex verzekerd was...... zelfs een vijver vol water voor als er brand uitbrak. Echt. Schiet mij maar lek. Bizar voor woorden.. en je proeft de sfeer daar zo goed. Zo stil. Zo in enn in triest...

De kampen in Nederland zijn idd ook bijzonder en doen ook al iets met me. Maar daar.... brr

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:02

In het topic "indrukwekkende foto's en video's" staan ook veel lugubere dingen. Sorry, ik weet niet hoe je een linkje naar een topic kunt maken??

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:04


blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:07

Onali schreef:
wendy1987 schreef:
Komen bijzondere dingen voorbij.
Wat mij vooral bij blijft is auschwitz. Maar dan vooral de gaskamers. De eerste in het originele kamp. De nagels in de muren. De kleine ruimte. Je voelde de angst. De benauwdheid. Het opgepropte van veels te veel mensen in een kleine ruimte.
En daarna de ruimte erna. Ovens. (Niet van daar maar wel van die tijd, origenele vernietigd ) wat een sfeer daar hing... Kan er nog stil van worden. Van het hele kamp. Ook de ziekenboeg en het grote 2e kamp met de mega ovens. De ruimtes met alle haren. Bezittingen. Bedden. Maar vooral het eerste kamp waar ze gestart zijn met het gas ( ik weet dat het niet echt gas was) die ruimte blijft me altijd bij.


Ik ben in Therinstadt geweest in Tjechië na mijn middelbare schoolexamens. Wat mij meest is bijgebleven zijn de eindeloze witte kruizen voor het kamp en de galg en schietmuur.

Ik woon zelf in Rhenen dus wij hebben hier een oorlogsbegraafplaats op de Grebbeberg. De leeftijden van de overleden soldaten doet mij veel verdriet. Meeste zijn 18-22 jaar met enkele uitschieters tot 45 jaar.
Op het station hangt een plaat met tekst en uitleg dat de hoogste officier (sorry weet de termen niet) het bevel gaf om de spoorbrug op te blazen met nog zijn eigen manschappen erop omdat de Duitsers dreigden door de breken.

Uiteindelijk heeft het niet mogen baten en zijn de Duitsers alsnog op een andere manier gekomen.


Ik ga over enkele weken naar Kamp Amersfoort en naar het museum in Oosterbeek.



Maar dat kamp ben ik ook geweest.
We hebben niet eens alles bekeken voelde me zo slecht zo down.
Durfde geen gebouw in. Ik was toen +/- 15

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 05:15

Ik keek op dumpert een filmpje over lasso werpen vanaf een paard. Nouja, de persoon op het paard laat goed zien waarom je beter los kunt laten als je een paard niet meer kunt houden :\ Vergeleken met een hoop dingen in dit topic stelt het weinig voor, maar man, ik kan dat filmpje echt niet nog een keer kijken.. Ik let voortaan weer goed op bij de paarden :')

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:52

Ik vond dat filmpje zo naar dat dat paard die kip vermoord.

(Ben zelf nogal bang voor kippen, maar dit was heftig)

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:54

Ddat voorbij galopperende paard en die man op de palomino die van uit stilstand de lasso gooit?
Ik heb hem juist vaker terug gekeken wat er in vredesnaam gebeurde wat daar slim aan is.. en of die nog wel vingers had ook al is dat inderdaad echt gewoon goor dat je eerst wegdraait en naar je eigen vingers grijpt en dat geluid en rook was ook niet bevorderlijk

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:55

Of dat paard wat in stap op een vogel stapt bij een wei dat maakte of geluid.

Suzanne F.

Berichten: 49403
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:58

Paard die kip vermoordt? Heb ik iets gemist? Mijn toenmalige merrie ging altijd achter de kippen aan, die liepen los, ook in de bak. Zij heeft regelmatig een voorhoef op zo’n kip gezet. Daar schrik ik niet zo van eigenlijk.

Auschwitz: Dat vind ik super interessant, ik lees er veel over en kijk docu’s. Ik zou er graag eens heen willen maar dan moet ik alleen en dat wil ik liever niet. Misschien later als mijn dochter groot is.

Avalanche

Berichten: 16227
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:05

Ik ook niet. Ik vind dan weer niet dat het zo plastisch beschreven hoeft te worden. Lugubere zaken vind ik interessant, dit soort dingen vind ik meer gewoon heel vies.

Auschwitz..... dat is luguber. En toch heel goed om het te weten.